Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز (چهارشنبه 11 فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در گفتگوی تلویزیونی درباره روند بورس در سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه بعد از سال تحویل، رئیس بورس دو جلسه مفصل در باره برنامه‌های بازار سرمایه توضیحاتی را ارائه دادند.

وی افزود: در آغاز سال تمامی متغیرهای اقتصادی بر تحولات بورس و شرایط آن نویددهنده پایداری در بازار را نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: تحلیل گران مطرح کردند که باید روندی را طی کنیم که به تعادل پایدار در بورس برسیم ضمن اینکه در جلسه شورای عالی بورس که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد به دنبال پایداری و تعادل بورس و مولفه‌های آن هستیم.

دژپسند گفت: سود شرکت‌های بورسی خوب است ضمن این که برخی شرکت‌های صادراتی به دلیل فراهم شدن صادرات بیشتر برای آنها وضعیت بهتری خواهند داشت؛ بنگاه‌ها در حال افزایش استفاده و بهره‌برداری از ظرفیت اسمی خود هستند و سودشان در حال افزایش است.

وی افزود: اقتضای فعالیت در بازار سرمایه، محاسبه گری و دقت در خرید و فروش است؛ برخورد و رفتار هیجانی در خرید و فروش به نفع هیچ کس نیست. این در حالی است که سهام علاوه بر قیمت، سودآوری هم دارد و در پایان مجامع به هر سهم سودی تعلق می‌گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص آخرین روند ترخیص کالا از گمرکات گفت: زمان ترخیص را به شدت کاهش داده‌ایم و با استفاده از تجهیزات مدرن و الکترونیکی این اقدام را دنبال کرده‌ایم، ضمن این که نظارت پسینی را هم جایگزین نظارت پیشینی کرده‌ایم و عملا نقش نیروی انسانی را در ترخیص کالاها کاهش داده‌ایم.

دژپسند در پایان گفت: اگر ارز لازم برای ترخیص کالاها تأمین شود، در مورد ترخیص سریع‌تر کالاهای اساسی از گمرکات به شرط تأیید سازمان استاندارد و وزارتخانه‌های مربوطه مشکلی را نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دژپسند بورس وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • راهنمایی مدیریت مالی بهتر در «دخل و خرج»
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»