Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی گستره ۱ قطعه ۱ خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک بیان داشت: آخرین بخش از عملیات لوله‌گذاری گستره ۱ قطعه ۱ خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک ۱۰ فروردین ماه پایان یافت. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، «صمد آذرپیک» بیان کرد: آخرین بخش از عملیات لوله‌گذاری گستره ۱ قطعه ۱ خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک ۱۰ فروردین ماه پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: عملیات جوشکاری در این گستره به طور کامل به اتمام رسیده است و سه شنبه ۱۱۰۰ متر باقی مانده از عملیات لوله گذاری این خط لوله در گستره فعلی به پایان رسید.
​​​​​​
 مدیر اجرایی گستره ۱ قطعه ۱ خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با بیان اینکه گستره ۱ قطعه ۱ به طول ۱۴۸ کیلومتر از تلمبه خانه شماره ۱ در شهرستان گناوه و در ۵ کیلومتری تلمبه خانه گوره آغاز می‌شود و در شهرستان بنگستان در نزدیکی شهر اهرم در محل احداث تلمبه خانه شماره ۲ خاتمه می‌یابد، از مشقات اجرای این طرح گفت و توضیح داد: با توجه به مواجهه با باران‌های سیل آسا در فصل زمستان سال گذشته، به ویژه سیل برازجان در استان بوشهر، علی رغم باتلاقی شدن مسیر و سختی عملیات اجرایی، با تلاش بی وقفه و شبانه روزی تمام ارکان این پروژه و همچنین بسیج همه امکانات، وقفه‌ای در اجرای پروژه ایجاد نشد و طبق برنامه حرکت کردیم.

آذرپیک با اشاره به این که گستره ۱ قطعه ۱ از مناطق شهری و روستایی و گذرگاه‌های نفتی متعددی عبور می‌کند، عنوان کرد: یکی از سختی‌های اجرای این پروژه، لوله گذاری در مناطقی بود که خطوط انتقال و شریان‌های حیاتی انتقال نفت و گاز گشور در آن جا قرار داشت؛ به انضمام این که می‌بایست از اتوبان‌ها و جاده‌های زیادی عبور می‌کردیم و رودخانه‌های صعب العبوری را برای عملیات لوله گذاری پشت سر می‌گذاشتیم.

وی با تاکید بر اهمیت اتمام این پروژه در زمان تعیین شده افزود: از لحاظ اجرایی هیچ گستره‌ای به اندازه این گستره با خطوط لوله موجود، جاده، رودخانه تقاطع نداشته و عبور خط لوله از چنین مناطقی به دلیل مشکلات خاص خود و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مربوطه زمانبر بود که با همت تمامی ارکان طرح، عملیات اجرایی با موفقیت به سرانجام رسیده است.
​​​​​
مدیر اجرایی گستره ۱ قطعه ۱ خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با تاکید بر این که عملیات راه اندازی و تزریق نفت از این گستره آغاز می‌شود، حرکت بر روی برنامه زمانبندی را حیاتی خواند و افزود: برای این که بتوانیم به موقع خط لوله را تکمیل و تحویل کنیم حتی در لحظه سال نو و ایام نوروز نیز کار را متوقف نکردیم و افراد در ۲ الی ۳ نوبت کاری مشغول بودند.

براساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود. بیشتر بخوانید: افزایش قیمت نفت تحت تاثیر مسدود شدن کانال سوئز انتهای پیام/ برچسب ها: شرکت ملی نفت ایران نفت خام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران نفت خام عملیات لوله گذاری گوره به جاسک نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از (توانیر)، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به تدوین و ابلاغ ١٨٠ اقدام عملیاتی برای عبور از اوج بار تابستان امسال گفت: ٧٧ طرح انتقال در قالب این برنامه عملیاتی شده که ٣٠ طرح آن به اتمام رسیده و ٣٩ طرح نیز از ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که ٢٦ مورد آنها تا پایان اردیبهشت ماه جاری و مابقی تا قبل از اوج بار تابستان به بهره برداری خواهند رسید.

وی همچنین از افزایش ٧٦٠٠ مگاولت آمپری ظرفیت ترانسفورماتور‌های پست‌های فوق توزیع و انتقال خبر داد و با بیان این که ١٢٩٤ کیلومتر خطوط فوق توزیع و انتقال نیز تا پیش از اوج بار تابستان به طول شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور افزوده می‌شود، خاطرنشان ساخت: ٧ طرح بهبود ولتاژ نیز در دست اجرا است و در مناطقی که افت ولتاژ وجود داشته باشد، خازن گذاری انجام می‌شود.

به گفته سخنگوی صنعت برق جمعا ٩ هزار میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده تا بتوانیم اوج بار تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.

مدیرعامل توانیر اجرای ١٣٠٠ کیلومتر کابل دریایی ایرانی بین جزیره قشم و سرزمین اصلی با هادی رسانا را از دیگر برنامه‌های عملیاتی صنعت برق در بخش انتقال عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح، ظرفیت تبادل برق این خط به ٣ برابر افزایش می‌یابد.

رجبی مشهدی با اشاره به فنآوری خاصی که در تولید این کابل دریایی به کار رفته، از ساخت آن توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی خبر داد که انتظار می‌رود با اجرای این خط به طول ١٣٠٠ متر بین جزیره قشم با سرزمین اصلی (بزرگترین فاصله بین دو دکل انتقال نیرو)، ظرفیت تبادل برق این خط تا ٣ برابر افزایش یابد و نیروگاه‌های منطقه با بهره گیری از این ظرفیت، حداکثر تولید را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • مرگ تلخ ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری در شیراز
  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز حین عملیات لوله گذاری
  • مرگ ۲ کارگر پیمانکاری شهرداری شیراز حین کار
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • تداوم آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر
  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود