Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار بوشهر با تاکید بر عملیاتی شدن شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در همه سطوح جامعه گفت: باید اختیارات بیشتری به استان‌ها برای تصمیم‌گیری در مانع‌زدایی‌ها، رفع مشکلات و موانع تولید داده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال، تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر با تبریک سال جدید و با بیان اینکه سال 1399 سال سختی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و شرایط کرونایی پشت سر گذاشته شد اظهار داشت: همکاری مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گذر از مشکلات سال گذشته ستودنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با بیان اینکه سال گذشته با کمترین مشکل در پرداخت حقوق کارکنان در استان بوشهر نسبت به دیگر استان‌ها پشت سر گذاشته شد گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاری فعالیت‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شد که نتیجه تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار بوشهر بیشترین آسیب کرونا را به بخش‌های خدمات و گردشگری دانست و بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های گردشگری فعالیت‌های مهمی انجام شده اما به سبب شرایط کرونایی قابل استفاده نیستند که ان‌شاءالله با رفع این بلا و برچیده شدن ویروس کرونا از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه شود.

گراوند با اشاره به شعار امسال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به حوزه اقتصادی و رفع مشکلات این عرصه دارند که امسال به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نامگذاری کردند.

وی، با تاکید بر عملیاتی شدن این شعار در راستای رونق تولید و رفع مشکلات تولیدکنندگان خاطر نشان کرد: باید از این شعار و فرصت در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بهره برده شود.

استاندار بوشهر رونق تولید، اشتغال‌زایی و توسعه صادرات غیرنفتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: باید گیر و مشکلات حوزه تولید برداشته شود که این مهم نیاز به آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای لازم برای اصلاح قوانین و بخشنامه‌ها است.

گراوند با بیان اینکه شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نباید در حد شعار بماند بلکه باید گام‌های عملی برداشته شود تصریح کرد: برخی از موانع مربوط به قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها است که باید برای مانع‌زدایی نسبت به اصلاح این قوانین و دستورالعمل‌ها اقدام شود.

وی، تمرکززدایی از مرکز کشور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در راستای حل مشکلات و رفع موانع، باید اختیارات بیشتری به استان‌ها برای تصمیم‌گیری در رفع مشکلات داده شود و تمرکززدایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه دشمنان، اقتصاد را مورد هدف قرار داده‌اند افزود: برای بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان، باید اقدامات عملی در راستای افزایش تولید و رفع موانع حوزه تولیدی و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

گراوند با اشاره به اینکه فعالیت سیستم نظارتی در جامعه باید به مانع‌زدایی تبدیل شود تصریح کرد: سیستم نظارتی باید موانع و گرفتاری‌ها در بخش‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اقتصادی با همکاری مدیران با رعایت سلامت اداری برطرف کنند.

زمان صدور مجوز تاسیس واحدهای سرمایه‌گذاری در استان بوشهر کوتاه می‌شودشناسایی راههای اجرایی پشتیبانی ها و مانع زدایی از تولید در اتاق تعاون ایرانمسئولیت اصلی مانع زدایی ها از تولید با دولت است

وی، گره‌گشایی از مشکلات جامعه را رسالت و وظیفه مسئولان دانست و تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی با بهره جستن از شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها در رفع مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران تلاش وافر داشته باشند.

استاندار بوشهر با تاکید بر رفع موانع واحدهای تولیدی تحت تملک بانک‌ها افزود: برای رفع مشکلات این واحدها باید کارگروه تخصصی با همکاری مسئولان ذیربط تشکیل و راهکارهای برگشت این واحدها به چرخه فعالیت فراهم شود.

انتهای پیام/190

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار بوشهر مانع زدایی ها سرمایه گذاری پشتیبانی ها استان بوشهر رفع مشکلات رفع موانع استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه یک‌هزار میلیارد تومان آن استان بوشهر برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی تأمین می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه جایگاه معلم اظهار داشت: معلمان پرورش‌دهنده مهمترین سرمایه جامعه و انسان‌ها محسوب می‌شوند.

وی انسان‌های پرورش یافته را پایه‌ریزان تمدن ملی و جهادگران میدان کارزار مبارزه با جهل و بی‌سوادی دانست و بیان کرد: این افراد سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند و در واقع معلمی شغل انبیا الهی محسوب می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهید مرتضی مطهری به معنای واقعی یک معلم دلسوز بود گفت: شهید مطهری با فکر و بیان قوی رسوخ اندیشه‌های عمیق اسلامی را ذهن جوانان دنبال می‌کرد، همان گمشده‌ای که امروز در جامعه دانش‌آموزی با آن مواجه هستیم و بخشی از تغییر رویکرد که در مدارس اتفاق افتاده ناشی از همین ضعف است.

محمدی‌زاده سال جاری را سال آموزش و پرورش در استان بوشهر اعلام و تصریح کرد: در سال جاری همه با هم منسجم در رفع مشکلات زیرساخت‌های آموزش و پرورش تلاش و کمک می‌کنیم.

وی یکی از برنامه‌های مهم در حل مشکلات زیرساخت فضاهای آموزشی در استان بوشهر را انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و بیان کرد: در این راستا یک‌هزار میلیارد تومان از سوی استان بوشهر از محل اعتبارات تملک دارایی، مولدسازی و مسئولیت‌های اجتماعی تأمین می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تأمین 1500 میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در انعقاد تفاهم‌نامه یاد شده خاطرنشان کرد: در مجموع  بر اساس این تفاهم‌نامه 2500 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش استان بوشهر اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده ادامه داد: از محل این اعتبار 243 طرح شامل 135 مدرسه و 8 مجتمع فرهنگی حوزه آموزش و پرورش استان بوشهر بر اساس برنامه زمانبندی ساخته و تحویل می‌شود.

وی توجه ویژه به اداره کل نوسازی مدارس استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 250 میلیارد تومان در ابتدای سال جاری به حساب این اداره کل واریز شده است.

استاندار بوشهر نواختن زنگ سپاس معلم، تجلیل از معلمان شاغل و پیشکسوت و سرکشی از خانواده فرهنگیان شهید استان بوشهر را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تأکید کرد: همه مدیران و معلمان مدارس از آموزگاران دوران تحصیل خود در مقاطع مختلف تحصیلی تجلیل کنند.

محمدی‌زاده در ادامه ایجاد منبع جدید درآمدزایی برای آموزش و پرورش استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: این طرح ابتدا در مرکز 10 شهرستان استان بوشهر امسال اجرایی شود.

وی خواستار پرداخت سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌های استان بوشهر شد و گفت: بر اساس قانون پرداخت منابعی از سوی شهرداری‌ها به آموزش و پرورش در نظر گرفته که باید در پرداخت سهم اداره کل آموزش و پرورش استان از منابع شهرداری‌ها تسریع شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عدالت اداری به حوزه کار
  • اختصاص ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • استخدام ۲۰۰ نفر در دهیاری‌های استان بوشهر
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است