Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - آخرین بخش از عملیات لوله‌گذاری گستره 1 قطعه 1 خط لوله انتقال نفت خام از گوره به جاسک 10 فروردین‌ماه پایان یافت.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، صمد آذرپیک، مدیر اجرایی گستره 1 قطعه 1 خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با اعلام این خبر گفت: عملیات جوشکاری در این گستره به‌طور کامل پایان یافته است و سه‌شنبه 1100 متر باقی‌مانده از عملیات لوله‌گذاری این خط لوله در گستره کنونی پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه گستره 1 قطعه 1 به طول 148 کیلومتر از تلمبه‌خانه شماره 1 در شهرستان گناوه و در 5 کیلومتری تلمبه‌خانه گوره آغاز می‌شود و در شهرستان بنگستان در نزدیکی شهر اهرم در محل احداث تلمبه‌خانه شماره 2 خاتمه می‌یابد، از مشقات اجرای این طرح گفت و توضیح داد: با توجه به رویارویی با باران‌های سیل‌آسا در فصل زمستان پارسال، به‌ویژه سیل برازجان در استان بوشهر، باوجود باتلاقی شدن مسیر و سختی عملیات اجرایی، با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی همه ارکان این پروژه و همچنین بسیج همه امکانات، وقفه‌ای در اجرای پروژه ایجاد نشد و طبق برنامه حرکت کردیم.
مدیر اجرایی گستره 1 قطعه 1 خط لوله انتقال نفت از گوره به جاسک با اشاره به اینکه این گستره از مناطق شهری و روستایی و گذرگاه‌های نفتی متعددی عبور می‌کند، اعلام کرد: یکی از سختی‌های اجرای این پروژه، لوله‌گذاری در مناطقی بود که خطوط انتقال و شریان‌های حیاتی انتقال نفت و گاز گشور در آن جا قرار داشت؛ به انضمام این که باید از اتوبان‌ها و جاده‌های زیادی عبور می‌کردیم و رودخانه‌های سخت‌گذری را برای عملیات لوله‌گذاری پشت سر می‌گذاشتیم.
آذرپیک با تاکید بر اهمیت همه این پروژه در زمان تعیین شده افزود: از لحاظ اجرایی هیچ گستره‌ای به اندازه این گستره با خطوط لوله موجود، جاده، رودخانه تقاطع نداشته و عبور خط لوله از چنین مناطقی به‌دلیل مشکلات خاص خود و هماهنگی‌های لازم با ارگان‌های مربوطه زمانبر بود که با همت همه ارکان طرح، عملیات اجرایی با موفقیت به سرانجام رسیده است.
وی با تاکید بر این که عملیات راه‌اندازی و تزریق نفت از این گستره آغاز می‌شود، حرکت روی برنامه زمانبندی را حیاتی خواند و افزود: برای اینکه بتوانیم به‌موقع خط لوله را تکمیل کنیم و تحویل دهیم حتی در لحظه سال نو و ایام نوروز نیز کار را متوقف نکردیم و افراد در 2 تا 3 نوبت کاری مشغول بودند.
براساس این گزارش، طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گوره به جاسک انتقال نفت لوله گذاری نفت خام خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز

ایسنا/فارس سخنگوی شهرداری شیراز اعلام کرد: طی حادثه در عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه ۲ کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.

رضا جاویدی ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز شنبه، ۸ اردیبهشت رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

وی ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده داغدار کارگران فوت شده، اضافه کرد: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد اما متاسفانه با وجود انجام عملیات، ۲ کارگر پیمانکار فوت کردند.

سخنگوی شهرداری شیراز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه، ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

وی یادآور شد: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به‌منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار جهت اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • انتقال و مدت قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا