Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:28:17 GMT

خرید حمایتی کشمش در استان قزوین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۶۴۸۰

خرید حمایتی کشمش در استان قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین از آغاز خرید حمایتی کشمش از هشتم فروردین ماه در استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای سیاستهای حمایتی دولت و اجرای برنامه خرید حمایتی محصولات کشاورزی برای جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تصریح کرد: بدلیل نوسانات نرخ ارز و توان محدود مالی واحدهای فرآوری، خرید کشمش از کشاورزان با چالش و مشکل جدی مواجه شده بود، با خرید حمایتی از باغداران، تولید کنندگان و واحدهای فرآوری و صادرکنندگان این محصول حمایت لازم بعمل می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه محصول کشمش باید تولید سال جاری باشد، افزود: محصول کشمش می‌بایست فقط از تولیدکنندگان و با معرفی نامه سازمان جهاد کشاورزی استان خریداری شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: خرید کشمش توسط کارخانجات مجری طرح، با مدیریت و نظارت کارگروهی مرکب از ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان بعنوان رئیس کارگروه، مدیرسازمان تعاون روستایی استان بعنوان دبیر، اتحادیه مباشر بعنوان عضو، سرپرست شعب بانک کشاورزی استان بعنوان عضو، نماینده صنف کشاورزی منطقه بعنوان عضو و کارخانجات و یا صادر کنندگان مجری طرح بعنوان عضو انجام می‌پذیرد.

وی یادآور شد: نرخ خرید ارقام کشمش توسط کارخانجات و صادرکنندگان بسته به نوع، کیفیت و شیوه فرآوری با احتساب کلیه هزینه‌ها شامل چیدن، حمل، خرید وتحویل محصول درمراکز خرید (کارخانجات مورد قرارداد) توسط کارگروه استان تعیین شده است.

کد خبر 5178298

منبع: مهر

کلیدواژه: کشمش قزوین تعاون روستایی قزوین ویروس کرونا نیمه شعبان شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج تردد وسایل نقلیه عکس استانها گرگان خرم آباد اردبیل خرید حمایتی بعنوان عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید

حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره‌گیری از مکانیزم استمهال، شرکت پشتیبانی امور دام کشور خدمت مهمی به جامعه مرغداران نموده است، به‌گونه‌ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

او با تاکید بر اینکه با همه ظرفیت‌مان متعهد به خرید مرغ هستیم، افزود: با شیب ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است. البته خرید مرغ از اسفندماه آغاز گردیده بود و در ماه مبارک حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد.

 مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ‌ها در کشتارگاه‌ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می‌دارند. پیامد این تاکتیک از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور می‌باشد.

او در ادامه افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین‌المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات‌اش دارد و برای این منظور حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود.

 شیرزاد با بیان اینکه صادرکنندگان عدد وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

مدیرعامل پشتیبانی امور دام افزود: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک  تولیدنمایی هستیم.

شیرزاد گفت: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید