Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی در نشست خبری با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در مجلس یازدهم و با بیان اینکه تحقق شعار سال با حمایت از جامعه کارگری شکل می‌گیرد، گفت: بخش اعظمی از مطالبات جامعه کارگری در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شد که این موضوع این برای اولین بار در انقلاب شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ۸۹ هزار میلیارد تومان اعتبارات از سهم محل "تبصره ۲ بند و" که تقریبا نقد و قابل وصول است را برای سازمان تأمین اجتماعی کشور به‌منظور حل مشکلات کارگران و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ اختصاص دادیم، افزود: سال‌هاست مطالبه کارگران و حق و حقوق قانونی آن‌ها انباشته شده بود و دولت هم به نوعی دست در جیب تأمین اجتماعی کرده و حقوق کارگران را که ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند را برداشته است، بنابراین مجلس این مبلغ را در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرد تا سفره این قشر زحمت‌کش خالی نباشد.

عزیزی با یادآوری اینکه در تاریخ ۲۹ اسفندماه سال ۹۹ وضعیت بودجه ۱۴۰۰ را مشخص کردیم و از فروردین هم این بودجه باید عملی شود، گفت: در بخش یارانه نزدیک به ۱۹ هزار میلیارد تومان برای افراد و گروه‌های آسیب پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و ... در نظر گرفتیم.

او با بیان اینکه در حوزه حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر تلاش می‌کنیم تا در بستر قوانین این اتفاق افتد نه در بستر تشکیلات اجرایی که یک وزارت‌خانه متصدی و متولی است، گفت: اقشار آسیب‌پذیر و کارگران باید مورد حمایت باشند ضمن اینکه کارفرما و واحد‌های تولیدی هم باید دیده شوند و باید کارگران که سرمایه اجتماعی هستند مورد توجه قرار بگیرند.

این مقام مسئول تصریح کرد: کسی که سرمایه‌گذاری می‌کند باید حمایت شود اگر آن ظرفیت‌ها بیاید، ولی نیروی انسانی انگیزه نداشته باشد، قطعا تحقق شعار سال هم راه به جایی نمی‌برد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ۵ رویکرد راهبردی مجمع نمایندگان فارس از جمله موضوعات آب، مبحث ریل‌گذاری، آزادراه و بزرگراه، انرژی "نفت، گاز و پتروشیمی" و بهداشت و درمان، تاکید کرد: آب از مشکلات جدی استان ما در آینده است و اگر بخواهیم آینده استان را در حوزه‌های مختلف خوب ببینیم باید به موضوع آب استان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

او یادآور شد: اگر بخواهیم صنعتی شویم، پیشرفت فرهنگی داشته باشیم و کشاورزی خوب داشته باشیم و از همه ابعاد و مشکلات در آینده گذر کنیم باید به سراغ مسئله آب رفت.

عزیزی بیان کرد: آب استان را با شرایط فعلی نمی‌توان حل کرد، یک خط انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر رفته سپس سیرجان، کرمان و یزد و چادرمَلو می‌رود و دولت برای این پول و منابعی نیاورده است و سه شرکت معدنی برای این کار سهم گذاشته است، خط دوم را اصفهان و شرکت‌های این استان هزینه داده‌اند بعد از آن خراسان هم کار را انجام داده است، بخش خصوصی و صنعتگران فارس، نسبت به آب احساس نیاز نمی‌کنند و فرهنگ مشارکت و سرمایه‌گذاری در این رابطه ندارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرارداد بخش خصوصی ۳۰۰ مترمکعبی آب از خلیج فارس، بیان کرد: بخش خصوصی در استان فارس رغبتی به این کار نشان نمی‌دهند ما در استان فارس از صنعتگران خواستیم تا به این قضیه ورود کنند، اما هیچکدام حاضر به سرمایه‌گذاری نشدند، اما با این حال ما این کار را رها نکردیم و یک شرکت تامین، تولید و انتقال آب خلیج فارس در استان فارس راه‌اندازی کردیم، همانطور که آب برای ما حیاتی است و به عنوان یک راهبرد جدی روی آن متمرکز خواهیم بود.

عزیزی موضوع آب را از اولویت‌های نخست اعلام و از رسانه‌ها و مطبوعات خواست که از صنعتگران استان بخواهند در این زمینه حرکت جدی را انجام دهند.

او در پاسخ به سئوالی پیرامون امضای توافقنامه بین وزارت خارجه ایران و چین، تاکید کرد: آنچه مطرح است چهار یا پنج ماه پیش از وزیر امور خارجه در این خصوص پرسیدیم، وی یک توضیحاتی ارائه داندکه در حال تنظیم سند همکاری هستیم، این حالت موضوع با قرارداد و توافقنامه متفاوت است و موضوع سند همکاری و از جنس ارتباط است نه از جنس قرارداد و توافق‌نامه! قبلا وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی قول داده است که در بخش‌های دیگر به استحضار مجلس برساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که سند ارتباط و همکاری زمینه رشد و ارتباط اقتصادی را فراهم می‌کند و برای یک کشور فرصت محسوب می‌شود و دولت‌ها نباید خود را از این موضوع محروم کنند، گفت: شکوفایی اقتصادی بخشی در گرو ارتباطات است.

عزیزی ادامه داد: سال‌هاست که تنها به ارتباطات با غرب و اروپا فکر می‌شود در صورتی که ارتباطات طیف وسیعی از همکاری را می‌طلبد. علت اینکه کعبه آمال و آرزو‌های عده‌ای غرب و آمریکا شده است چیست؟ در صورتی که همه مشاهده کردیم که با ما چگونه برخورد کردند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: نباید بهره‌گیری از ظرفیت‌های شرق را به عنوان یک راهبرد جدی در این سند همکاری نادیده بگیریم و این برای ما یک دست برتر است. همین که رئیس جمهور آمریکا اکنون از این سند همکاری اظهار نگرانی می‌کند و غرب‌گرایان همه به تکاپو افتادند، نشان می‌دهد این سند برای رابرهد سیاست‌های ما ضروری است.

او تصریح کرد: جریان‌هایی که این موضوع را یک طرفه می‌بینند، توضیح دهند مردم چه بهره‌ای از غرب و آمریکا برده‌اند و همکاری ایران و چین در این مرحله یک نقشه راه است و چارچوب روابط بلند مدت ایران و چین را مشخص می‌کند، در این سند همکاری موضوع عدد، رقم و واگذاری زمین وجود ندارد، اما بر اساس اصل ۷۷ قانون اساسی کلیه امضای عهدنامه‌ها و قرارداد‌های دولت باید پس از موافقت مجلس شکل گیرد از این رو اگر این نقشه راه هم بخواهد تبدیل به موافقت نامه، قرارداد و سند‌های اجرایی شود باید از مسیر قانونی مجلس رد شود.

عزیزی در ادامه با طرح این پرسش که چرا تا کنون از سواحل مکرون به‌خوبی استفاده نشده است، اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی آن این است که زیرساخت‌های آن هنوز آماده نشده است تا بخش‌های مختلف به آنجا بروند. مکرون نیازمند ریل‌گذاری، فرودگاه، راه‌های دسترسی، صنایع بزرگ است تا از این ظرفیت استفاده کند و ما هم بایستی حداکثر استفاده از آن را ببریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر سواحل مکرون از جمله فولاد، ذوب آهن و آلومینیوم، بیان کرد: ما بایستی حداکثر بهره را از این سواحل ببریم.

عزیزی گریزی کوتاه به کارنامه نمایندگان مجلس داشت و افزود: مجلس اقداماتی در حوزه مسکن، قانون و ساختار بودجه، تامین کالا‌های اساسی و قانون لغو تحریم‌ها و حفاظت و صیانت از هسته‌ای را انجام داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با وزراء، گفت: اتفاقات خوبی در حوزه ریلی و راه‌اندازی پالایشگاه دوم و توافقاتی با مجموعه وزارت دفاع و مجوعه هولدینگ پارسیان در حال انجام است، آزادراه اصفهان-شیراز در نیمه اول تمام می‌شود، در حوزه بزرگراه‌های استان با وزارت نفت و راه وشهرسازی توافقنامه دوجانبه به امضاء رسیده، احداث بیمارستان دوم تامین اجتماعی آغاز شده، بیمارستان دوم ۷۰۰ تخت خوابی شیراز در شهرک میانرود با اعتبار خوب مصوب شده و موانع پروژه شیراز- گل گهر برطرف شده است.

او با تاکید بر اینکه شعار سال نباید در حد شعار بماند، گفت: موانع این کار را بایستی شناسایی و مانع زدایی کنیم و سیستم بانکی، نیروی انسانی، دستگاه‌های اجرایی همه و همه باید در تحقق شعار سال ۱۴۰۰ تلاش کنند.

عزیزی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در بودجه قرآنی، گفت: منابع خوبی برای بخش‌های فرهنگی اختصاص داده شده است، تمامی نمایندگان روی بحث جمعیت، اقتصاد و موضوعات فرهنگی یک صدا هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تامین و رفع مشکلات اقلام اساسی نظیر مرغ و روغن در سبد خانوارها، گفت: بزرگترین مشکل از آنجایی شروع شد که برای تامین کالا‌های اساسی و نهاد‌های دامی تکیه خود را بیرون از مرز‌های جغرافیایی انجام دادیم و اگر ما طی این سال‌ها فرمایشات مقام معظم رهبری (اقتصاد مقاومتی) را مورد توجه قرار داده بودیم شاهد مشکلات مرغ و تخم مرغ نبودیم.

عزیزی بیان کرد: اگر دولت از بی‌عملی و وادادگی خارج می‌شد و کعبه آمال و آرزوهایش خارج از مرز‌ها نبود و همه مشکلات اقتصادی کشور را به بینگانگان گره نمی‌زد، امروز نباید مشکل روغن، مرغ و تخم مرغ داشته باشیم، زیرا خودمان می‌توانیم این‌ها را تولید کنیم.

او اظهار کرد: تنها راه برون رفت تکیه بر توانمندی‌های داخلی و حذف رانت‌های ویژه است و این نتیجه بی برنامگی و بی نظمی دولت است.

عزیزی با بیان اینکه آقایان ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفتند، اما کالا‌های اساسی را وارد نکردند و در جای دیگری خرج کردند لذا مناسب است دستگاه قضایی به این قضایا ورود کند، گفت: به طور قطع به یقین باید در آینده دولتی مؤمن، متعهد، متخصص، مردمی، اهل کار و تلاش بر روی کار آید تا بتواند این مشکلات را برطرف کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری امنیت استان فارس را مطلوب اعلام و ادامه داد: در استان فارس احساس امنیت خدشه‌ای ندیده بجز در بخش‌های اقتصادی که مردم احساس میکنند باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

او با اشاره به اینکه در مورد توسعه حرمین مطهر جلسات مختلفی گرفته شده است که با حضور مسئولان مربوطه و وزیر راه و شهرسازی شکل گرفته است، اظهار کرد: همه تلاش‌ها بر اینست که پروژه واقعی بین الحرمین را اجرایی کنیم و آخرین مراحل کارشناسی به اتمام رسیده است و باید در رابطه با این پروژه بزرگ چند دستگاه کمک کنند که یکی از آن میراث فرهنگی است و باید کمک کند و نباید برخی نقاط که جنبه میراثی و اهمیت فرهنگی ندارند را مصرانه اجازه تخریب ندهد چرا که برخی این نقاط به محل معضلات و آسیب‌ها تبدیل شده است.

عزیزی با یادآوری این مطلب که برای سال ۱۴۰۰ اعتبارات و منابعی پیش بینی شده است، افزود: آینده شیراز در رابطه با موضوع توسعه حرمین مطهر درخشان خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این مطلب که شفافیت آرا یک امر مهم و ضروری است، افزود: این موضوع در مجلس سه رای کم آورد، این موضوع به معنای خارج شدن از دستور کار نیست بلکه مشکلات آن حذف خواهد شد و دوباره به این رای گذاشته می‌شود و امروز مردم در خواست کنند مذاکرات دولت هم پخش شود، مردم می‌توانند جلسات مجلس را از رادیو گوش کنند.

وی با اشاره به اینکه شفاف شدن قرارداد‌ها و موافقت نامه‌ها و تصمیم‌هایی که دولت در پستو‌ها می‌گیرد باید مورد توجه قرار داد، اضافه کرد: شفافیت در کار‌ها در کشور باید عمق، بسط و گسترش دهیم چرا که یک نسخه شفا بخش برای جلوگیری از فساد، و برون رفت از همه مشکلات است.

عزیزی به برخی از اقدامات شهرداری شیراز در انجام پروژه‌های خیابان‌های این کلان‌شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه شهرداری شیراز هیچ گونه اولویتی برای امور قائل نیستند، کار‌های فاقد اولویت؛ اولویت یک و کار‌های اولویت یک تبدیل به اولویت چندم شده است.

او تصریح کرد: اگر بخواهیم کارکرد یک مجموعه به یک سری ادبیات، اشعار و شعار‌های توخالی بیاوریم، محصولش همین می‌شود و معتقدم متاسفانه امروز بی عملی دچار برخی مدیران شهری و دولتی شده است، اگر کار در چارچوب فکری و هوشمندانه باشد به نقطه مطلوبی خواهیم رسید.

عزیزی با انتقاد از عملکرد شهرداری در عدم رسیدگی به مناطق جنوب شهر شیراز گفت: امروز اگر شهرداری می‌خواهد بر اساس رویکرد انسان‌محور حرکت کند، پس چرا به افراد جنوب شهر توجهی ندارد، مگر افرادی که در جنوب شهر شیراز هستند، انسان نیستند، مگر آن‌ها نیازمند بهره‌گیری از فرصت‌ها نیستند. کسانی که در شرق شیراز از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند، نمی‌توانند از ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند و کسانی که در غرب شیراز زندگی می‌کنند، دچار معضلاتی نظیر ترافیک شدید هستند.

او با اشاره به اینکه کار‌های شهرداری هیچ کدام اولویت‌های مردم نیست و کارشناسی نشده است، اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم می‌خواهم دستگاه‌های نظارتی و حاکمیتی بر این کار‌های فاقد اولویت و هزینه‌های سنگین و گزاف شکل گیرد.

عزیزی اضافه کرد: شیراز سزوار این نوع اقدامات سطحی نبوده است، حداقل در شرایط سخت با بودجه سه یا چهار هزار میلیارد تومانی شهرداری شیراز، خیلی کار‌های بزرگتر، برجسته‌تر و عمیق‌تر می‌توان انجام داد، اما به یکسری کار‌های سطحی و فانتزی رسید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شیراز با اشاره به اینکه پروژه محدود کردن خیابان‌ها به اسم دوچرخه سواری فقط ترافیک را افزایش داده و از آلودگی شهر کم نکرده است، افزود: مردم شیراز هیچ خیری از طرح‌های کورکورانه و تقلیدی که برگرفته از طرح‌های شکست خورده سایر شهر‌ها بوده است، نبرده و بهتر است مسئولان از این طرح‌ها بدون ثمر دست بردارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سند همکاری ایران و چین سند ارتباطی مجلس شورای اسلامی با اشاره مورد توجه قرار شهرداری شیراز استان فارس داشته باشیم ایران و چین سند همکاری بودجه ۱۴۰۰ ظرفیت ها شعار سال کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند

استاندار مرکزی گفت: شوراها به‌واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی اظهار کرد: شوراها علاوه بر نقشی که به‌دلیل مشارکت مؤثر در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برعهده دارند و به واسطه ارتباط تنگاتنگی که با سازمان‌های اجرایی و مدیریت محلی دارند، امکان نیازسنجی، دسته‌بندی مسائل و مطالب و طرح منطقی و معقول آن‌ها را دارند.

وی افزود: حکمروایی مطلوب، شایسته و خردمندانه زمانی تحقق می‌یابد که ارتباط سازنده و مؤثر بین سه رکن بخش دولتی، مردم و نهادهای مردم نهاد برای تحقق پیشرفت و عدالت فراهم شود.

استاندار مرکزی گفت: شوراها به واسطه ارتباطات مستقیمی که با مردم، شورایاری‌ها و سازمان‌های غیر دولتی دارند، مهم‌ترین پل ارتباطی و نهاد گردآوری مسائل، مشکلات و مطالبات مردمی هستند.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: با توجه به نقش‌آفرینی شهرها و به ویژه کلان‌شهرها به مثابه موتور توسعه از یک سو و از سوی دیگر تهدیدها و چالش‌های شهرنشینی برای پایداری زیست‌محیطی و اقتصادی اجتماعی، برخورداری نهاد شورا و شهرداری از اقتدار قانونی و اجرایی مناسب برای اداره مطلوب شهرها ضروری است.

وی ادامه داد: استان مرکزی رتبه دوم اجرای طرح و رتبه نخست تعریف پروژه‌های جدید و برنامه‌های راهبردی روستایی در کشور را دارا است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه سال گذشته در روستاهای استان بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح اجرا شد که در نوع خود بی سابقه بود، افزود: در سال گذشته مدیریت شهری استان در بخش‌های مختلف به ویژه عمرانی ۵۰ هزار میلیارد ریال کار انجام داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه مدیریت شهری و روستایی ۲۰ درصد بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سال ما قبل در استان مرکزی به مبلغ ۵ هزار و ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده و امسال ۷ هزار میلیارد تومان در شهرها هزینه خواهد شد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: شوراهای شهرها و روستاها در بیان موفقیت‌ها عملکرد مناسبی نداشته‌اند در صورتی که بیش از سال‌های گذشته کار انجام شده است.

مخلص‌الائمه افزود: بودجه عمرانی استان مرکزی در مجموع سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ مبلغ ۳۲ هزار میلیارد ریال بود و این میزان در سال ۱۴۰۱ به تنهایی ۶ برابر این سال‌ها بوده است.

وی ادامه داد: تا پایان دوره فعالیت شورا مدت زیادی نمانده بنابراین اعضای شورا باید تلاش کنند، دستاوردها و اقدامات انجام شده را تبیین کنند و از حاشیه‌ها و امور فرعی فاصله بگیرند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران باید با شوراها در ارتباط و برای این جایگاه اهمیت قابل توجه قائل شوند، خاطرنشان کرد: از طریق شورا می‌توان مسائل و نیازهای اجتماعی را به صورت مناسب‌تری مورد بررسی قرار داد.

مخلص‌الائمه اظهار کرد: در اجرای نهضت ملی مسکن استان مرکزی جز استان‌های کم مشکل در تأمین زیرساخت‌هاست با این وجود پیگیری‌ها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مناطق حاشیه‌نشین افزود: توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های مهم کشور است بنابراین شهرهایی که به‌صورت جدی با این پدیده مواجه هستند باید به این منطق به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: موضوع شکایت از معادن باید مورد توجه شوراهای اسلامی قرار گیرد و در صورت تخریب باید طرح شکایت شود، بخشی از معادن تخریب زیست محیطی داشته‌اند و در رسانه‌ها نیز مطرح شده است اما به‌دلیل نبود شاکی موضوع قابل پیگیری نیست، بنابراین شورا به‌عنوان نمایندگان مردم باید در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: سال گذشته از طریق وزارت کشور موضوع صدور کارت شناسایی برای اعضا شورا پیگیری و این کارت به تعدادی از اعضا تحویل داده شد و مابقی اعضا هم در روزهای آینده این کارت را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: از مجموع ۸۰۲ شورای استان شناسه ملی برای ۶۴۵ عضو شورا صادر شده است، شوراهایی که شناسه ملی دریافت کرده‌اند، کار بودجه نویسی برای دریافت حق‌الزحمه را انجام نداده‌اند و این مهم به پیگیری شوراها ارتباط دارد.

کد خبر 748860

دیگر خبرها

  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • دپو بیش از ۱۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در شیراز
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند