Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:35:21 GMT

شناسایی رابطه جدید بین شخصیت و ریسک مرگ زودهنگام

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۲۱۷۴

شناسایی رابطه جدید بین شخصیت و ریسک مرگ زودهنگام

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه لیمریک ایرلند در مطالعه‌ای دریافتند که چرا افراد باوجدان تر تمایل به زندگی طولانی‌تر دارند.

دکتر «پاراک او سولیابهاین»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «مشخص شده است که شخصیت با خطر طولانی مدت مرگ همراه است.»

وی در ادامه می‌افزاید: «شخصیت ما در طول زندگی ما، از مراحل اولیه رشد تا انباشت تأثیر نحوه تفکر، احساس و رفتار در طول زندگی و سالهای قبل از مرگ ما بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین مشخص شده است که چقدر شخصیت برای سلامتی طولانی مدت و طول عمر ناشی از آن مهم است. به عنوان مثال نشان داده شده است افرادی که از نظر ویژگی وظیفه شناسی امتیاز کمتری دارند (تمایل به مسئولیت پذیری، سازماندهی و توانایی خودکنترلی) با ۴۰ درصد افزایش خطر مرگ در آینده در مقایسه با همتایان دارای بالاترین امتیاز، روبرو هستند. آنچه که مشخص نیست این است که چگونه ممکن است اتفاق بیفتد و مهمتر اینکه کدام مسیر بیولوژیکی ممکن است مسئول این رابطه باشد.»

محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا دو نشانگر بیولوژیکی که در سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارند ممکن است دلیل ویژگی‌های شخصیتی با خطر مرگ و میر طولانی مدت را توضیح دهند. به طور خاص، آنها آزمایش کردند که آیا اینترلوکین -۶ و پروتئین واکنش پذیر c که نقش مهمی در ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن دارند، طول عمر ما را توضیح می‌دهند. این مطالعه بر روی ۹۵۷ فرد بزرگسال انجام شد که طی یک دوره ۱۴ ساله تحت نظر بودند.

به گفته محققان، «ما دریافتیم که بخشی از دلایل طول عمر افراد باوجدان و مسئولیت پذیر، در نتیجه سیستم ایمنی بدن آنها، به ویژه به دلیل پایین بودن سطح یک نشانگر بیولوژیکی به نام اینترلوکین ۶ است.»

این یافته‌ها فرصتی برای مداخلات آینده برای افزایش طول عمر و سلامتی در طول عمر را فراهم می‌کند.

کد خبر 5179269

منبع: مهر

کلیدواژه: مرگ و میر سیستم ایمنی طول عمر ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا سیما سادات لاری کیانوش جهانپور سازمان غذا و دارو استرس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سازمان بیمه سلامت قاسم جان بابایی ریسک بیماری قلبی طول عمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک

ملی‌پوش شمشیربازی فلوره زنان ایران از رسیدن به سهمیه المپیک پاریس بازماند.

به گزارش ایسنا، مسابقات شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا به میزبانی امارات در حال برگزاری است. نماینده ایران در اسلحه فلوره زنان نتوانست سهمیه المپیک را به دست بیاورد. زهرا کارگر موفق نشد از مرحله گروهی وارد جدول حذفی شود از این رو وداع زودهنگامی با بازی‌های المپیک داشت.

او در مرحله گروهی چهار بازی‌اش را واگذار کرد و تنها یک پیروزی داشت. در اسلحه فلوره زنان ۱۴ شمشیرباز شرکت کردند و کارگر در رده دوازدهم قرار گرفت.

فرد قهرمان سهمیه المپیک پاریس را به دست می‌آورد.

شمشیربازی ایران تنها در سابر مردان موفق به گرفتن سهمیه المپیک شده است.

نتایج ملی‌پوش فلوره زنان ایران به شرح زیر است:

مرحله گروهی

زهرا کارگر صفر - سوفیا آکتایوا از قزاقستان ۵

زهرا کارگر صفر - کاتانتان از فیلیپین ۵

زهرا کارگر ۲ - آشیتا از هند ۵

زهرا کارگر ۵ سمیه البونان از بحرین ۳

زهرا کارگر ۲ - الیوسووا از ازبکستان ۵

زهرا کارگر ۳ - چایاناتفات از تایلند ۵

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • آشنایی با جانشین یورگن کلوپ در لیورپول؛ قمار پر ریسک؟
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • احتمال استعفای زودهنگام رئیس ستاد ارتش اسرائیل
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟