Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@05:49:59 GMT

دلار در بازار متشکل ارزی گران تر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۵۶۶۵

دلار در بازار متشکل ارزی گران تر شد

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (سه شنبه دهم فروردین ماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۷۵۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به قیمت ۲۵۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۲۱ تومان افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بهای امروز دلار نسبت به آخرین روز کاری سال قبل، ۱۲۹۰ تومان گران‌تر شده است.

یورو دیگر ارز پرطرفدار بازار ارز نیز امروز به نرخ ۲۹۱۱۱ تومان در صرافی‌های بانکی و مجاز از مردم خریداری شد و در مقابل با افزایش ۴۱۰ تومانی نسبت به روز یکشنبه، به نرخ ۲۹۶۹۹ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

دلار در بازار متشکل ارزی گران‌تر شد

افزایش نسبی شاخص ارزی در معاملات امروز در حالی است که نرخ‌های پایانی بازار متشکل ارزی نیز بیان گر روند صعودی دلار و یورو می‌باشد.

به گونه‌ای که میانگین نرخ دلار آمریکا در بازار متشکل ارزی با افزایش ۲.۴۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل، به نرخ میانگین ۲۵۲۵۶ تومان و نرخ یورو نیز با رشد ۱.۰۵ درصدی به رقم میانگین ۲۹۲۵۶ تومان رسیده است.

نرخ رسمی ۴۷ ارز در ایستگاه بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۳ ارز کاهش و نرخ ۱۴ ارز نیز افزایش یافت.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه دهم فروردین ۱۴۰۰) بدون تغییر نسبت به روز قبل به مبلغ ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس به قیمت ۵۷ هزار و ۸۶۶ ریال و هر یورو نیز به قیمت ۴۹ هزار و ۴۳۴ ریال اعلام شد.

علاوه بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۷۲۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۸۳۷ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۹۱۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۴۸ ریال، روپیه هند ۵۷۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۹۳۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۷ هزار و ۲۲۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۹۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۰۳ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۲ ریال و دلار کانادا ۳۳ هزار و  ۳۷۵ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۵۲۹ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۰ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۷۵ ریال، روبل روسیه ۵۵۶ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۱۶۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۶۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۹۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار  و ۱۱۱ ریال، کیات میانمار ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۸۸۳ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۷ هزار و ۹۵۹ ریال، دینار لیبی ۹ هزار و ۲۹۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۹۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار و ۵۱۲ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۳۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۵۹ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۹۵ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۴۲۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۱۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۵ هزار و ۹۷۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۶۸۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار  و ۶۸۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین قیمت دلار قیمت یورو بانک مرکزی اعمال ماه شعبان نوروز 1400 تولید پشتیبانی ها مانع زدایی ها سند همکاری 25 ساله ایران و چین بازار متشکل ارزی نسبت به روز ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • نرخ ارز امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ +جزئیات
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نرخ ارز امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات