Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@08:30:27 GMT

امام جمعه بندرعباس: جامعه باید در مسئله حجاب کنشگر باشد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۶۵۳۱۱

امام جمعه بندرعباس: جامعه باید در مسئله حجاب کنشگر باشد

گروه استان‌ها-نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان گفت: تعیین متولی امر حجاب و عفاف به معنی سلب مسئولیت از دیگران نیست و باید تمام جامعه نسبت به این مسئله کنشگری موثر داشته باشند و تنها محدود به یک نفر یا یک قشر خاص نشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بندرعباس ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در دیدار با اعضای کمیسیون عفاف و حجاب ایران، افراط و تفریط نسبت به حجاب را بزرگترین آفت دانست و اظهار داشت: در گذشته نگرش‌های مختلف باعث به وجود آمدن شکاف بزرگی بین جامعه و نظام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواجهه با مردم در امر حجاب و عفاف متفاوت است اما باید توجه داشت که عفاف یک امر باطنی است و لازمه داشتن حجاب، عفاف است و شخص باید در باطن خود به حجاب رسیده باشد، برخی از مردم جامعه حجاب دارند اما عفاف را فراموش کرده‌اند.

امام جمعه بندرعباس گفت: نگاه بنده به حجاب و عفاف اصلاح وضعیت موجود به کمک کار فرهنگی ایجابی و اثباتی است و کار سلبی را نفع می‌کنم ما باید با کمک فرهنگ به دنبال اصلاح باشیم نه با برخوردهای سخت که دچار شکاف بیشتر بین جامعه و مجموعه‌های حاکمیتی می‌شود، تنها زمانی کار سلبی امکان پذیر است که یک جریان سازمان یافته به دنبال لکه دار کردن عفاف جامعه‌ است 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: علیرغم وجود دستورالعمل‌ها در ادارات و نهادها فرهنگ حجاب و عفاف به شکل صحیح رعایت نمی‌شود چگونه توقع داریم مردم صحبت‌های ما و راهکارهای ما را قبول کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: اگر زمانی بیان می‌شود استاد معارف متولی امر تربیت است، به معنی سلب مسئولیت از دیگر اساتید نیست یا زمانی که گفته می‌شود یک طلبه یا یک روحانی که وظیفه ذاتی امر تربیت و تبلیغ دین را برعهده دارد متولی امر حجاب و عفاف باشد به معنی سلب مسئولیت از دیگران نیست و باید تمام جامعه نسبت به این مسئله کنشگری موثر داشته باشند و تنها محدود به یک نفر یا یک قشر خاص نشود.

نباید مجوز ورود افراد بدحجاب به حیطه الگوسازی داده شودنباید مجوز ورود افراد بدحجاب به حیطه الگوسازی داده شودشهید خرازی: مقابل اشاعه فساد، فحشا و بی‌حجابی بایستید

حجت الاسلام عبادی زاده افزود‌: در موضوع امر به معروف و نهی از منکر ستادی تشکیل شده است، اما هر مقداری که به سمت تشکیلات و سازمان‌ها در کارهای خود حرکت کردیم ناموفق‌تر بودیم، ستاد برای ساماندهی خوب است اما دستگاه‌های عریض و طویلی داشته باشیم باعث سلب مسئولیت از دیگران می‌شود و کار سخت می‌شود ما باید همه را در این مقوله درگیر کنیم، امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه و نظارت همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: ما مشکل کمبود قانون در حوزه عفاف و حجاب نداریم و به اندازه‌ کافی قانون‌های حمایتی در موضوع عفاف و حجاب وجود دارد، مشکل ما در‌ حوزه اجرا است که به نوع نگاه مردم بر می‌گردد. 

امام جمعه بندرعباس گفت: زمانی که جامعه از خود سلب مسئولیت می‌کند مشکلات دو چندان می‌شود اما اگر نوع نگاه مردم به این مقوله نگاه دینی باشد بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

انتهای پیام/864/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سلب مسئولیت حجاب و عفاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ طرح عفاف و حجاب موسوم به «طرح نور» از ۲۵ فرورودین همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز شد.

خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای گیلان با نگاهی به روند اجرای این طرح در استان، نظر مردم را در این خصوص جویا شده است.

مردم مومن و معتقد گیلان حمایت خود را از این طرح ملی که حدود ۲ هفته از اجرای آن در کشور و استان می‌گذرد ابراز کردند.

مردم گیلان با تاکید بر لزوم حفظ حجاب برای بانوان، این امر را موجب امنیت و آرامش خاطر این قشر از جامعه دانستند.

دیگر خبرها

  • فرمانده انتظامی سمنان: فراجا مرزبان حجاب است
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • طرح نور، طرحی برای حفظ حجاب و عفاف
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • امر به معروف در حجاب به گونه‌ای باشد که مردم به اصل نظام بدبین نشوند