Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها - گاه محرومیت‌ها فیزیکی و عمرانی نیست بلکه رفع محرومیت از اندیشه و فکر است مانند اقدامی که دانشجو معلمان بسیجی استان فارس برای رفع محرومیت‌های آموزشی در ایام نوروز پیش گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، در حدیث از پیامبر مهربانی‌ها است که « همه خلق عیال (خانواده) خدا هستند، پس محبوب‌ترین خلق به درگاه خدا کسی است که به عیال خدا سودی رساند یا خانواده‌ای را خوشحال کند یا در پی برآوردن حاجت برادر مسلمانش باشد که این نزد خدا از اعتکاف دو ماه در مسجدالحرام محبوب‌تر است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت گروه‌های جهادی در راستای همین حدیث نبوی جای می‌گیرد، آنانکه که خوشی و استراحت خود را وقف خدمت به عیال‌الله می‌کنند و بی‌هیچ توقع و انتظاری با تلاش خالصانه کمر همت به رفع محرومیت‌ها بسته‌اند.

این افراد همان‌ها هستند که در سرما، گرما، سیل، زلزله، کرونا و هر شرایط سخت دیگری هم پای کار هستند، صحبت از گروه‌های جهادی و جهادگران است. آنان که خدمت به خلق را سرلوحه کار خود قرار داده و برایشان فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستند.

به گفته اسماعیل قزل سفلی، رئیس بسیج سازندگی استان فارس از فعالیت بیش از 223 گروه جهادی به استعداد بیش از 3 هزار نفر در تعطیلات نوروز سخن گفته است که فعالیت‌های آنان با هدف خدمات‌رسانی در روزهای تعطیل عید استمرار دارد.

به گفته وی گروه‌های جهادی در ایام تعطیلات عید نوروز به دو شکل محل محور و جغرافیا محور در عرصه‌های عمرانی آبرسانی و ابنیه‌سازی به فعالیت می‌پردازند.

گاه این محرومیت‌ها فیزیکی و عمرانی نیست بلکه رفع محرومیت از اندیشه و فکر است مانند اقدامی که دانشجو معلمان بسیجی استان فارس برای رفع محرومیت‌های آموزشی در ایام نوروز پیش گرفتند.

700 گروه جهادی استان مرکزی از آغاز کرونا مشغول به خدمت‌رسانی هستندروایت تسنیم از تلاش گروه جهادی هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار؛ وقتی در نوروز هم هیئت تعطیل نیست + تصاویرعیدانه گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی به مردم مناطق محروم جنوب استان کرمان + تصاویر

مهدی محمودی،  مدیریت عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس نیز از جلوه دیگری از فعالیت گروه‌های جهادی سخن گفت. به گفته وی گروه‌ جهادی شهید طاهری بسیج دانشگاه فرهنگیان فارس در اقدامی خودجوش اقدام به آموزش حضوری دانش‌آموزان دهستان راهگان شهرستان خفر کردند. 

مدیریت عملیات جهادی ناحیه بسیج دانشجویی فارس این امر را در راستای عدالت آموزشی عنوان کرد که توسط دانشجو معلمان بسیجی استان فارس انجام شده است. به گفته محمودی این اقدام منجر به آموزش حضوری به بیش از 100 دانش‌آموز توسط دانشجو معلمان بسیجی شده است.

وی افزود: با توجه به  مشکلات کلاس‌های آنلاین این دانشجو معلمان به صورت حضوری در مناطق محروم و کم برخوردار در این ایام حضور یافتند و علاوه خدمات فرهنگی، عمرانی مشغول به آموزش تحصیلی به دانش‌آموزش این مناطق تا پایان تعطیلات شدند.

محمدعلی کشتکانی، مسئول گروه جهادی شهید مسعود طاهری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس نیز توضیحات بیشتری در این باره بیان کرد. به گفته وی به دنبال احساس نیاز و خلأهایی که در زمینه تربیتی، آموزشی و فرهنگی  به دلیل ویروس کرونا در جامعه به ویژه در مناطق محروم به وجود آمده، این گروه جهادی اقدام به برگزاری اردوی جهادی در ایام تعطیلات نوروز 1400 کرد.

براساس گفته‌های کشتکانی از ابتدای سال 30 دانشجو معلم جهادگر خواهر و برادر در عرصه آموزشی، تربیتی، علمی، فرهنگی و همچنین عمرانی در دو روستای فتح آباد و امیر سالاری (طغر)  از توابع شهرستان خفر در حال خدمت‌رسانی هستند.

به گفته وی همچنین علاوه بر کلاس‌های حضوری فعالیت مجازی نیز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود که در مجموع 323 نفر از دانشجو معلمان بسیجی استان فارس اعم از خواهر و برادر در قالب کلاس‌های حضوری و مجازی  حتی در ایام تعطیلات نوروزی مشغول آموزش به دانش‌آموزان مناطق محروم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه هستند.

بر این اساس گروه جهادی دانشجو معلمان بسیجی فارس فعالیت خود را  از سال 94 آغاز کرده و تا کنون 10 عملیات جهادی در شهرستان‌های نورآباد، قیرو کارزین، داراب، حاشیه شهر شیراز در استان فارس و همچنین در استان‌های کرمانشاه، خوزستان،کهگیلویه و کرمان به دنبال زلزله و سیل برگزار کرده است.

انتهای پیام/424/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های جهادی رفع محرومیت مناطق محروم محرومیت ها گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان