Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور روز شنبه در هفتادمین نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین، افزود: چندان موافق تعطیلی مشاغل نیستیم و بیشتر خواستار رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: هر صنفی که مسائل بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کند باید از سوی فرماندار همان شهرستان مورد حمایت قرار گیرد و اصناف متخلف نیز با برخورد جدی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور تصریح کرد: اگر مدیریت فرمانداران در این مدت خوب بود، اقدامات پیشگیرانه برعهده آنها باقی می‌ماند، اما اگر مدیریت مناسبی صورت نگرفت و وضعیت کرونا در شهرستان‌ها افزایش یافت، در آن موقع، تصمیمات از حوزه شهرستان خارج می شود و به صورت استانی مدیریت و پیگیری خواهد شد.

استاندار قزوین با بیان اینکه هیچ مسؤولی برای تعطیلی اصناف و مشاغل از جمله رستوران‌ها تمایل ندارد، اظهار داشت: برخی اصناف گناهی ندارند و به خاطر تخطی دیگران در حال ضرر و زیان هستند، اما برخی دیگر از این مراکز، ازدحام ایجاد می‌کنند و هیچ یک از شهروندان حاضر در این مراکز هم ‌ماسک نمی‌زنند.

جمالی پور ادامه داد: برخی پاساژها در استان قزوین ملزم هستند یک نفر را جلوی درب مامور کنند تا برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به مردم تذکر دهند و اگر این مهم رعایت نشود بلافاصله باید تعطیل شوند.

این مقام ارشد اجرایی استان قزوین تاکید کرد: بهتر است رستوران‌ها به صورت بیرون بر فعالیت کنند چون قرار نیست به خاطر درآمد و معیشت جان خود را از دست بدهیم و لازم است که با تدبیر و همکاری و هماهنگی با هم در این مسیر قدم برداریم. 

جمالی پور بر کنترل خودروها از ساعت ۲۲ امشب تاکید کرد و گفت: ساعت ۲۲ به بعد ماشین ها باید توقیف یا جریمه شوند و نظارت های سختگیرانه ای در این خصوص صورت گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در خصوص تعطیلی و کاهش ساعت فعالیت کارمندان وجود ندارد و همه کارکنان اداری باید بر اساس روزهای معمولی سرکار حاضر باشند.

جمالی پور در واکنش به برخی نگرانی‌ها در خصوص افزایش قیمت مرغ و کاهش مواد غذایی، گفت: با یکسان شدن قیمت مرغ در کشور و تعیین قیمت ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم، تعزیرات مکلف به برخورد با افزایش قیمت است و پیش بینی می‌شود که تا هفته‌های آینده، التهاب در بازار این محصول کاسته شود.

سونامی کرونا پیش روی استان قزوین قرار دارد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین نیز در این نشست گفت:افزایش سفرها و انجام دید و بازدیدهای عید در ایام نوروز موجب شد امروز به پیک چهارم کرونا نزدیک شویم.

منوچهر حبیبی با بیان اینکه تعداد بیماران سرپایی کرونا در استان قزوین بین چهار تا پنج برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: ۵۰ درصد بیماران بستری افزایش یافته است و باید محدودیت‌های جدیدی را در این رابطه اعمال کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید برای آماده سازی تخت‌های درمانی،تدابیر لازم را بیندیشد و همه بیمارستان‌ها در حالت آماده باش قرار بگیرند؛ همچنین بیمارستان‌های خصوصی نیز باید حداقل ۱۵ درصد ظرفیت خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

حبیبی با بیان اینکه تست‌های سریع کرونا باید در خدمت قرارگاه شهید سلیمانی قرار گیرد، اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌ها نباید انتظار کمک از یکدیگر داشته باشند چون همه شهرستان‌ها به اندازه کافی درگیر مسائل بیماری هستند و باید از امکانات بومی به نحو مطلوب استفاده کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات وارد فاز هشدار شوند و تاکید کنند که کنترل روی تردد خودروها افزایش یابد، چراکه تاکنون ۱۸ هزار خودرو جریمه شده است.

در پایان این نشست مصوب شد که رستوران‌ها از امروز به بعد به صورت بیرون بر فعالیت کنند، تالارهای پذیرایی تعطیل شوند،  هیچگونه تعطیلی و کاهشی در ادارات صورت نگیرد و در عوض هر کارمندی شیوه نامه بهداشتی را در اداره رعایت نکند باید از سوی مدیر دستگاه به تخلفات اداری معرفی شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین هدایت الله جمالی پور فاصله گذاری اجتماعی استانداری قزوین محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین ویروس کرونا استان قزوین فاصله گذاری اجتماعی استانداری قزوین محدودیت های کرونا اخبار کنکور استان قزوین جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -شنبه هشتم اردیبهشت- در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ که با حضور معاونان، مدیران، تشکل‌های بخش طیور و کشتارگاه مرغ برگزار شد، اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف وزارت جهاد کشاورزی کمک به تولیدکننده و حمایت از مصرف‌کنندگان است و هیچ محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان توسط شرکت پشتیبانی امور دام نداریم.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود. همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند، خاطرنشان کرد: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید داشته باشیم که با انجماد و صادرات از تولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی ادامه داد: بایستی ظرفیت عمل‌آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود. تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی تنظیم بازاری

جمشید زمانی، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این نشست از توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در این استان خبر داد و گفت: این میزان گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فراورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه عرضه این میزان گوشت منجمد گوسفندی وارداتی از ابتدای اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

کد خبر 748364

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • جوی پایدار برای آسمان استان قزوین
  • پیش بینی هواشناسی
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران