Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلاتکلیفی بیمارستان امام خمینی(ره) کرج هنوز ادامه دارد و با وجود وعده رئیس کل دادگستری البرز مبنی بر ورود به این پرونده و تعیین تکلیف آن، همچنان رأی دادگاه صادر نشده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اعظم ذوالفقاری منظری؛ * واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در هشتمین مزایده هم در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این بیمارستان یکی از مراکز درمانی و بهداشتی با تجهیزات مدرن در کرج به حساب می‌آید که بخشی از این تجهیزات به دلیل بدهی بیمارستان به فروشنده آن، در بیمارستان دپو شده و خاک می‌خورد. سازمان همیاری شهرداری‌های البرز تاکنون ۸ بار برای واگذاری این بیمارستان مزایده برگزار کرده و تنها در ۲ مورد از این مزایده ها، بیمارستان واگذار شده است. اولین واگذاری تنها یک ماه طول کشید و سرمایه گذار پس از یک ماه به دلیل عدم انجام تعهدات خلع ید شد. اما واگذاری دوم آن حدود یک سال و نیم طول کشید هرچند سازمان همیاری شهرداری‌های البرز از همان یک ماه اول معتقد بود که این واگذاری هم باید منحل شود، چون مالکان جدید هم نتوانستند تعهدات خود را انجام دهند.
موضوع واگذاری بیمارستان امام خمینی (ره) از آنجا مطرح شد که براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ بیمارستان‌های دولتی باید تعرفه‌های خود را با نرخ دولتی از مردم دریافت می‌کردند. این بیمارستان هم به دلیل وابستگی به سازمان همیاری شهرداری ها، جزو فهرست بیمارستان‌های دولتی قرارگرفت و باید با نرخ دولتی از مردم تعرفه دریافت می‌کرد.   بیشتر بخوانید: حقوق کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) در گرو دعوا‌های حقوقی / اوحدی: بنیاد شهید از سهم خود نمی‌گذرد گلایه‌های کارکنان بیمارستان امام خمینی(ره) کرج / از عدم پرداخت معوقات تا تخت‌های خالی شرح ماجرای بیمارستان امام خمینی (ره) کرج / آیا سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و خریداران بیمارستان می‌توانند به تفاهم برسند؟ کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) کرج تجمع کردند / شفافیت؛ اصلی‌ترین راهکار حل معضلات بیمارستان عدم شفافیت بدهی‌ها؛ اصلی‌ترین مشکل بیمارستان امام خمینی (ره) کرج / بودجه دولتی بیمارستان کجا هزینه می‌شود؟ آغاز دردسرهای بیمارستان امام خمینی(ره)

فلاحی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان البرز درباره این موضوع توضیح می‌دهد: تا قبل از اجرای این مصوبه، درآمد بیمارستان امام خمینی (ره) کرج ماهانه بیشتر از سه میلیارد تومان بوده، اما پس از اجرای این مصوبه و مکلف شدن بیمارستان به دریافت تعرفه‌های دولتی، درآمدش به ۲ میلیارد و نیم کاهش می‌یابد و این در حالی است که اگر درآمد بیمارستان به چهار میلیارد تومان می‌رسید، می‌توانست بدهی‌های خود را سربه سر پرداخت کند.

بیمارستان چندسالی با این روند اداره شده تا اینکه دیگر توان پرداخت حقوق کارکنان را نداشتند و سازمان همیاری شهرداری‌های البرز و بنیاد شهید به فکر واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی افتادند. مزایده واگذاری بیمارستان هشت بار برگزار شد که از این تعداد تنها ۲ بار به واگذاری و فروش بیمارستان رسید. اکنون پرونده بیمارستان امام خمینی(ره) در دادگستری البرز با شکایت بنیاد شهید باز است. 

مالکان فعلی بیمارستان براساس قرارداد واگذاری آن، موظف بودند که قراداد جداگانه‌ای با بنیاد شهید هم منعقد کنند اما به گفته شمیرانی، رئیس سابق سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز در گفتگو با خبرنگار ما، این امر از سوی مالکان بیمارستان به تعویق افتاده است. بنیاد شهید از مالکان بیمارستان شکایت کرده و پرونده در دادگستری باز است. از سوی دیگر رئیس کل دادگستری البرز در آذرماه سال گذشته اعلام کرده بود که  برای رسیدگی به وضعیت حقوق کارکنان و بازنشستگان بیمارستان و همچنین اموال توقیفی آن، به پرونده ورود کرده است و قرار است حکمی صادر کند. اما باوجود گذشت حدود چهارماه از اظهارات رئیس کل دادگستری البرز، هنوز این پرونده تعیین تکلیف نشده است. 

 

سازمان همیاری بدهی‌های بیمارستان را پرداخت می‌کند؟

نکته حائز اهمیت آنکه اگر در شرایط فعلی رأی دادگاه به ضرر مالکان باشد و آنان را خلع ید کند، بیمارستان امام خمینی (ره) کرج باردیگر به عنوان زیرمجموعه بخش دولتی و سازمان همیاری شهرداری‌ها قرار می‌گیرد و خدمات خود را باید با تعرفه دولتی حساب کند. از طرف دیگر بدهی این بیمارستان به شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی هنوز پابرجاست و روزبه روز افزوده می‌شود؛ اما آیا سازمان همیاری شهرداری‌های استانداری البرز راه چاره‌ای برای این شرایط دارد؟

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بیمارستان امام خمینی کرج سازمان همیاری شهرداری ها دادگستری البرز سازمان همیاری شهرداری های البرز سازمان همیاری شهرداری ها بیمارستان امام خمینی ره واگذاری بیمارستان دادگستری البرز بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • احتمال صدور حکم جلب جهانی، خواب را از چشمان نتانیاهو ربوده است
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • امام جمعه شیراز : در مجلس ختم و فاتحه، موسیقی می‌نوازند / شراب‌خواری و قماربازی ضرر دارد / یک دانشمند گفته اگر نصف شراب‌فروشی‌ها تعطیل شود، به نصف بیمارستان‌ها نیاز نداریم