Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:53:37 GMT

بیماران تالاسمی و دیالیزی دیلم واکسن کرونا دریافت کردند

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۰۰۸۳

بیماران تالاسمی و دیالیزی دیلم واکسن کرونا دریافت کردند

ایرج زنده بودی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  طبق اعلام  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، واکسیناسیون بیماران خاص باتوجه به اینکه در معرض خطر بیشتری ابتلا به ویروس کرونا هستند در اولویت تزریق واکسن قرار گرفته‌اند و  بر این اساس شبکه بهداشت و درمان  شهرستان دیلم،  بیماران تالاسمی و دیالیزی را علیه این بیماری واکسینه کرده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در مرحله اول به ۲۰ نفر از این بیماران واکسن تزریق شد و چند نفر باقی مانده تا پایان هفته جاری واکسینه خواهند شد.

زنده بودی گفت: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، گروه پاکبانان شهرداری با توجه به موقعیت شغلی، بزودی در برنامه واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان دیلم بیان کرد: تنها راه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زمان حاضر رعایت نکات بهداشتی از جمله ماسک زدن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی‌ها است.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر در وضعیت شیوع کرونایی نارنجی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر تالاسمی واکسیناسیون گناوه بندردیلم بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر تالاسمی ویروس کرونا بوشهر تالاسمی واکسیناسیون گناوه بندردیلم بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد

سیدحیدر محمدی با اشاره به تلاش‌های سازمان بیمه سلامت در کنار دیگر ارگان‌های حوزه سلامت در خدمات‌دهی به بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران مبتلا به تالاسمی گفت: تالاسمی یکی از مهم‌ترین بیماری‌های ژنتیکی است که در کشور ما نیز همانند سایر کشورهای دنیا شیوع دارد، این بیماری که در زمره بیماران خاص و صعب العلاج قرار گرفته ۲۳ هزار مبتلا در ایران دارد و خوشبختانه کشورمان در زمینه دانش پزشکی درمان تالاسمی پیشگام بوده و عمر این بیماران با خدمات ارزشمند پزشکان طی سالیان گذشته افزایش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه درمان این بیماری برای بسیاری از خانواده‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی بوده و در برخی شرایط برای آن‌ها امکان پذیر نیست، افزود: سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۲ داروهای موردنیاز بیماران تالاسمی را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تامین کرد.

وی با اشاره چالش‌های داخلی و خارجی کشور در تامین داروها، گفت: تلاش‌های سازمان غذا و دارو در انجام وظایف بویژه تامین انواع دارو علی رغم وجود همه محدودیت‌ها بیشتر نمایان می‌شود؛ اما این سازمان هیچ چالش بالفعل و بالقوه‌ای را بهانه کوتاهی از انجام وظایف خود قرار نمی‌دهد.

محمدی با بیان اینکه در تامین دارو های تالاسمی تلاش شده که نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد، اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوان از بیماران خاص حمایت های بیشتری صورت داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آغاز دادگاه حقوقی بین‌المللی بیماران تالاسمی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بیمه سلامت چگونه از بیماران تالاسمی حمایت می کند
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد