Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:02:27 GMT

قطر و انگلیس توافقنامه همکاری بین نیروهای هوایی امضا کردند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۳۵۷

قطر و انگلیس توافقنامه همکاری بین نیروهای هوایی امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رسمی قطر (قنا) از امضای توافقنامه همکاری میان نیروهای هوایی این کشور و انگلیس خبر داد.

بر اساس این گزارش، این توافقنامه روز پنج شنبه توسط «خالد بن محمد العطیه» وزیر مشاور در امور دفاع قطر و «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امضا گردید و متضمن آموزش مشترک میان نیروهای هوایی قطر و انگلیس درباره بکارگیری هواپیمای«Hawk» و «Voyager» برای سوخت گیری هوایی هواپیماهای نیروی هوایی قطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العطیه این توافقنامه را گامی مهم در راستای مشارکت میان نیروی هوایی قطر و انگلیس برشمرد و افزود که آموزش مشترک بکارگیری هواپیماهای هاوک، عاملی مهم برای افزایش ظرفیت عملیات و هماهنگی میان نیروهای هوایی دو کشور است.

طرف انگلیسی هم همکاری میان متحدان بین المللی را برای مقابله با چالش‌های امنیتی ضروری دانست و با عنوان کردن شراکت طولانی مدت با قطر به عنوان یکی از این ضرورت‌ها، گفت: ما به همکاری مشترک برای تبادل تجربیات و مهارت‌ها و نیز تقویت امنیت جهانی ادامه می‌دهیم.

کد خبر 5179678

منبع: مهر

کلیدواژه: قطر انگلیس نیروی هوایی ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه کمیسیون ویژه برجام عربستان سعودی برجام ویروس کرونا مصطفی الکاظمی سوریه رژیم صهیونیستی لبنان اتحادیه اروپا کره شمالی نیروهای هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • دانشگاه بین‌المللی چابهار و موسسه جغرافیای دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا