Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@03:43:53 GMT

مهاجم ایرانی رکورد دایی را می‌شکند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۳۹۹۸۴

مهاجم ایرانی رکورد دایی را می‌شکند؟

در روز‌هایی که طرفداران فوتبال ایران در جریان بازی‌های تیم ملی پرتغال آرزو می‌کنند تا کریس رونالدو پایش به گلزنی باز نشود تا نتواند رکورد علی دایی را بشکند، سردار آزمون آهسته و پیوسته در مسیر رونالدو و دایی پیش می‌رود.

مهاجم اول تیم ملی ایران در ادامه درخشش خود در بازی‌های باشگاهی و ملی، امروز مقابل سوریه نیز یک گل دیگر به تعداد گل‌های ملی اش افزود و به عدد ۳۴ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار که تقریبا عادت کرده ایم در همه بازی‌های تیم ملی ایران پایش به گلزنی باز شود، در مسابقه دوستانه با سوریه در دقیقه ۳۸ وقتی دروازه بان حریف ضربه طارمی را برگرداند، در ریباند با یک بغل پای حرفه‌ای و ساده توپ را به کنج دروازه سوریه فرستاد.

البته سردار آزمون اولین باری نبود که دروازه سوریه را باز می‌کرد. در جریان تساوی دو بر دو ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ آزمون هردوگل ایران را در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش به ثمر رساند. آخرین باری که سردار برای تیم ملی گل زده بود، به مهر ماه ۹۹ برمی گشت که تک گل ایران مقابل ازبکستان را در یک بازی تدارکاتی به ثمر رساند.
مهاجم شماره ۲۰ تیم ملی البته در اواسط نیمه دوم جای خود را به کریم انصاری فرد داد تا فرصت بازی و گلزنی به این ستاره باتجربه هم برسد. شاید اگر او تعویض نمی‌شد باز هم فرصت گلزنی به سردار می‌رسید، اما دراگان اسکوچیچ ترجیح داد آزمون بیشتر بازی نکند و فرصت گلزنی برای او در بازی‌های بعدی ایجاد شود.

با زدن این گل، شمار گل‌های ملی سردار آزمون به عدد ۳۴ رسید تا این بازیکن برای عبور از علی کریمی در تعداد گل‌های زده ملی به ۴ گل دیگر نیاز داشته باشد. در حال حاضر بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی فوتبال ایران علی دایی است که ۱۰۹ گل به ثمر رسانده است. بعد از دایی نیز علی کریمی با ۳۸، جواد نکونام با ۳۹ و کریم باقری با ۵۰ گل، بیشترین تعداد گل‌های ملی را برای ایران به ثمر رسانده اند.

سردار ایرانی که همین چند هفته قبل تولد ۲۶ سالگی خود را جشن گرفت، حالا در تعداد گل‌های ملی به عدد ۳۴ رسیده و با توجه به سن و سالش راه طولانی‌ای تا پایان فوتبال خود در پیش دارد. بی تردید با روندی که آزمون در پیش گرفته او قطعا در سال‌های آینده نیز می‌تواند برای تیم ملی به میدان برود و تعداد گل هایش را بازهم افزایش بدهد.

اهالی فوتبال ایران خوب به یاد دارند که علی دایی در شرایطی ۱۰۹ بار در رقابت‌های ملی پایش به گلزنی باز شد که تا ۳۷ سالگی بازی می‌کرد و حالا سردار آزمون حداقل ۱۰ سال تا رسیدن به رکورد دایی فرصت دارد. مسیری که قطعا در مدت گذشت آن کریس رونالدو هم بازنشسته شده و همین است که اهالی فوتبال ایران را به آینده سردار امیدوار می‌کند.

اگرچه تا ۱۰۹ گل ملی علی دایی و ۱۰۳ گل کریس رونالدو سردار راه زیادی در پیش دارد، اما امیدوار بودن به آینده او و رسیدنش به رکوردی که در گذشته درباره اش صحبت هم کرده، مساله مهمی است. اینکه رکورد بیشتر گل ملی فوتبال جهان حتی اگر در آینده‌ای نزدیک به کریس رونالدو برسد، بازهم به یک ایرانی برگردد و سردار ایران بعد از علی دایی بتواند نامش را در سال‌های آینده جاودانه کند.


ورزش سه

منبع: فرارو

کلیدواژه: سردار آزمون علی دایی فوتبال ایران کریس رونالدو تعداد گل سردار آزمون گل های ملی علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۳۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء

به گزارش قدس آنلاین، اتحاد کلباء در جام ریاست‌جمهوری امارات به مصاف تیم آماده و سرحال الوصل رفت. همچنان که پیش بینی می‌شد این الوصل بود که توانست پیروزی آسانی را در این بازی به دست آورد. الوصل با نتیجه چهار بر یک در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد.

مهدی قایدی، ستاره ایرانی اتحاد کلباء، در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۶۸ در حالی که بازی با یک گل به سود الوصل دنبال می‌شد گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند اما در ادامه اتحاد کلباء سه گل دیگر را دریافت کرد تا شکست سنگینی را پذیرا شود.

قایدی در دقایق پایانی تعویض شد. این بازیکن ایرانی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ امارات داشته و از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. او به احتمال خیلی زیاد در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اتفاقی عجیب برای سردار آزمون در رم
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • دشمنی به نام سردار آزمون | موضع رسمی در خصوص جلوگیری از بازی کردن ستاره ایرانی
  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • خبر خوشحال‌کننده برای سردار آزمون از پایتخت ایتالیا
  • لواندوفسکی: آقای گلی؟ اگر همه بازیکنان عملکرد خوبی داشته باشند، گلزنی برای من هم راحت‌تر می‌شود
  • رضا اسدی برای پرسپولیس تست می‌دهد