Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، داروی فاویپیراویر، نوعی داروی ضدویروس محصول کشور ژاپن است که در این کشور صرفا برای بیماران مبتلا به آنفلوانزای شدید مقاوم به سایر داروهای ضدویروس مجوز استفاده دریافت کرده است. 

با شیوع ویروس کرونا و ابعاد ناشناخته‌ای که به همراه داشت، درمان مشخصی برای این بیماری ارائه نشده است و بر همین اساس، داروهای مختلفی از حیث اثربخشی و ایمنی در بیماران مبتلا به کرونا در مسیر مطالعه و ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی قانعی از انجام پژوهش‌های بالینی گوناگون در حوزه تاثیرگذاری داروها بر بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از آغاز شیوع این بیماری خبر داد و گفت: یک مطالعه  گسترده بالینی در ۲۰ مرکز بیمارستانی مختلف در شهرهای کشور با هدف شناخت و بررسی تاثیر داروی فاویپیراویر بر بیماری کووید۱۹ انجام شد که نتایج تازه‌ای دربرداشته است.

وی با بیان این‌که نتایج این مطالعه، در انتشارات معتبر بین‌الملی منعکس شده است، تصریح کرد: یافته‌های این پژوهش ضمن آن‌که ابعاد تازه‌ای از تاثیرگذاری و کارآمدی یک داروی مورد بحث را بررسی کرده است، تصویری روشن در اختیار جامعه سلامت و درمان در ابعاد جهانی قرار می‌دهد.

قانعی با اشاره به بررسی طیف گسترده‌ای از بیماران مبتلا به کرونا گفت: در این مطالعه بیماران به دو گروه  تقسیم شده‌اند که بیمارانی که داروی فاویپیراویر دریافت کرده اند و بیمارانی که این دارو را دریافت نمی‌کردند، در برمی‌گیرد.

رییس کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا ادامه داد: در این مطالعه  تاثیر دارو بر مرگ و میر، بستری در بخش مراقبت های ویژه، تهویه مکانیکی، زمان بهبودی بالینی و مدت زمان بستری در بیمارستان در دو گروه مقایسه شده است.

وی گفت: نتایج این مطالعه نشان داد افزودن فاویپیراویر به پروتکل درمانی مدت زمان بستری در بیمارستان، تعداد افراد بستری در آی سی یو و یا تعداد افراد نیازمند تهویه مکانیکی را کاهش نداده است. بنابراین باتوجه به شواهد بدست آمده از این مطالعه وسیع کشوری، رژیم درمانی مبتنی بر فاویپیراویر تاثیر بالینی موثری بر روی بیماران کووید ۱۹ نداشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا اقلام دارویی مصطفی قانعی ستاد ملی مقابله با کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اقلام دارویی مصطفی قانعی ویروس کرونا اقلام دارویی مصطفی قانعی ستاد ملی مقابله با کرونا اخبار کنکور بیماران مبتلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند