Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

یک کارشناس حمل  و نقل در مورد ارتباط میزان سوانح رانندگی با تعداد وسایل نقلیه و کیفیت آنها گفت: به نظر می رسد عارضه سوانح رانندگی تا حدودی تابع تعداد وسایل نقلیه و کیفیت وسایل نقلیه و فرهنگ و کیفیت رانندگی است.

به گزارش تین نیوز، مرتضی ناصریان با بیان این مطلب در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری افزود: عامل اصلی بالا بودن میزان سوانح رانندگی در کشور، سهم اندک حمل و نقل عمومی است که در کشور ما به تناسب شرایط کشور باید هم سهم قطار در انتقال بارها و هم سهم قطار و اتوبوس و هواپیما در مسافرت افزایش پیدا کند ولی تمرکز ناهنجار در انتقال بار با کامیون و مسافرت با وسایل نقلیه شخصی موجب بالا بودن آمار سوانح کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: در واقع اگر میزان سوانح را به ازای واحد حمل جاده ای (میلیون نفر کیلومتر و میلیون تن کیلومتر) برای خودروی شخصی و کامیون در 2  کشور ایران و آلمان مقایسه کنیم کشور ما وضعیت بدی ندارد ولی الگوی نادرست در سهم شیوه های ترابری در ایران موجب بروز مشکل شدید سوانح شده است که حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی را می بلعد و هر سال ده ها هزار کشته و صدها هزار مجروح به دنبال دارد.

ناصریان گفت: تغییر در الگوی مصرف شیوه های ترابری وظیفه برنامه ریزان در ستاد وزارت و سازمان برنامه است که باید ساختار اقتصاد حمل و نقل را اصلاح نمایند و این موضوع در پژوهش های مختلف بخش حمل و نقل و در اسناد متعدد بالادستی مطرح شده است.

وی افزود: برای مثال عرضه سوخت ارزان موجب به صرفه شدن حمل بار با کامیون و مسافرت های شخصی می شود و هزینه نگهداری جاده ها را دولت برعهده می گیرد و این هزینه ها را از کامیون ها نمی گیرد ولی از قطارهای باری می گیرد و همچنین دادن قیر رایگان باعث رونق حمل جاده ای می شود و همچنین اعتبارات بسیار بیشتری صرف توسعه جاده می شود و ....

این کارشناس عنوان کرد: بنابراین مماشات و سهل انگاری و پرهیز از تغییر ضوابط اقتصادی از سوی تصمیم گیرندگان به جهت هدف قرار دادن موفقیت های ظاهری و کوتاه مدت و رها نمودن اهداف بلند مدت، کشور و مردم ما را دچار وضعیت بغرنج سوانح جاده ای و تبعات جانفرسای آن نموده است. ضمن اینکه منابع ملی و اقتصاد کشور نیز به این ترتیب دچار لطمات قابل توجه و پنهان بسیاری می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تصادفات رانندگی حمل و نقل عمومی سوانح رانندگی حوادث رانندگی قیر دولتی تلفات تصادفات قیر رایگان سوخت ارزان وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین رئیس پلیس راهور خراسان رضوی گفت: دیروز ۳۳ فقره تصادف جرحی و ۲۵۷ فقره تصادف خسارتی در کلانشهر مشهد رخ داده است.   سرهنگ سیدرضا اسدنژاد افزود :مرتکبان ۶ هزار و ۷۳۹ فقره تخلف راهور نیز جریمه شدند که هزار و ۴۲۲ فقره از این تعداد تخلفات حادثه ساز است.   وی ادامه داد: ۶۲ دستگاه خودرو حادثه ساز نیز دیروز توسط پلیس راهور توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.   سرهنگ اسدنژاد افزود: سرعت بالا و حرکات نمایشی از مهمترین تخلفات حادثه ساز هستند که حوادث مرگ آفرین در پی دارند، لذا رانندگان باید از انجام این تخلفات به صورت جدی پرهیز کنند.   روزانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر مشهد تردد می کنند.      

 

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی