Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با درج آگهی فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر از عرف بازار، از ۶۰ مال باخته کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی اظهار کرد: یکی از رانندگان شرکت تاکسی اینترنتی به پایگاه دوم پلیسی آگاهی مراجعه و از کلاهبرداری یکی از مسافرانش که خود را "رسول" و فروشنده لوازم خانگی از غرب کشور معرفی کرده، شکایت و اظهار کرد پس از مسدودی حساب بانکی اش متوجه کلاهبرداری این فرد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ اختیاری عنوان کرد: شاکی در خصوص نحوه کلاهبرداری این مسافر اظهار کرد، "رسول" از من خواست که در صورت تمایل به همکاری با او، هر روز به صورت راننده دربستی در اختیارش باشم و روزانه مبلغ ۲ میلیارد ریال بابت کرایه و همچنین مبالغی را هم بابت همکاری در فروش لوازم خانگی به من پرداخت کند.

رئیس پایگاه دوم پلیسی آگاهی تهران ابراز کرد: شاکی در ادامه گفت که با توجه به اینکه زمینه کار دائمی برایم مهیا شده بود به "رسول" اطمینان کرده و بابت این همکاری تصویری از کارت شناسایی، شماره خودرو و همچنین کارت عابر بانکم را در اختیارش قرار دادم و به این ترتیب همکاری من با این فرد آغاز شد و روزانه مبالغی به کارت عابر بانکی ام بابت حمل و نقل کالا واریز می‌کرد.

وی  اظهار کرد: شاکی افزود، همچنین گاهی "رسول" مبالغی را هم به حساب کارت بانکی ام واریز و از من می‌خواست به عابر بانک مراجعه و ضمن برداشت وجوه واریزی، چندین کارت هدیه و یا ارز برایش تهیه کنم تا اینکه حساب بانکی ام مسدود و متوجه کلاهبرداری وی شدم.
سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی‌های پلیسی و محل‌های تردد متهم موفق شدند، تصویری از "رسول" به دست بیاورند، اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم با تبلیغ در فضای مبنی بر فروش لوازم خانگی با قیمت پایین‌تر از قیمت عرف بازار و ارسال تصاویر مربوط به بارنامه (جعلی) و موسسه حمل و نقل باربری، کاربران فضای مجازی را به خرید لوازم خانگی ترغیب می‌کند.

وی توضیح داد: در ادامه تحقیقات پلیسی، هویت واقعی متهم به نام "رامین" و مخفیگاهش در محدوده "ولنجک" شناسایی شد و طی هماهنگی‌های قضائی کارآگاهان موفق شدند یکم فرودین ماه وی را در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از آن مکان مهر جعلی شرکت حمل و نقل بار و تعدادی کارت هدیه کشف کنند.

سرهنگ اختیاری اضافه کرد: رامین در بازجویی اظهار داشت، با همکاری فردی به نام "حمید" با استفاده از سیم کارت‌های مختلف آگهی فروش لوازم خانگی در سایت فروش اینترنتی درج می‌کردیم و با تنظیم بارنامه‌های جعلی و ارسال تصاویر آن‌ها به خریداران، اطمینان آن‌ها را جلب و بدین تریب مال باختگان از سراسر کشور به طمع خرید اجناس با قیمتی پایین‌تر از بازار مبالغ مختلفی را به عنوان بیعانه به حساب اعلامی واریز و پس از دریافت بیعانه سیم کارت را خاموش و مبالغ دریافتی به صورت کارت هدیه، دلار، سکه و وجوه نقد را بین خود تقسیم می‌کردیم.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه تاکنون ۶۰ تن از مال باختگان شناسایی شده اند، ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گفته سرهنگ اختیاری تلاش در راستای شناسایی سایر مال باختگان و دستگیری همدست متواری (رامین) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

دستگیری سارق منزل در کانال کولر دستگیری عامل راه اندازی صفحه فیشینگ با ترفند شارژ ارزان قیمت کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی با وعده حواله ارز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری حرفه ای سرقت حوادث فروش لوازم خانگی پایگاه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی

تین نیوز

مرکز وکلای قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده های کثیرالشاکی یکی از برنامه های جدی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در راستای خدمت رسانی به مردم و تحقق اصل حقوق عامه در سند تحول قضایی است.

به گزارش تین نیوز از ایسنا، درهمین راستا بنابر دستور حسن عبدلیان پور ریاست مرکز، جلسات تخصصی با حضور وکلا و کارشناسان زبده و نخبه مرکز برای رسیدگی به این پرونده های کثیرالشاکی برگزار و روند حقوقی و آرای صادره در این پرونده ها مورد بازخوانی و راهکارهای قانونی و راهنمایی های حقوقی به نمایندگان شکات ارائه می گردد.

در یکی از این پرونده های کثیرالشاکی با توجه به پیچیدگی های حقوقی و صدور آرای متعدد، که مربوط به اعضای «صندوق پس انداز کارکنان راه آهن جمهوری اسلامی» با بیش از ۷ هزار نفر عضو است، تاکنون چند نشست تخصصی برگزار و در هر نوبت وکلای تخصصی و کارشناسان مربوطه اوراق پرونده را بررسی و راهکارهای لازم را برای پیشبرد مسیر حقوقی و رضایت مردم در راستای قانون را در دستور کار قرار دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • سرقت ۳۰۰ میلیارد ریال طلا در البرز/ سارقان دستگیر شدند
  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در بهار
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • درباره کلاهبرداری به روش اسکیمر چه می‌دانید؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟