Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر گفت: متاسفانه تکمیل و افتتاح آموزشکده فنی و حرفه‌ای نوشهر در اما و اگرهای مسئولان گیر افتاده و راه حلی برای آن وجود ندارد.

نوراله علیخانی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه کلنگ احداث آموزشکده فنی و حرفه ای از سفر اول  رییس جمهور وقت در سال ۸۷ بر زمین زده و به عنوان یک پروژه ملی تعریف شد، اظهار کرد: در همان زمان پیش بینی شده بود که تا سال ۹۰ این پروژه ملی به بهره برداری برسد اما تا سال ۹۶ به علت نبود مسئول پیگیری، این پروژه پیشرفت چندانی نداشت و تا ۱۰سال به جز یک اسکلت فلزی  هیچ اقدام دیگری صورت نگرفت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اختصاص بودجه برای این پروژه ملی در همان زمان، افزود: به علت عدم فعالیت رسمی آموزشکده و عدم وجود مسئول پیگیری، مطالبه گری برای دریافت بودجه جهت تکمیل پروژه انجام‌نشده و  بودجه قابل توجهی به این پروژه تخصیص پیدا نکرد.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۶ در کنار سرپرستی دانشگاه فرهنگیان، ماموریت پیگیری پروژه ملی آموزشکده فنی حرفه ای نیز بر عهده ام نهاده شد، تصریح کرد: تنها راه جذب اعتبار برای تکمیل پروژه و ادامه راه فعالیت دانشکده در سال ۹۶ جذب دانشجو  بود، بنابراین در دو رشته کاردانی برق الکترونیک و مکانیک خودرو از طریق کنکورفنی حرفه ای، دانشجو جذب شد.

وی به آغاز فعالیت ساختمانی به طور همزمان اشاره کرد و ادامه داد: هیئت موسس متشکل از نماینده مجلس، امام جمعه، فرماندار، شهردار و تعدادی از خیرین تشکیل شد و با حمایت آنها توانستیم پس از سه سال ۵۲۰۰ متر بنا در چهار طبقه اداری آموزشی و کارگاهی را به مراحل پایانی برسانیم.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ساختمان پروژه تقریبا تکمیل است و تنها برخی امور جزئی و محوطه سازی باقیمانده است، افزود: مشکل اصلی پروژه تامین بودجه برای شبکه سازی برق است که به پیگیری مسئولان منطقه نیاز دارد.

علیخانی با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارت ملی برای این پروژه هزینه شده است، یادآور شد: برای شبکه سازی برق و سایر موارد حداقل نیاز به بودجه یک میلیارد تومانی است تا دانشجویان بتوانند وارد ساختمان شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ساختمان استیجاری هستیم، ادامه داد: در سال ۹۷ چهار رشته کارشناسی ناپیوسته توزیع و انتقال، برق قدرت، مکانیک خودرو و تاسیسات حرارتی و برودتی به رشته های موجود افزوده و در سال گذشته نیز توانستیم ۳ رشته حسابداری، تاسیسات و عمران به مجموعه اضافه کنیم و با این اوصاف تعداد رشته ها به ۸ رشته رسیده است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر خاطرنشان کرد: ساختمان استیجاری ظرفیت کمی دارد و در صورتی که به ساختمان جدید منتقل نشویم مشکل جدی برای جذب دانشجو خواهیم داشت.

علیخانی یکی دیگر از مشکلات موجود را عدم وجود نیروی هیئت علمی و کادر اداری برشمرد و متذکر شد: به علل متعدد در جذب نیرو به خصوص هیئت علمی دچار مشکل هستیم و این موضوع نیازمند حمایت مسئولان منطقه و رایزنی آنها دارد.

وی هدف این دانشگاه را تربیت نیروی کارماهر و تکنسین بیان کرد و گفت: این دانشگاه از جایگاه ویژه ای در کار آفرینی و خود اشتغالی برخوردار است.

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر ضمن تشکر از  بازدید امام جمعه، فرماندار و بخشدار مرکزی نوشهر از این آموزشکده و رفع مشکل اداری برق پروژه، ادامه داد: با توجه به اینکه سال جدید توسط رهبری به سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، امیدواریم در جهت تحقق این شعار، نماینده مجلس نیز از پروژه بازدید کند تا ضمن پشتیبانی از این دانشگاه کاملا دولتی، موانع موجود نیز رفع تا هرچه زودتر پروژه به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی آموزشکده فنی و حرفه ای پروژه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • هشدار دادستان بجنورد در خصوص تکمیل پل ورودی کنارگذر شمالی
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!