Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@23:48:22 GMT

خروج «ایران‌ایر» از لیست خصوصی‌سازی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۱۲۵۴

خروج «ایران‌ایر» از لیست خصوصی‌سازی

خبرگزاری ایلنا: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طی بازدید از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، در پاسخ به این سؤال که «آیا در سال ۱۴۰۰ تغییرات ساختاری در ایران ایر رخ خواهد داد؟» اظهار کرد:‌ ایران‌ایر یکی از ثروت‌های ملی کشور ما است.

وی افزود: این شرکت چندین سال در زمره خصوصی‌سازی قرار گرفته بود و چون شرایط برای خصوصی‌سازی این شرکت مهیا نبود و آنچه در عمل داشت اتفاق می‌افتاد به ایران ایر لطمه می‌زد، بنابراین ما تلاش کردیم و دولت هم موافقت کرد تا ما آن را از لیست خصوصی‌سازی خارج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسلامی تصریح کرد: هدف این بود که بتوانیم عملیات مهندسی و فنی، حقوقی و مدیریتی در آن انجام بدهیم به گونه‌ای که این شرکت را به یک شرکت هواپیمایی چابک و کارآمد تبدیل کنیم تا در قالب یک هلدینگ که هر بخش از آن بتواند به عنوان یک شرکت به صورت درآمد و هزینه عمل کند و با نوسازی ساختاری و کیفی سازی سرمایه‌های انسانی‌اش، بازدهی بیشتری داشته باشد.

 وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اگر در ایران‌ایر اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی انجام نشود خودبه‌خود با آن روندی که اصل ۴۴ برای خصوصی‌سازی دارد، مشکل پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل نیز دولت موافقت کرد و ما هم فرصت گرفتیم که این بازسازی و نوسازی را انجام دهیم و من مطمئن هستم که اگر خوب سازمان‌دهی انجام شود و ساز و کارهای لازم را اعمال کنیم، این شرکت متحول خواهد شد و می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر راه خصوصی سازی ایران ایر خصوصی سازی ایران ایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی