Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:38:20 GMT

مشکل سیمان در احتکار است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۲۹۷

مشکل سیمان در احتکار است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند استاندار کرمان امروز دهم فروردین ماه در ستاد تنظیم بازار استان کرمان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه پشتیبانی امور دام در شبکه توزیع به کمک سازمان صمت خواهد آمد، گفت: تقاضا داریم در این فرآیند به یکباره شبکه توزیع برهم زده نشود که خود این اتفاق باعث ایجاد اختلال در بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تعاونی‌های سالم نباید از چرخه توزیع حذف شوند، افزود: گاهی دست‌کاری در شبکه توزیع سبب دردسر خواهد شد که انتظار می‌رود این فرآیند و ساز و کار به صورت کارشناسی و دقیق و با یک برنامه مناسب صورت گیرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید گیرندگان و محل‌های توزیع مرغ در استان مشخص باشد، تصریح کرد: فرمانداران موظف هستند بسیج اصناف که به کمک تیم‌های نظارتی برای کنترل بازار آمده را تا زمان رسیدن بازار به تعادل، مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

لزوم رصد روزانه مرغداری‌ها و شبکه توزیع

زینی وند با اشاره به فعالیت ۱۲ کشتارگاه و بیش از ۳۰۰ مرغداری در سطح استان کرمان گفت: سازمان‌های جهاد کشاورزی شمال و جنوب باید میزان کشتار‌های روزانه مرغ در سطح استان را مورد رصد قرار دهند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان کرمان با اشاره به مانیتورینگ چرخه جوجه ریزی از اختصاص نهاده‌ها تا کشتارگاه از سوی جهادکشاورزی و دامپزشکی تأکید کرد: باید راستی آزمایی نیز در این زمینه صورت گیرد؛ زیرا برخی گزارشات حاکی از آن است که این جوجه ریزی براساس ثبت در سامانه، واقعی نیست و انتظار داریم نهاد‌های نظارتی نیز به کمک سازمان جهادکشاورزی و صمت آیند و با متخلفان برخورد کنند.

او با بیان اینکه مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های استان باید به صورت روزانه مورد رصد قرار گیرند، افزود: انتظار می‌رود شبکه توزیع نیز به صورت روزانه از سوی سازمان‌های جهاد کشاورزی و صمت مورد رصد قرار گیرد که این موضوع شامل سیمان نیز می‌شود.

مشکل سیمان در احتکار است

زینی وند با بیان اینکه مشکل بازار سیمان در احتکار است، گفت: باید از گزارش‌های مردمی استفاده کنیم و از مردم بخواهیم در هر مکانی که انبار‌های احتکار سیمان را مشاهده کردند به تعزیرات اعلام کنند و همچنین می‌خواهیم دستگاه‌های نظارتی نیز به ریز تمامی انبار‌هایی که احتکار سیمان را انجام می‌دهند، شناسایی و با آن‌ها برخورد‌های لازم را بکنند.

دستگاه‌های نظارتی با احتکارکنندگان و مخلان بازار به شدت برخورد کنند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نباید به کشتارگاه‌ها و تولیدکنندگان متخلف، احتکارکنندگان و مخلان در شبکه توزیع رحم کرد، افزود: اگر این شرایط پیگیری شود در آینده نزدیک بازار سیمان و مرغ تنظیم خواهد شد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تنظیم بازار توزیع مرغ سیمان استانداری کرمان شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران