Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار به بیش از 24 هزار تومان رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، بر اساس تصمیم قرارگاه ساماندهی مرغ کشور قیمت مصوب مرغ گرم هر کیلوگرم، ۴ هزار و ۵۰۰ تومان گران‌تر شد و از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید؛ این در حالی است که دو روز قبل از اتخاذ این تصمیم حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه ستاد تنظیم بازار گفته بود: هیچ گونه افزایشی تا انتهای ماه مبارک رمضان پذیرفته نخواهد بود و تمامی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید تلاش کنند تا مرغ، به قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی ربیعی سخنگوی دولت نیز همزمان با جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور گفت: دولت ۶ میلیارد ارز ۴۲۰۰ تومانی براساس بودجه ۱۴۰۰ برای برطرف کردن مشکل کمبود عرضه کالاهای اساسی تخصیص داد و تولید و عرضه افزایش پیدا کرده و خوراک مرغ که عمدتا وارداتی است با عرض ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود.  

با این حال قیمت گوشت مرغ در فروشگاه‌ها در ماه‌های اخیر بیش از ۳ برابر شده و ۵ ماه پیش بود که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب مرغ را به ۲۰ هزار ۴۰۰ تومان افزایش داد؛ در همین رابطه عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار بارها اعلام کرد قیمت‌ها تا پایان ماه رمضان تغییری نخواهد داشت و در زمینه نهاده‌ها نظر دامداران تامین خواهد شد.

در روزهای گذشته در سال جدید، کمبود گوشت مرغ در تمام کشور و خراسان جنوبی باعث گلایه مردم شد. در سال گذشته کمبود گوشت مرغ یا افزایش قیمت آن را در کشور بسیار شاهد بودیم و با توجه به استفاده بسیار زیاد مردم از گوشت مرغ با توجه به قیمت کمتر آن نسبت به گوشت گوسفند، نوسانات قیمت گوشت مرغ و کمبود آن قشر زیادی از جامعه را گلایه‌مند می‌کند.

باتوجه به گذشت دو هفته از سال جدید و اتمام تعطیلات، به نظر می‌رسد در حال حاضر کمبود گوشت مرغ در بازار مرتفع شده و موجود است.

طبق پیگیری تلفنی خبرنگار ما روز گذشته قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در بازار ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و خوشبختانه شاهد کمبود گوشت مرغ در بازار نیستیم.

امروز قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد در مغازه‌های سطح شهر از ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان متفاوت بود.

یکی از فروشندگان مواد پروتئینی در شهر بیرجند در این خصوص به خبرنگار ما گفت: قیمت گوشت مرغ هر روز صبح به مغازه‌داران اعلام می‌شود.

وی افزود: تفاوت قیمت مرغ هرچند اندک در مغازه‌ها بستگی به فروشنده و حتی نقاط مختلف شهر دارد و برای همین در دو مغازه قیمت مرغ ۲۰۰ تومان اختلاف داشته است در حالی‌که باید قیمت مرغ در همه جا یکسان باشد.

این فروشنده بیان کرد: طی دیروز و امروز مرغ به میزان کافی برای ما آورده شده و خوشبختانه مشکلی در تامین مرغ در حال حاضر دیده نمی‌شود.

وی در مورد قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ اظهار کرد: قیمت تخم مرغ در حال حاضر ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و تخم مرغ نیز موجود است.

در خراسان‌جنوبی مشکلی برای تأمین مرغ نداریم

احمد بیکس معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در استان خراسان‌جنوبی برای تامین مرغ هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: روزهای ابتدایی تعطیلات نوروز که شاهد کمبود مرغ در استان بودیم به دلیل مصرف زیاد مرغ توسط مردم به واسطه داشتن مهمان و مهمانی گرفتن بوده است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: کمبود مرغ و نیاز بیشتر مردم به گوشت مرغ معمولا در روزهای ابتدایی عید نوروز و ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند.

بیکس عنوان کرد: کمبود گوشت مرغ در استان‌های همجوار و تفاوت قیمت مرغ بین استان‌ها باعث کشش گوشت مرغ از استان خراسان‌جنوبی به استان‌های همجوار شد و این نیز یکی از دلایلی بود که باعث شد کمبود مرغ در روزهای اول سال در خراسان‌جنوبی بیشتر احساس شود.

وی اظهار کرد: در حالت عادی روزانه مصرف مورد نیاز استان حدود ۳۵ تن گوشت مرغ گرم است و بیش از این استان کشش استفاده را ندارد و همین مقدار در استان توزیع می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما در روزهای تعطیلی ابتدای سال روزانه از ۹۰ تا ۱۳۰ تن گوشت مرغ در سطح استان توزیع شده است.

بیکس خاطرنشان کرد: قیمت مناسب گوشت مرغ نسبت به گوشت قرمز نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث مصرف بیشتر گوشت مرغ و احساس نیاز مردم شد.

افزایش قیمت گوشت مرغ بر چه اساسی؟

وی در مورد افزایش قیمت گوشت مرغ از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان، عنوان کرد: آخرین قیمتی که در مورد قیمت گوشت مرغ در ستاد تنظیم بازار کشور انجام شده، مهرماه سال گذشته بود و از آن زمان تاکنون قیمت مرغ تغییری نداشته است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به جابه‌جایی برخی از اقلام و افزایش هزینه و قیمت‌ها از جمله کارگری، حمل و نقل، ذرت و سویا و سایر موارد، همه این‌ها در قیمت نهایی گوشت مرغ لحاظ شده و شاهد افزایش قیمت گوشت مرغ از ۲۰ هزار و ۴۰۰ به ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان در بازار هستیم.

بیکس در مورد پایداری گوشت مرغ و قیمت آن، اظهار کرد: بحث موجود بودن گوشت مرغ در بازار مستلزم چرخه‌ای است که شامل جوجه‌ریزی، تولید تخم مرغ نطفه‌دار و تبدیل شدن به جوجه، تامین جوجه که بحث مهمی در تامین گوشت مرغ است، تامین نهاده‌ها و نگهداری جوجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرساله برای تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان، جوجه ریزی بیشتری انجام می‌شود که شاهد مشکلی در این خصوص نباشیم و امسال نیز جوجه‌ریزی بیشتر برای تامین گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان انجام شده است.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی به تولید گوشت گرم مرغ مازاد در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان‌جنوبی صادر کننده گوشت مرغ به استان‌های همجوار است.

بیکس افزود: در خراسان‌جنوبی برای روزهای آینده و ماه مبارک رمضان مشکلی در خصوص تأمین گوشت مرغ نخواهیم داشت چراکه تولید استان بیش از سرانه مصرف است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی در مورد تامین نهاده‌های مورد نیاز، تصریح کرد: در حال حاضر در مورد تامین نهاده‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمبود گوشت مرغ گوشت مرغ در بازار ستاد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلوگرم خراسان جنوبی قیمت گوشت مرغ افزایش قیمت حال حاضر ۲۴ هزار نهاده ها استان ها قیمت مرغ ۲۰ هزار تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت مرغ، امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل ران مرغ، مرغ زنده، مرغ بدون استخوان، فیله مرغ، پا مرغ، مرغ کشتار روز، ران مرغ با پوست و مرغ سبز اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت مرغ سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • سیل خراسان جنوبی/ خسارت به جاده ها/ فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • سیل به برخی راه‌های ارتباطی خراسان جنوبی خسارت زد / فرصت مجدد برای جاماندگان کنکور
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳