Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری با تاکید براینکه افزایش قیمت مرغ تخلف محسوب می‌شود گفت: استان زنجان با افزایش قیمت مرغ به استانهای متخلف پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا با بیان اینکه قیمت مرغ در استان زنجان برخلاف قیمت تنظیم بازار به ۲۳ هزار تومان افزایش یافت اظهار کرد: روز گذشته جلسه ویژه تنظیم بازار در زنجان بدون دعوت و حضور انجمن حقوق مصرف کنندگان استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجمن همیشه در جلسات تنظیم بازار از حقوق مردم دفاع می‌کند که این موضوع برای مسئولان استانی خوشایند نیست تصریح کرد: رئیس جمهور نیز اعلام کرد که برای کنترل بازار می‌توانید قطعه بندی مرغ را متوقف کنید که در استان زنجان برخلاف این موضوع عمل شد.

امیری با تاکید براینکه اگر قطعه مرغ در زنجان متوقف می‌شد مرغ به وفور در زنجان وجود داشت بیان کرد: قطعه بندی جوجه در زنجان به ۶۰ هزار تومان افزایش یافته بود که با ورود انجمن به ۴۰ هزار تومان کاهش یافت پس این موضوع نشان می‌دهد امکان کاهش قیمت وجود دارد اگر نظارتی در کار باشد.

وی با اشاره به اینکه بازرسی از شرکت‌ها را برای انجمن ممنوع کرده و گفتند که انجمن تنها می‌تواند تخلفات شرکت‌ها را گزارش دهد یادآور شد: این تخلفات در قیمت گوشت قرمز هم وجود دارد و قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز که ۱۲۶ تومان است توسط شرکت‌های بسته‌بندی به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان بهانه استان زنجان در مورد افزایش قیمت مرغ عدم رعایت قیمت مصوب در سایر استان‌ها است ادامه داد: مسئولان استانی برای کنترل بازار راحترین راه که همان افزایش قیمت بوده را انتخاب می‌کنند و در واقع برای کنترل بازار از جیب مردم مایه می‌گذارند.

وی ابراز کرد: قیمت تولید مرغ با نهاده ۴۲۰۰ تومانی برای مرغداران سود دارد و مشکل بازار مرغ دلیل دیگری دارد که باید برای حل آن اقدام شود.

امیری با تاکید براینکه مدیران برای کنترل بازار مرغ باید به دنبال راه‌های نوآورانه باشند عنوان کرد: عده‌ای از طریق رانت‌ به دنبال رسیدن به خواسته‌های خود هستند.

وی با تاکید براینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دلیل اعتراضاتی که در جلسه تنظیم بازار نسبت به برخی از مصوبات می‌کند، دعوت نمی‌شود افزود: در استان زنجان هیچ گونه حمایتی از انجمن نمی‌شود و سعی در محدود کردن فعالیت انجمن دارند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه اگر انجمن پشتیبانی مالی داشته باشد و اعضای آن افزایش یابد حمایت واقعی از حقوق مصرف‌کنندگان اتفاق می‌افتد خاطر نشان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که برای انجمن ایجاد شده حمایت از حقوق مصرف کنندگان در استان عملا اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه هدف مسئولان ضعیف کردن فعالیت انجمن‌ حمایت از حقوق مصرف کنندگان است اظهار داشت: جلوی منابع مختصری که به انجمن تخصیص داده می‌‌شد نیز گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمایت از حقوق مصرف کنندگان حقوق مصرف کنندگان برای کنترل بازار تاکید براینکه افزایش قیمت مرغ تنظیم بازار استان زنجان هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله

یک کارشناس اقتصادی گفت: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

آلبرت بغزیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد. البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان  هستند.

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد. این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است. بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • نفت در مدار رشد؟
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان