Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خاکسار  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه نوروز امسال، برنامه ستاد ملی و استانی کرونا و ستاد اجرایی خدمات سفر، بر تبلیغ نکردن سفر بوده است، گفت: امسال هیچ گونه تبلیغی برای سفر و جذب مسافر نداشتیم و از هموطنان خواستیم تا برای حفظ سلامت خود و مردم شهر‌های میزبان سفر نروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دلیل اینکه عده‌ای از هموطنان قطعا سفر می‌رفتند و به استان همدان نیز می‌آمدند ستاد اجرایی خدمات سفر استان در اداره کل میراث فرهنگی مستقر و ملزم شد که خدمات مرد نیاز و حداقلی به مسافران ارائه کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در خصوص اقامت ده هزار نفر شب مسافر در استان همدان افزود: این مسافران و مهمانان استان در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی، مجتمع‌های گردشگری و چند خانه مسافر دارای مجوز اقامت داشتند.

خاکسار با بیان اینکه در این ایام ۱۵۰هزار مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی، گردشگری و دست‌ساز استان انجام شده است، گفت: از این میزان ۳۸ هزار و ۹۰۰ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارای بلیط فروشی انجام شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: از ابتدای نوروز تاکنون ستاد اجرایی خدمات سفر استان مباحث نظارتی را مستمر پیگیری کرده و نظارت و بازدید از مراکز اقامتی، پذیرایی و تفریحی به جد و مستمر انجام شده است.

او با اشاره به اینکه تا ۹ فروردین‌ماه ۸۵۰ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، پذیرایی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت انجام شده است، عنوان کرد: در این بازدید‌ها ۹ فقره تذکر و ۱ فقره اخطار به واحد‌ها داده شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان تصریح کرد: به اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و به‌طور مستمر نظارت شده است تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب به مسافران، نگرانی هم شهری‌ها نیز برطرف شود.

خاکسار مطرح کرد: نوروز امسال چندان بر روی مسئله آمار مسافر و بازدید‌ها مانور داده نمی‌شود و آمار چندان برای استان اهمیت ندارد و مسئله سلامت هموطنان بسیار مهم است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی گردشگران نوروزی ستاد مبارزه با کرونا صنایع دستی و گردشگری استان همدان اداره کل میراث فرهنگی معاون گردشگری انجام شده مراکز اقامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۴۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی