Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@02:31:38 GMT

وقف ۳۰ موقوفه در اداره اوقاف فریدن به نام بانوان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۲۴۵۷

وقف ۳۰ موقوفه در اداره اوقاف فریدن به نام بانوان

حجت‌الاسلام رضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اینکه ثبت سند مالکیت برای موقوفات یک تکلیف قانونی است، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه و چشمه همیشه جوشان است و انسان‌های واقف با وقف قسمتی از اموالشان همیشه ماندگار و جاودانه هستند.

وی افزود: در سال ۱۲۸۶ هجری قمری یعنی حدود ۱۵۶ سال قبل مرحوم ملامحمد قاسم خوانساری قسمتی از اموالش که ۳۷ مورد از ۹۶ شعیر آب و املاک قریه خلیل آباد معروف به شاه بلاغ از توابع فریدون‌شهر است را وقف تعزیه خوانی برای امام حسین (ع) کرد و این امر مهم موجب ماندگاری نام ملأ محمد قاسم خوانساری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره اوقاف و امور منطقه فریدن گفت: بدترین دوران وقف دوره پهلوی بود که موقوفات را به بهانه اجرای اصلاحات اراضی به مردم فروخت که پس از انقلاب با دستور امام بسیاری از این موقوفات شناسایی و احیا شد که از لحاظ نوع اهداف و نیات واقفان نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: اداره اوقاف در سال ۱۳۷۱ در شهرستان فریدن تأسیس شد که حوزه فعالیت این اداره شامل شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت است که این چهار شهرستان دارای ۲۰ بقعه، ۶۳۹ موقوفه و یک هزار و ۱۶۶ رقبه، که عمده رقبات آن کشاورزی است.

ثبت ۸ وقف در سامانه اداره اوقاف شهرستان فریدن

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه سال ۹۹ توسط خیرین هشت وقف جدید در سامانه اداره اوقاف فریدن به ثبت رسید، ابراز داشت: از عملکرد اداره اوقاف فریدن سال ۹۹ تقدیر شد که شاخص‌ترین عملکرد این اداره اخذ ۱۸۰ سند مالکیتی برای موقوفات و رقبات است.

وی عنوان کرد: قدیمی‌ترین موقوفات در چهار شهرستان به ترتیب موقوفه ملأ محمد قاسم خوانساری سال ۱۲۸۶ هجری قمری با نیت تعزیه خوانی سیدالشهدا، موقوفه حاج صادق حداد سال ۱۲۸۸ هجری قمری با نیت تعزیه خوانی امام حسین و موقوفه آقاخان بیک سال ۱۲۹۰ هجری قمری با نیت روضه خوانی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه منطقه فریدن افزود: بیش از ۳۰ وقف از جمله موقوفه جهان سلطان سفتجانی، موقوفه ماهی سلطان خانم چهل خانه‌ای، موقوفه بانو آغا بیگم کلانتری دارانی، موقوفه فاطمه بی گم عبدالهی شهر دامنه، موقوفه جهان سلطان سفتجانی و موقوفه سحرناز خانم به نام بانوان شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر ثبت شده است.

موقوفه شاخص شهرستان فریدن گورستان متروکه داران با ۵۹ رقبه است

وی تصریح کرد: موقوفه شاخص شهرستان فریدن، گورستان متروکه داران با ۵۹ رقبه است که عمده مساحت این موقوفه شامل ۱۲ فضای آموزشی تحت اجاره اداره آموزش و پرورش شهرستان است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی ادامه داد: عرصه ۱۹ مدرسه در منطقه فریدن موقوفه است که البته نیت تمام موقوفات برای ساخت مدرسه نیست و به دیگر موضوعات آموزشی اختصاص دارد.

کد خبر 5180001

منبع: مهر

کلیدواژه: اوقاف و وقف اموال وقفی زمین رضا ابراهیمی ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه بوشهر اراک 12 فروردین سانحه تصادف نیمه شعبان تردد وسایل نقلیه عکس استانها گرگان خرم آباد شهرستان فریدن اداره اوقاف هجری قمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۲۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو خودروی سرقتی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود خبر داد و گفت: در این راستا دو جوان متخلف ۳۰ و ۳۵ ساله دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ بسیج شاهرود به یک خودرو پراید هنگام گشت زنی مشکوک شدند، ابراز داشت: پس از استعلام خودرو سرقتی بودن خودرو محرز و راننده دستگیر شد.

وی ضمن بیان اینکه در پی سرقت خودرو پژو در حوزه شهرستان شاهرود طرح مهار به اجرا در آمد، افزود: پس از تعقیب و گریز خودرو متوقف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه رده سنی این سارقان ۳۰ و ۳۵ سال بوده است، ابراز داشت: متهمان انگیزه خود را از سرقت مشکلات مالی و تهیه مواد مخدر عنوان کردند.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه طی عملیات دیگری مأموران کلانتری پاسگاه لاسجرد متوجه خودرو تویوتا کمری سفید رنگ رها شده در شانه خاکی جاده شدند، تصریح کرد: با توجه به افتادن سوئیچ کنار خودرو تویوتا به پارکینگ منتقل شد.

وی ضمن بیان اینکه بررسی‌ها حاکی از آن داشت که خودرو متعلق به پدری که دارای بیماری آلزایمر و بدون خودرو به خانه بازگشته است، افزود: پس از حضور مالک و احراز مالکیت این خودرو میلیاردی به صاحبش بازگشت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • کشف دو خودروی سرقتی در سمنان
  • برگزاری مسابقات والیبال بانوان فرهنگی در هرمزگان
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات