Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:26:35 GMT

خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذار خارجی پیشتاز است

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۷۹۸۰

خراسان رضوی در جذب سرمایه‌گذار خارجی پیشتاز است

مرتضی اشرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تشدید تحریم‌های بین المللی، سرمایه گذاری خارجی انجام شده در طرحهای مختلف استان نسبت به کل سالهای گذشته رشد قابل توجهی یافت و خراسان رضوی را از این نظر پیشتاز استانهای کشور نمود. 

وی ادامه داد: پارسال ۵۷ طرح با سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۱۲۹ میلیون دلار در هیات سرمایه گذاری خارجی کشور برای استان خراسان رضوی تصویب شد که این تعداد بیش از دو برابر تعداد طرحهای استان تهران به عنوان دومین استان پس از خراسان رضوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۲۰ طرح دیگر با سرمایه گذاری خارجی در سال گذشته توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ارسال شد.

وی افزود: سرمایه گذاران خارجی که در سال گذشته مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی دریافت کرده‌اند از کشورهای پاکستان, هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، لبنان، فرانسه، آلمان و ترکیه هستند.

برچسب‌ها سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی وزارت امور اقتصادی و دارایی سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی وزارت امور اقتصادی و دارایی دولت سرمایه گذاری اخبار کنکور سرمایه گذاری خارجی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی حاجیان نژاد پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی سالن جلسات اداره کل گمرک سمنان ضمن بیان اینکه فروردین سال جاری ۲۹ هزار تن کالا از مبادی استان به دیگر کشورها صادر شده است، ابراز داشت: ۳۴ کشور جهان مقصد نهایی محصولات تولیدی استان سمنان هستند.

وی افزود: انواع مواد شوینده، روغن موتور، سیم و کابل، مواد شیمایی، شمش سرب، سود سوز آور کربنات سدیم، هیدروکربن، کاشی و سرامیک و غیره از استان سمنان صادر شدند.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان ۱۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، ابراز داشت: نسبت به بازه فروردین ماه سال گذشته ۸۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حاجیان نژاد ضمن بیان اینکه میزان تجارت خارجی استان سمنان طی سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار ارزیابی شده است، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل آن افزایش ۵۹ درصد را نشان می‌دهد.

وی ضمن بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری هزار و ۵۵۰ تن کالا شامل مواد اولیه کارخانه‌ها و ماشین آلات به استان سمنان وارد شده است، افزود: ارزش این کالاها شش میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

کد خبر 6096991

دیگر خبرها

  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • فیلم/ اجتماع بزرگ صادقیون در خراسان رضوی
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • افزایش۲۰ درصدی تعداد افراد در طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن