Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@10:15:58 GMT

۱۲ فروردین تجلی مردم سالاری دینی در تاریخ ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۴۶۰۲۵

۱۲ فروردین تجلی مردم سالاری دینی در تاریخ ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو خبرنگار مهر ضمن گرامی داشت روز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، این روز را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و پیروی مردم از ولایت فقیه را از عوامل پیدایش و خلق چنین تاریخ شگرفی عنوان کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: روز دوازدهم فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جمهوری اسلامی ایران را شکل نوینی از نظام‌های حکومتی در دنیا عنوان کرد و افزود: حکومت ایران اسلامی تلاش می‌کند با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی در عرصه اجتماعی و سیاسی بشر امروزی ارائه دهد تا بر اساس آن نیازهای مادی و معنوی انسان فراهم شود.

اراده ملت‌ها دخالت دشمنان را با شکست مواجه می‌کند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان، با بیان اینکه عدالت اسلامی از پایه‌ها حکومت جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: حکومتی که در روز ۱۲ فروردین سال ۵۸ تشکیل شد بر پایه عدالت اسلامی طرح ریزی شده و به تمام دنیا ثابت کرد که اگر مردم یک کشور اراده و همبستگی داشته باشند می‌توانند بر تمام قدرت‌های دنیا و در برابر دخالت‌ها و نفوذ بیگانگان به پیروزی برسند و آن‌ها را تسلیم اراده خود سازند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران باعث امیدواری و قوت قلبی برای تمام مظلومان و مستضعفان جهان است. امام خمینی (ره)، رهبر کبیر انقلاب، روز دوازدهم فروردین را به‌عنوان روز عید نام گذاری کردند که بدون شک این انتخاب با درایت و آگاهی همراه بوده چراکه در این روز مردم یک ملت سربلند و پیروز شدند.

۱۲ فروردین سال ۵۸ تحولات خاورمیانه را رقم زد

حجت‌الاسلام جعفرزاده به مهمترین دستاورد روز تاریخی ۱۲ فروردین اشاره کرد و افزود: استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران علاوه بر اینکه تحولات داخلی به دنبال داشت، تغییراتی در نظام بین الملل، به‌ویژه در خاورمیانه ایجاد کرد، تغییراتی که با اهداف استعمارگران همسو و سازگار نبود و دشمنی آنان را علیه ملت ایران برانگیخت.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان، اهمیت همه پرسی در برحه های مختلف تاریخ ایران اسلامی را مهم عنوان و خاطر نشان کرد: این ملت در عمر پربرکت جمهوری اسلامی به تمام بدخواهان نشان دادند که با ابطال حاکمیت شاهنشاهی در سده‌های گذشته این بار به استقرار نظامی رأی دادند که مبنای آن اراده خود مردم در انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی شهر است.

برای تحقق شعار سال مردم و مسئولان باید منسجم عمل کنند

حجت‌الاسلام جعفرزاده، بر ضرورت تلاش همگانی بر تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تاکید کرد و افزود: جهت اعتلای این شعار باید مسئولان و مردم همه دست به دست یکدیگر بدهند چرا که تلاش برای رونق تولید و حمایت و پشتیبانی از کالا و تولید ایرانی و در مقابل مانع زدایی از سر راه کارآفرینان و فعالان اقتصادی، باید در اهم کارها قرار گیرد و این نامگذاری بیانگر اهمیت بحث اقتصاد در کشور و لزوم تقویت بنیه اقتصادی و خودکفایی در این زمینه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در پایان، با تاکید بر حفظ و حراست از ارزش‌های انقلاب در اعتلای ارزش‌های نظام اسلامی، افزود: برای سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم و سخنان و راهکارهای حضرت امام خمینی (ره) و نایب برحقش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را به کار بندیم و فرمایشات ایشان را مدنظر قرار داده و به آن عمل کنیم.

کد خبر 5178855

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری اردبیل 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ویروس کرونا شیوع کرونا نیمه شعبان کرمانشاه آمار کرونا بوشهر روز طبیعت تردد وسایل نقلیه گرگان سانحه تصادف امام زمان حضرت مهدی عج عکس استانها خرم آباد کرونای انگلیسی جمهوری اسلامی ایران ایران اسلامی ۱۲ فروردین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۶۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفتگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آن‌ها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشور‌های مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته، چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیر‌های دیگری باید صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» گوشه‌ای از قدرت نظام اسلامی را به تصویر کشید
  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است
  • فارغ‌التحصیلی بیش از یکصد هزار دانش آموخته از دانشگاه علامه 
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • اسلامی: ما در چارچوب پادمان و ان‌پی‌تی حرکت می‌کنیم