Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از نجات دو کوهنورد گرفتار شده در اشترانکوه پس از ۱۶ ساعت تلاش خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صارم رضایی گفت: پس از پایان ۱۶ ساعت عملیات نفس گیر در قله کول‌جنو اشترانکوه موفق به نجات جان دو کوهنورد همدانی شدیم.

وی در تشریح این ماجرا افزود: طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان EOC مبنی بر گرفتار شدن دو کوهنورد اهل استان همدان در قلّه کول‌جنو اشترانکوه بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا به حالت آماده‌باش درآمده و پس از مکان‌یابی و شناسایی محل حادثه و ارتباط تلفنی با کوهنوردان گرفتار شده جهت تسریع در عملیات یک دستگاه بالگرد از مرکز استان به شهرستان ازنا اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان عنوان کرد: تیم‌های امداد کوهستان جمعیت هلال احمر با بالگرد به قله کول جنو اشترانکوه ازنا حرکت کردند که متاسفانه شرایط جوی و باد شدید اجازه فرود بالگرد در ارتفاع را نداد و تیم امداد و نجات کوهستان در پایین دست قلّه نزدیک پناهگاه کامران سلیمانی مجبور به فرود شدند و ادامه عملیات جستجو و نجات به صورت زمینی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم شرایط جوی بد منطقه، باد شدید و در برخی مواقع کولاک که باعث کندی عملیات می‌شد، اما تیم پیشرو امداد کوهستان (آرش خلیلی و علی جان‌بزرگی) با تلاش و زحمت فراوان از مسیر بسیار فنی و خطرناکی خود را به کوهنوردان گرفتار شده رساندند و پس از انجام اقدامات اولیه، ریکاوری یکی از کوهنوردان که دچار سرمازدگی شده بود و با ایجاد چندین کارگاه فنی اقدام به انتقال مصدوم به محل استقرار تیم دوم امداد و نجات کوهستان کردند.

رضایی گفت: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان ازنا پس از رسیدن به پناهگاه و استراحت چند دقیقه‌ای به سمت روستای کمندان حرکت کردند و سرانجام این عملیات هوایی و زمینی ساعت ۲۲ شب پس از ۱۶ ساعت تلاش با موفقیت به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کوهنوردی حادثه ورزشی هلال احمر امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر گرفتار شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • دستور دادستانی برای راه‌اندازی پایگاه امداد دریایی گناوه
  • یک کشته در حادثه برخورد چند دستگاه خودرو در استان قزوین 
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • عملیات چهار ساعته نجات برای فرد گرفتار در ارتفاعات ریگ