Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@14:19:16 GMT

نقش مدیریت شهری در ارتقای صنعت گردشگری چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۵۵۳۹

نقش مدیریت شهری در ارتقای صنعت گردشگری چیست؟

یک کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: مهم‌ترین نقطه ضعف در صنعت گردشگری بعضی شهرها این است که یکپارچگی بین مدیران شهری و مدیران گردشگری وجود ندارد.

پریوش اورکی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اگر بخواهیم شهری در همه ابعاد گردشگری پیشرفت داشته باشد باید شبکه مدیریتی را یکپارچه سازی کنیم.

وی افزود: یعنی در این راه به غیر از مسئولان گردشگری مدیران شهری نیز نقش مهمی در یکپارچه سازی مدیریت برای ارتقای کیفیت صنعت گردشگری، خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس برنامه ریزی شهری گفت: مدیریت شهری می‌تواند هر سال با ساماندهی به کالبد و مناظر، زیبایی فضای شهری را افزایش دهد تا گردشگران اشتیاق به دیدار دوباره شهر را داشته باشند.

اورکی تصریح کرد: برای مثال پارک‌ها و فضای سبز شهری را با المان‌هایی که می‌تواند برای گردشگران جذاب‌تر باشد مهیا کنند و یا با رونق دادن به فضاهای توریستی قدیمی جاذبه گردشگری خوبی را برای شهر ایجاد کنند.

وی تاکید کارد: باید به فضاهایی که پتانسیل کافی را برای گردشگری دارد ارزش دهند تا در این راستا صنعت گردشگری ارتقا پیدا کند و منابع درآمدزایی در شهر بیشتر شود.

این کارشناس برنامه ریزی شهری افزود: مهم‌ترین نقطه ضعف در صنعت گردشگری بعضی شهرها این است که یکپارچگی بین مدیران شهری و مدیران گردشگری دیده نمی‌شود.

وی گفت: برخی مدیران خود را تنها مسئول فعالیت‌هایی که مربوط به شهرداری است می‌دانند و از همکاری با مدیران گردشگری خود داری می‌کنند.

اورکی با بیان اینکه بعضی شهرها از نظر اقتصادی بودجه کافی برای ایجاد تغییرات ندارند، خاطرنشان کرد: شهرهایی با بودجه‌های اندک ترجیح می‌دهند تا به مشکلات و مسائل اصلی شهر بپردازند و از رفع موانع در گردشگری چشم‌پوشی می‌کنند؛ اما توسعه صنعت گردشگری می‌تواند منبع در آمد پایداری شود تا بتواند مشکلات شهری را رفع کند.

کد خبر 484111

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران گردشگری شهر مدیریت شهری صنعت گردشگری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • اصلاح روشنایی میادین و مثلثی‌های شهر تاریخی یزد
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد