Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود یونسیان اپیدمیولوژیست و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که سال ۱۴۰۰ را با افزایش تعداد موارد تشخیص داده شده بیماری کووید ۱۹ شروع کردیم، گفت؛ دو عامل در این افزایش نقش چشمگیری داشتند.

وی افزود: ایده ایجاد ایمنی جمعی در اثر ابتلای جمع زیادی از جامعه که به رغم هشدارهای متعدد دانشمندان داخلی و خارجی، متأسفانه هنوز هم در بین برخی از مسئولین و صاحب نظران طرفدار دارد و دوم، فرصت سوزی در تهیه واکسن مؤثر برای ایمن سازی جمعیت مسن و کادر بهداشتی درمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونسیان ادامه داد: مطابق مستندات متعدد بین المللی و ملی، کشندگی بیماری کووید ۱۹ با سن به شدت افزایش یافته و به عنوان مثال کشندگی بیماری در افراد مسن‌تر از ۸۰ سال حدود ۱۰۰۰ برابر کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: از طرف دیگر بر اساس هرم سنی جامعه (گزارش مرکز آمار کشور) تنها حدود ۱ میلیون نفر از مردم کشور (کمی بیش از یک درصد) در این رده سنی هستند و جمعیت بالای ۷۰ سال کشور نیز کمی بیش از ۳ میلیون نفر است. با اضافه کردن کادر بهداشتی درمانی و سایر اقشار با اولویت بالا به این جمعیت، نهایتاً به عدد کمتر از ۵ میلیون نفر خواهیم رسید.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: معنای این محاسبات این است که چنانچه ۱۰ میلیون دوز واکسن از هر نوعی تهیه و این افراد واکسینه می‌شدند، بخش اعظم بستری و مرگ پیشگیری می‌شد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت و سایر نهادهای حاکمیتی هنوز اهمیت دسترسی هرچه سریع‌تر به واکسن، از هر نوعی و به هر طریقی، در کنترل پاندمی کووید ۱۹ را جدی نگرفته‌اند. حداقل این باور در قاطبه جامعه ایجاد نشده تا مردم بتوانند به دولت و توصیه‌های آن اعتماد داشته و از دستورالعمل‌ها تبعیت کنند.

کد خبر 5180697

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری سازمان بیمه سلامت اختلال اتیسم کووید 19 ورزش مرگ و میر ایرج حریرچی کیانوش جهانپور شیوع کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۱۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یعقوب اندامی افزود: از سال۲۰۰۱ تا کنون با تلاش همکاران مراکز بهداشت و با وجود پوشش بالای واکسیناسیون و انجام با کیفیت عملیات ایمن سازی تکمیلی سالیانه، وضعیت عاری از فلج اطفال در کشور تداوم داشته است.

او تصریح کرد:، اما احتمال ورود و انتشار مجدد این بیماری با وجود دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان که بیماری فلج اطفال در آن‌ها بومی می‌باشد در کشور وجود دارد که برنامه ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال گروه‌های هدف در استان همدان انجام می‌شود. 

مدیرگروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال نیز در دو مرحله ۲ تا۴ اردیبهشت ماه و ۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد ماه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال جهت کودکان زیر ۵ سال در استان انجام می‌شود. 

یعقوب اندامی افزود: گروه‌های هدف این برنامه واکسیناسیون همه مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و همه کودکان زیر ۵ سال که احتمالا همراه مادران خود در زندان اقامت دارند خواهد بود.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید