Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دولت آبادی، نویسنده و مدیر انتشارات نگارتابان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره نیاز‌های حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد از صنعت نشر در سال جاری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته در حد مطلوبی از ناشران حمایت کرد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری نمایشگاه بین المللی به صورت مجازی و پس از آن نیز خرید حمایتی کتاب از ناشران اشاره کرد.

بیشتربخوانید

نسخه‌ای که گرهی از مشکلات صنعت نشر باز نکرد/ علاقه آقای ناشر به سکه هفت سین

وی افزود: به ادامه حمایت‌های سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران نیازمندیم و امیدواریم بستری فراهم بشود که بتواند نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را به صورت حضوری پس از رفع بیماری کرونا برگزار کند. امید ما این است این بیماری و بیماری اقتصادی ریشه کن شود.

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان با اشاره به قیمت کاغذ بیان کرد: امیدوارم قیمت کاغذ در سال جاری تا حدی کاهش یابد و به صورت گسترده در بازار عرضه شود که علاوه بر ناشران بقیه مردم هم بتوانند کاغذ را با قیمت پایین تهیه کنند. هر چند خوش بین هستم به اینکه وزارت ارشاد کاغذ را امسال هم از طریق اتحادیه در اختیار ناشران قرار می‌دهد.

دولت آبادی ادامه داد: لازم است تا پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران چه به صورت مجازی چه حضوری کاغذ در اختیار ناشران قرار بگیرد و ناشران از هم اکنون زمینه را برای تولید کتاب برای نمایشگاه فراهم کنند. در سال گذشته تسهیلات بانکی هم به ناشران داده شد. به رونق صنعت نشر در سال جاری امیدوار هستم. البته مواردی، چون پایان بیماری کرونا و بهبود وضعیت اقتصادی مردم در این امر موثر هستند.

وی اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته کمابیش از ناشران حمایت کرد. قبول ندارم هیچ حمایتی از ناشران نشد. امیدوارم وزارتخانه‌های دیگر هم همپای وزارت ارشاد برای رونق بازار نشر تلاش کنند که منظورم از وزارتخانه‌های دیگر بهبود شرایط اقتصادی و پایان بیماری کروناست که سایه شان همچنان بر سر اقتصاد نشر است. او در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد و صندوق اعتباری هنرمندان و نویسندگان در حمایت از هنرمندان و پرداخت بیمه سه ماه نخست سال جاری سپاسگزاری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمایت از نشر وزارت ارشاد وزارت فرهنگ و ارشاد سال جاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۶۸۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری انا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار بازسازی حریم تئاتر شهر بدون وقفه در حال انجام است؛ بودجه لازم تزریق شده و کار‌ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: صبح امروز در همین رابطه جلسه داشتیم و در این جلسه تأکید شد که  کارها بدون حتی یک روز توقف تا اتمام پروژه پیش برود.

وزیر ارشاد در پاسخ به خبرنگار آنا در صورت توقف احتمالی پروژه گفت: شما هرزمان متوجه شدید سر وصدای ساخت و ساز حریم تئاتر شهر به گوش نمی‌رسد، به من خبر دهید!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان