Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:35:05 GMT

فرزندان ما آنچه هستیم می شوند نه آنچه می خواهیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۱۴۳۶

فرزندان ما آنچه هستیم می شوند نه آنچه می خواهیم

ایسنا/قم یک نویسنده کودک با تاکید بر اینکه کودکان ما آنی نمی شوند که ما می خواهیم، آنی می شوند که ما هستیم"، گفت: وقتی والدین به عنوان اولین الگوهای حقیقی که کودکان آنها را دیده و درک می کند، در امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوچکترین تلاشی نکنند نمی توانند امیدوار باشند که فرزندی که دائماً در حال الگوبرداری از رفتارهای فردی و شخصیتی آنها است فردی علاقمند به این فرهنگ بار بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناهید رحیمی، نویسنده کتاب های کودک، به مناسبت روز جهانی کتاب کودک در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: همه اهالی فرهنگ و دانش و هنر که دغدغه ی اشاعه فرهنگ و آموزش روش‌های صحیح زندگی برای کودکان و نوجوانان را دارند به خوبی آگاه هستند که نقش ادبیات در شکل گیری ذهنیت و شخصیت کودکان و نوجوانان تا چه اندازه عمیق و غیرقابل انکار است. گستردگی حوزه ادبیات کودک و نوجوان به حدی است که می توان این حوزه را ابزار و کمک بزرگی برای کوچکترین جامعه مردمی یعنی خانواده و به تبع آن جوامع بزرگتر جهت بسط وسعت آموزش‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان برشمرد.
وی ادامه داد: خانواده های دغدغه مند که برای رشد و تعالی شخصیت فرزندان خویش اهمیت و ارزش قائلند سعی می‌کنند در تهیه کتب مناسب برای فرزندان خود به خوبی عمل کنند تا آموزش هایی را که به هر دلیل در انجام آنها ناتوان هستند و یا در آن آموزش‌ها به درستی عمل نکرده اند از طریق ابزار ادبیات و تهیه کتاب‌های مناسب به فرزندان شان منتقل کنند.
 وی بابیان اینکه بن مایه تولید کتاب کودک و نوجوان بر اساس سه اصل آموزش، سرگرمی و ایجاد رغبت است، افزود: آموزش، برای یاد دادن بسیاری از مسائل روزمره که کودکان و نوجوانان همزمان با رشد و شکل‌گیری شخصیت شان به زودی نیازمند و مواجه با آنها خواهند بود،  سرگرمی، برای آن که یک ابزار مناسب برای اوقات فراغت کودک و نوجوان امروز خواهد بود تا خستگی ها و کسالت‌های او را فرو نشاند و رغبت، برای تبدیل کودک و نوجوان به رهروی همیشه ثابت قدم در امر مطالعه انگیزه کافی را ایجاد نماید تا با کسب جهان‌بینی وسیع، زندگی بهتر با انتخاب‌ها و معیارهای انسانی تر و اصولی تر داشته باشد.
رحیمی با تاکید بر اینکه حوزه ادبیات کودک و نوجوان حوزه ای کاملا تخصصی و نیازمند آگاهی و سطح بالایی از دانش یک نویسنده کودک و نوجوان است، اظهار کرد: نویسنده باید ضمن استعداد ذاتی در طرح موضوعات مناسب مربوط به ادبیات حوزه کودک، اشراف کاملی بر مخاطب هدف خود چه از جهت روانشناختی و چه از جهت علاقمندی‌های آن داشته باشد.
وی ادامه داد: معتقدم شاید یک نویسنده کودک و نوجوان پس از سال‌ها کار نوشتن برای کودکان بتواند در زمینه داستان و تولید محتوای بزرگسالان نیز به خوبی عمل کند اما این موضوع ممکن است به جز در مواردی نادر در حالت عکس آن صدق نکند. بخصوص که همیشه توصیه ام به دوستان اهل قلم آن است که از این شاخه به آن شاخه نپرند و انتخابی صحیح بر اساس داشته ها و استعدادهایشان داشته باشند وتمام تمرکز خود را بر آن انتخاب معطوف دارند.
وی با اشاره به اینکه تفاوت فاحش سلایق کودک و نوجوان امروز با سلایق نسل گذشته با توجه به آن‌که در عصر موسوم به عصر انفجار اطلاعات و در زمان بروز و ظهور انواع و اقسام ابزار متصل به تکنولوژی زندگی می کند بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: کودک و نوجوان نسل گذشته همواره یا حداقل در اغلب موارد با شرایط نامساعد، عدم امکانات و نبود بستر مناسب با انتخاب‌هایی محدود و بعضا ناقص مواجه بوده و مسلما در سطح توقعی بسیار پایین تر با بهره‌مندی کمتر از نسلی زیست نموده که با فضای گسترده ای از آموزش ها، امکانات و دریافت اطلاعات از ابزارهای متنوع و متعدد روبرو است که در اکثر مواقع به دلیل هجمه ناگهانی ابزار و رسانه های مورد استفاده و نبود نظارت کافی در استفاده از آن امکانات با انتخاب‌هایی نادرست در روند دریافت اطلاعات و آموزش‌ها، با مشکلات عدیده مواجه است.
این نویسنده با بیان اینکه اغلب خانواده ها سوالاتی درباره چگونگی علاقه مند کردن کودکان به کتاب می پرسند و اغلب جواب‌هایی کلیشه ای و غیرقابل کاربردی دریافت می کنند، اظهار کرد: تنها پاسخی که از نظر من پاسخی صحیح به این سوال است و اغلب خانواده هایی که با آنها مرتبط هستم آن را به کار بسته اند با جمله معروف "کودکان ما آنی نمی شوند که ما می خواهیم، آنی می شوند که ما هستیم" شروع می‌ شود.
وی افزود: یعنی وقتی والدین به عنوان اولین الگوهای حقیقی که کودکان آنها را دیده و درک می کند، در امر فرهنگ کتاب و کتابخوانی کوچکترین تلاشی نکنند نمی توانند امیدوار باشند که فرزندی که دائماً در حال الگوبرداری از رفتارهای فردی و شخصیتی آنها است فردی علاقمند به این فرهنگ بار بیاید.
وی با اشاره به اینکه خانواده هایی که دغدغه رشد فرهنگ کتابخوانی فرزندان خود را دارند باید به این موضوع را از خود شروع نموده و کتاب را جز لاینفکی از زندگی شان کنند، بیان کرد: این خانواده ها باید بودجه ای ماهانه و سالانه برای خرید کتاب و یا تهیه ی محتواهای مربوطه مانند کتابهای الکترونیک و صوتی اختصاص دهند و روزانه وقت و حتی مکان خاصی را به مطالعه و دست گرفتن کتاب اختصاص دهند.
رحیمی ادامه داد: فرزندی که با چنین والدینی زندگی می کند بسیار بعید است که خود نیز از علاقمندان به فرهنگ مطالعه نباشد بخصوص فرزندانی که والدین آنها از دوران خردسالی و حتی نوزادی کودکان برای آنها کتاب خوانده اند و با تکرار این موضوع خوانش کتاب بخش لاینفک زندگی کودکان آنها است.
وی عنوان کرد: با توجه به رشد چند برابری تولید کتاب کودک نسبت به سال‌های گذشته، اختصاص بودجه های قابل توجه به بخش ادبیات کودک و نوجوان، ارتقای کیفیت آثار نویسندگان و تصویرسازان کتاب کودک و اهتمام ناشران برای تولید کتاب‌هایی با محتوای خوب و مناسب و ترجمه آثار ممتاز بین‌المللی و همچنین افزایش سطح دانش و آگاهی والدین نسبت به فرهنگ باارزش کتاب و کتابخوانی به جرات می توان گفت در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر علاقمندی خانواده ها و کودکان برای خرید و خوانش کتابهای حوزه ی ادبیات کودک و نوجوان هستیم اما همچنان از معیارهای یک جامعه کتابخوان و تولیدات خوب کودک و نوجوان فاصله داریم.
وی بابیان اینکه کتاب‌های خوب هر فصل که منطبق بر معیارهای جهانی و اصولی کتاب‌های کودک نوشته و تولید شده اند با کارشناسی‌ و عبور از فیلترهای متعدد در فهرستی به نام لاکپشت پرنده گردآوری و امتیازبندی می شوند، توصیه کرد: والدین و اهالی کتاب و کتابخوانی با تهیه این کتب که آثار برتر درج شده در این فهرست هستند یاریگر کودکان خود در امر خواندن یک اثر خوب و فاخر و و زمینه ساز کسب تجربه های متفاوتِ او باشند.
این نویسنده تاکید کرد: والدین بدانند تحقیق و تفحص درباره ی کتابی که قصد خرید آن را دارند از ملزومات است و لازم است اطلاعات و سوابق آثار نویسنده و تصویرساز یک اثر را سنجیده و با توجه به موفقیت‌ها و یا عدم موفقیت‌های یک نویسنده و یا تصویرساز که در عصر حاضر و با کمک دهکده ی جهانی اینترنت به راحتی امکان پذیر است برای خرید و وارد کردن کتابها در پروسه مطالعه فرزندان خود دقت لازم را به عمل آورند.
وی افزود: " گربه چه مهربان شده" نوشته فرهاد حسن زاده (برای گروه سنی ۵ تا ۷ سال)، "چتری با پروانه های سفید" (برای گروه سنی ۹ تا ۱۵ سال) که حائز رتبه های متعدد بین‌المللی و کشوری هم شده اند، "مشت زن" با نویسندگی و تصویرسازی بی نظیر  حسن موسوی (برای گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال)، " آشتی دایناسورها" نوشته خودم (برای گروه سنی ۵ تا ۷ سال)، به کرگدن بگو بره با تصویرسازی پدرام کازرونی (برای ۵ تا ۷ سال)، پسری که جادویی شد نوشته ی اِی.پی.وینتر، برادر مزاحم من، تو یک جهانگردی، قصه ی یک سال مزخرف، چه فکر خوبی، دختری که می خواست کتابها را نجات دهد، نمونه ای از کتاب‌های درج شده در فهرست های فصلهای مختلف لاکپشت پرنده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استانی فرهنگی و هنری ادبيات كودك و نوجوان منطقه قم ادبیات کودک و نوجوان کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی برای گروه سنی شوند که ما خانواده ها یک نویسنده کتاب کودک آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا

بسیاری از ما آرزو داریم که کاش در کودکی استعداد خود را کشف کرده بودیم و از همان زمان قدم در مسیری می‌گذاشتیم که در انتها به موفقیت کامل ختم شود. کافی است که کودک خود را به دست متخصصان و مربیان دلسوز بارانا بسپارید و شاهد پیشرفت چشمگیر کودک خود بعد از مدتی کوتاه باشید.

برای شرکت در آموزش بازیگری کودک بارانا کلیک کنید

معرفی آموزشگاه بارانا

آموزشگاه‌های بازیگری زیادی در کشور وجود دارند که هر کدام سبک خاصی در آموزش بازیگری به کودکان دارند. برای این که بتوانید ارزیابی درستی از این آموزشگاه‌ها داشته باشید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، لازم است که حتما با ساختار کلی یک آموزشگاه بازیگری کودک آشنا شوید، هزینه‌های کلاس‌ها را با هم مقایسه کنید، از سوابق و رزومه مربیان آموزشگاه اطلاع یابید، کیفیت آموزش‌ها را مدنظر داشته باشید و در نهایت به روزمه کلی آموزشگاه توجه کنید. با مقایسه این فاکتورها و تعدادی فاکتور دیگر می‌توان در نهایت به یک نتیجه مناسب در انتخاب آموزشگاه بازیگری رسید.

آموزشگاه بارانا در سال 1395 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی کار خود را آغاز کرده است. در همان ابتدای فعالیت این آموزشگاه توانسته تعداد زیادی از هنرجویان خود را به بازیگران قابلی تبدیل کند و راهی سینما و تلویزیون کند. مدیریت این آموزشگاه را باران لطفی برعهده دارد و سرپرستی آن به عهده عبدالرضا اکبری است. در سایت و صفحه اینستاگرام این آموزشگاه می‌توانید بازیگرانی را که در این آموزشگاه پرورش یافته‌اند و سر پروژه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، مشاهده کنید.

ویژگی های دوره آموزش بازیگری بارانا

آموزشگاه بازیگری کودک بارانا در نوع خود بسیار خاص است و سبکی ویژه در آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان دارد. این آموزشگاه از متدهای علمی در آموزش بازیگری به قشری که آموزش آن‌ها کمی دشوارتر از دیگر قشرهاست، یعنی کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. برای همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که این آموزشگاه توانسته هر ساله دوره‌هایی بسیار موفقیت‌آمیز برگزار کند و تعداد زیادی هنرجوی نوجوان و کودک را به بازیگرانی حرفه‌ای تبدیل کرده و راهی سینما و تلویزیون کند. برای این که بهتر با دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان آشنا شوید لازم است این ویژگی‌ها را بشناسید.

آموزش مهارت های بازیگری مخصوص کودکان و نوجوانان

یکی از ویژگی‌های جذاب و بسیار مهم دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که یک سری مهارت و پیش مهارت بازیگری که مخصوص کودکان و نوجوانان است را ابتدا به فرزند شما می‌آموزد که کمتر دوره‌ای به آن‌ها توجه می‌کند. این مهارت‌ها شامل یک سری حرکات ورزشی برای ریلکس شدن بدن، تمرینات ذهنی برای تمرکز روی اجرای بازیگری، مهارت‌های اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر با دیگران، مهارت‌های مرتبط با تغییر حالات صورت متناسب با احساساتی که حین بازی به بازیگر دست می‌دهد و... است.

برگزاری کلاس بازیگری کودک برنامه ریزی شده

کلاس‌های آموزش بازیگری بارانا در طول یک دوره درسی منظم برگزار شده و ابتدا از مفاهیم پایه آغاز می‌شود و سپس سطح کلاس‌ها پیشرفته شده و در نهایت یک سری کلاس‌های فردی پیشرفته و گروهی بازیگری برای فرزند شما برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها از موارد آموزشی مدرن و پیشرفته، تجهیزات به روز، تمارین و فعالیت‌هایی برای انجام در منزل و... استفاده می‌شود تا فرزند شما درست مثل کلاس‌های مدرسه درگیر آموزش و یادگیری فن بازیگری شود. این تمرینات زیر نظر بهترین مربیان آموزش بازیگری کشور برگزار می‌شود و برای همین نتیجه مثبتی دارند.

ارائه مدرک رسمی بازیگری رسمی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که در پایان دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا به فرزند شما یک مدرک رسمی و معتبر بازیگری داده می‌شود که ضامن او در مسیر حرفه‌ای است. این مدرک نشان می‌دهد که فرزند شما توانسته بازیگری را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزد و اگر قصد داشته باشد در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی بازی کند، قطعا در اولویت خواهد بود. به خاطر این که آموزشگاه بارانا اعتبار زیادی دارد، مدرکی که از سوی این آموزشگاه صادر می‌شود نیز خیلی معتبر است و ارزش علمی بسیار زیادی دارد.

معرفی بازیگران کودک به پروژه های مختلف

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که در انتهای دوره، فرزند شما به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف معرفی می‌شود. اگر سریال افعی را دیده باشید، در این سریال 6 نفر از بازیگران تعلیم‌یافته آموزشگاه بارانا به نام‌های بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی و بنیتا افشاری حضور دارند که بعد از اتمام دوره خود توسط آموزشگاه بارانا به این پروژه معرفی شده‌اند. تعداد این اسامی و پروژه‌ها بسیار زیاد است و این نام‌ها تنها یک مثال از سطح حرفه‌ای آموزشگاه بارانا بود.

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

در انتها اگر قصد دارید از همین امروز فرزند شما به بازیگری صاحب‌نام تبدیل شود و دوره‌های آموزش بازیگری که از محبوب‌ترین دوره‌های رشته تحصیلی هنر و سینما محسوب می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای پشت‌سر بگذارد، دست دست نکنید و با آموزشگاه بارانا ارتباط بگیرید. همچنین این آموزشگاه یک دوره مشاوره هم دارد که در آن می‌توانید هر سوالی که دارید از متخصصان و مربیان بپرسید و با اطمینان خاطر فرزند خود را در کلاس‌های آموزش بازیگری آن ثبت نام کنید. این مشاوره حضوری و رایگان است و به نوعی به شما کمک می‌کند تا بهتر استعداد بازیگری کودک خود را کشف کنید.

ایجاد انگیزه و کمک به فرزند شما برای پشت سر گذاشتن دوره‌های بازیگری و کلاس‌های حرفه‌ای آموزشگاه بارانا یکی از وظایف مربیان این آموزشگاه است که در کنار تشویق‌های شما و حفظ روحیه فرزندتان، در نهایت منجربه این می‌شود که فرزند شما به یک بازیگر بسیار حرفه‌ای تبدیل شود. همچنین این دوره از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و یک سرمایه‌گذاری بسیار عالی روی آینده فرزندتان خواهد بود. بازیگری حرفه‌ای است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و تنها کسانی که به صورت حرفه‌ای به آن وارد می‌شوند می‌توانند به جایگاهی ویژه در این دنیای جذاب دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900263

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟