Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:19:17 GMT

آغاز عملیات حفاری اکتشافی چاه هیرکان گمیشان

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۳۶۶۷

آغاز عملیات حفاری اکتشافی چاه هیرکان گمیشان

هندی از آغاز عملیات حفاری اکتشافی چاه هیرکان گمیشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید صالح هندی» ظهر امروز (شنبه 14 فروردین) در مراسم آغاز عملیات حفاری اکتشافی چاه هیرکان گمیشان اظهار کرد: از سال گذشته و از هفته دولت برای اکتشاف نفت و گاز  616 میلیارد تومان و در دهه فجر بالغ بر 440 میلیارد تومان اعتبار تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران از همکاری مسئولان استانی و شورای تامین برای اجرای این پروژه قدردانی کرد و ادامه داد: این عملیات به عنوان نخستین چاه اکتشافی در منطقه گمیشان و در عمق سه هزار متری در نظر گرفته شده است.

 

هندی بیان کرد: با توجه به اینکه حفاری در گمیشان در خشکی انجام می‌گیرد، توجیه اقتصادی دارد و فرآیند حفاری هر چاه به صورت میانگین بین 8 تا 10 ماه طول می کشد.

 

وی افزود: وزارت نفت از دو سال پیش کار تحقیقاتی خود را برای رسیدن به نفت و گاز در استان گلستان آغاز کرده است.

 

عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بررسی لایه های زمینی و وجود هیدرو کربن احتمال وجود نفت در این منطقه را تقویت می کند، گفت: تجهیزات مورد نیاز برای ایجاد دکل حفاری از استان خوزستان با 60 تریلی به گلستان منتقل شده است و امیدواریم بتوانیم نفت و گاز را در گمیشان به عنوان نخستین چاه اکتشافی در منطقه خشکی شمال کشور راه اندازی کنیم.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اکتشافات نفت حفاری نفت عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران گمیشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد

تین نیوز

رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: به منظور بهبود وضعیت تردد و ارتقای ایمنی عبور و مرور، عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد در شهرستان طبس آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید محمد فرخی رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت:  عملیات روکش آسفالت محور طبس یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

وی افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور در سال جاری منعقد شده  و در دستور کار است که پس از تامین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در راستای بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی استان یزد
  • آغاز عملیات اجرایی هدایت آب‌های سطحی چهارراه شهدای محمودآباد
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد