Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:01:40 GMT

نمایش زندگی‌نامه بانوان فرهیخته در مستند «حکایت دل»

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۱۳۹۹

نمایش زندگی‌نامه بانوان فرهیخته در مستند «حکایت دل»

به گزارش خبرگزاری مهر، توجه به جایگاه  استادان و چهره های شاخص فرهنگی معاصر کشور و تلاش برای الگوسازی از رویه زندگانی علمی و حرفه ای ایشان یکی از اهداف مستندهای «حکایت دل» است۰

از دیگر اهداف این مجموعه مستند،  معرفی  استادان و چهره های ماندگار به نسل جوان است. به تماشا نشستن و شنیدن خاطرات و آثار ماندگار آنها رویکرد و هدف اصلی  مدیران شبکه چهار و دست اندرکاران تولید مجموعه «حکایت دل» است و چه بسیارند  زنان و مردان بزرگی که علی رغم سهم والای ایشان در اعتلای فرهنگ و هنر کشور به قدر لازم به جامعه و نسل جوان معرفی نشده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه مستند «حکایت دل» تاکنون موفق شده است  زندگی دهها نفر از این بزرگان را  به تصویر درآورد. در بازه زمانی ۱۴ تا ۲۴ فروردین ماه هشت فیلم مستند از چهره هایی چون پری صابری  نویسنده، مترجم، کارگردان و بازیگر  تئاتر و سینما ، ژاله آموزگار متخصص زبان های باستانی و نویسنده و چهره ماندگار، منصوره اتحادیه مورخ و نویسنده ، روح انگیز کراچی  شاعر و پژوهشگر  تاریخ ادبیات  وشعر زنان پارسی، شهین اعوانی   فیلسوف و نویسنده و پژوهشگر  فلسفه اخلاق، زهره زرشناس زبان شناس و زبان های باستانی  وسُغدی، توران زندیه هنرمند نقاش و از پیشگامان آموزش هنر به کودکان و بلقیس سلیمانی نویسنده رمان و داستان نویس شهیر به نمایش در می آید.

مجموعه مستندهای «حکایت دل»  به همت گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما ازشنبه ۱۴ فروردین تا ۲۴ فروردین ماه، ساعت ۱۷ از شبکه چهار پخش می شود.

تهیه کننده مجموعه مستند حکایت دل علیرضا حسینی و کارگردان آن  بیژن شکرریز است. پژوهش و طراحی سوالات مجموعه را محبوبه کلانتری به عهده دارد.

کد خبر 5179996

منبع: مهر

کلیدواژه: شبکه چهار سیما زنان فیلم مستند مهدویت معرفی کتاب تازه های نشر رایزنی فرهنگی نوروز فلسفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محسن الویری امام موسی صدر فرهنگ عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی دانشگاه شهید بهشتی مجموعه مستند حکایت دل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازروابط عمومی پروژه، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفت‌وگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.

این مستند به کارگردانی سجاد ترابی تلاش دارد اطلاعات تازه ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی ملقب به آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته هایی به فراز و فرودهای زندگی حرفه ای این مربی محبوب کشتی بپردازد؛ ضمن اینکه فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.

«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند «سینماحقیقت» حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.

بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسایل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستندهای ورزشی گفت‌وگو می کنند.

در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند. در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره که به تازگی ماموریت دو ساله‌اش در این مرکز به اتمام رسیده مهمان برنامه است تا درباره مسایل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفت‌وگو کند.

«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست و با اجرای داوود مرادیان در گروه مستند شبکه افق تولید می شود و تلاش می کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می شود.

کد خبر 6089110 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • در مستند «آقای خاص»؛فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • مرور زندگی «آقای خاص» کشتی با روایت فرزاد حسنی
  • فرزاد حسنی راوی ناگفته‌های زندگی سرمربی تیم ملی شد
  • خبر‌های پشت صحنه، هفتم اردیبهشت
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر