Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@16:09:22 GMT

کشف بیش از ۵۰ هزار بوته گیاهی در شهرستان باشت

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۵۸۶۳۳

کشف بیش از ۵۰ هزار بوته گیاهی در شهرستان باشت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حمید حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان باشت گفت: باتوجه به بارش‌های خوب سال گذشته و مستعد بودن کوه‌های این شهرستان برای رویش انواع گیاهان دارویی و بوته‌های گیاهی، در تعطیلات نوروزی امسال با هجوم مردم و مسافران به کوه‌های این شهرستان خسارات جبران ناپذیری به طبیعت، منابع طبیعی و گیاهان دارویی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید حسینی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان باشت حین گشت زنی در منطقه پیچاب این شهرستان با توقف یک دستگاه خودرو از آن مقدار ۵۰ هزاربوته گیاهی که متخلفان قصد فروش آن‌ها را در شهرستان‌های استان داشتند کشف و ضبط کردند.

حسینی با بیان اینکه این مقدار بوته گیاهی و گیاهان داوریی طی مراحل قانونی امحا شد افزود: طبیعت دوستان  ضمن حفاظت از طبیعت در صورت مشاهده هرگونه تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گیاهان دارویی کشف محموله کشف و ضبط منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۵۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد

غلامرضا اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان و رساندن امانت به دست نسل آینده یک حلقه چاه که به صورت غیر مجاز در منطقه گردشگری روستای خاییز شهرستان تنگستان حفاری شده بود با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و ضابطین قضائی پلمب و مسلوب المنفعه شد.

دادستان شهرستان تنگستان تصریح کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6099575

دیگر خبرها

  • افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی اعلام کرد: افزایش تعرض به جنگلبانان در سال جاری
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد