Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:29:23 GMT

کانون مسجد عامل پویایی فرهنگی روستای کمجان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۵۱۴۷

کانون مسجد عامل پویایی فرهنگی روستای کمجان

کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جملیه خاتون عامل پویایی فرهنگی روستای کمجان از توابع شهرستان نطنز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، روستای کمجان از توابع بخش مرکزی شهرستان نطنز واقع در دهستان برزرود و در مسیر رسیدن به روستای تاریخی ابیانه قرار دارد که مردم این روستا به کار کشاورزی و دامداری مشغول بوده و در بین روستاهای اطراف دارای بیشترین مساحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 روستا کمجان با 150 خانوار دارای ظرفیت فرهنگی شامل یک مدرسه و  ۱۳ باب مسجد، آستان مقدس امامزاده ایوب(ع) و جمیله خاتون(س) است که تاسیس کانون فرهنگی و هنری در این بقعه متبرکه از سال 94  پویایی خاصی این منطقه ایجاد کرده و منفعت آن به مردم رسیده است.

با راه اندازی کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جملیه خاتون اتفاقات فرهنگی و هنری در این روستا رقم خود که  جشنواره غذای سنتی و بازی های محلی، مسابقات رسم کتابخوانی، مسابقه حفظ قرآن کریم، برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه کتب نفیس و گرامیداشت مناسبت ها مثل همایش علی اصغر و فاطمیه از جمله این اقدامات است.

 

*انس با کتاب و کسب افتخار در این حوزه

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جملیه خاتون نطنز با بیان اینکه مردم روستای کمجان از قدیم با کتاب انس داشته اند، گفت: هیچ یک از مردان روستا بی سواد نیستند و حتی زنانی با سواد قرآنی داریم.

 

«بهشته ابراهیمی« افزود: انس با کتاب و کسب افتخار در این حوزه از جلوه های فعالیت های فرهنگی و هنری در این روستا است که به همت کانون فرهنگی و هنری رقم خورده است.

 

وی وجود مکتب خانه های خانم کوچیک و میرزا علی برای گسترش فرهنگ مطالعه و سوادآموزی مهم بیان کرد و اظهارداشت: وجود نویسندگان زیادی در این روستا که در حوزه های مختلف دارای اثر می باشند، مورد توجه که برنامه های کانون همت و تلاش بیشتری در این عرصه اتفاق خواهد افتاد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه کانون در رواق کتاب طرح ملی ایران قوی افتخار کسب کرده است، خاطرنشان کرد: حضور زیبا و شایسته اهالی و اعضای کانون در برگزاری مسابقات کتابخوانی باعث شد تا حرفی برای گفتن در رواق کتاب داشته باشیم تا جایی که برآنیم تا عنوان دهکده کتاب را برای روستایمان ثبت کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت های قرآنی، بیان  داستان های قرآنی و احادیث و روایات و شعر خوانی در شب های یلدا، نوروز، اعیاد و مناسبت های مذهبی در روستا انجام می شود که حال و هوای خاصی دارد.

 

*ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جملیه خاتون نطنز با بیان اینکه نونهالان و کودکان در برنامه های کانون شرکت می کنند، تصریح کرد: این افراد با شیوه های مدرن مرتبط با کتاب انتخاب مناسبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

 

وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان از برنامه های این کانون است و کلیه  اهالی در امامزاده گرد هم آمده و با ایجاد محفل مطالعه ساعاتی را سپری می کنند.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه هر یک از اعضای کانون کتاب های به یادگار اجدادشان را همراه دارند، گفت: آنان در حفظ آن کوشا بوده و در هر خانه بروی طاقچه ها  کتابی قرار دارد.

 

*موفقیت بر پایه مشارکت و همکاری

 

از زمان تاسیس کانون تاکنون هیات امنا امامزاده و  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نطنز از فعالیت های کانون حمایت کرده اند و این همکاری و پشتیبانی از سوی مردم و مسئولان از عوامل موفقیت کانون بوده است.

 

کانون فرهنگی و هنری امامزاده ایوب و جملیه خاتون نطنز هرساله کانون برتر شهرستان نطنز بوده و  در رویداد ملی فهما سال ۹۸ به مرحله نیمه نهایی در رواق کتاب و ایده راه پیدا  کرد و در «طرح ملی ایران قوی« کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در رواق کتاب شد.

*ضرورت اطلاع رسانی فعالیت های کانون های مساجد

 

امام جمعه نطنز با اشاره به اقدامات و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این دسته از فعالیت های اطلاع رسانی و عموم مردم از آن برای حضور و بهره گیری از فعالیت ها بهره مند شوند.

 

حجت الاسلام «محمد یعقوبی» افزود: این اطلاع رسانی و ارسال گزارشات موجب می شود تا دیگر مراکز نیز با کانون های فعال آشنا و فرصت تبادل نظر و همکاری بیشتر و بهره گیری از طرح های همدیگر فراهم شود.

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمجان طرح ملی ایران قوی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اصفهان روستای کمجان شهرستان نطنز رواق کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ نماینده ولی فقیه ئر استان لرستان گفت:مسجد پایگاه دین، اخلاق ،معنویت و بزرگترین مرکز  کسب آگاهی و والاترین کانون احیا و تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی است .
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی با تاکید بر اینکه مسجد باید محور و کانون همه فعالیتهای فرهنکی ،سیاسی و اجتماعی در حامعه باشند، فزود:بهره گیری از همه ی ظرفیتهای استانی را برای رونق مساجد و جذب جوانان مومن، نخبه و انقلابی خواستار شد .
فرمانده سپاه حضرت ابالفضل(ع) لرستان هم به هجمه ی گستره فرهنگی دشمن علیه ملت ایران و ارزشهای اسلام و انقلاب اسشاره کرد و گفت: مساجد باید محل رجوع مردم و مرکر حل مشکلات آنان باشد .
 سردار باقری افزود: یک هزار و ۸۰۰ پایگاه بسیج در استان وجود دارد و برنامه ریزی شده همه آنان را به مساجد منتقل کنیم .
مدیر کل صداوسیمای استان لرستان هم گفت: هویت بخشی به مساجد و تولید برنامه های مختلف فرهنگی، سیاسی ،اجتماعی واقتصادی با محور مساجد و استودیو گریزی را از سیاست های رسانه ملی برای محور قرار گرفتن مساجد عنوان کرد و افزود: آماده ایم تا پایان سال هر هفته بخشی از برنامه های تولید محتوا در صداوسیمای لرستان را در یکی از مساجد برگزار کنیم .  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



 

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • ثبت میراثی از جهان اسلام در بروجرد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • ۳۲۰۰مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد