Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@03:40:57 GMT

جشنواره حجاب برتر و نقش زنان جیرفتی در انقلاب

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۳۸۲۸

جشنواره حجاب برتر و نقش زنان جیرفتی در انقلاب

حمدالله فاریابی گفت: موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت در نظر دارد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، جشنواره حجاب برتر و نقش زنان جیرفتی در انقلاب را برگزار کند.

«حمدالله فاریابی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب، با اشاره به نقش زنان جیرفتی در انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ در مسجد جامع اولین شعار انقلابی و فریاد اعتراض علیه رژیم طاغوت از پشت پرده ای که زن ها نشسته بودند بلند شد و زن های جیرفتی آن روزها شعارهایی را در مسجد خودشان با صدای بلند تکرار کردند که مردم قم، تهران و سایر شهرهای مرکزی کم و بیش آن شعارها را می گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





مدیر موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت جیرفت بیان کرد: این موسسه فرهنگی هنری در نظر دارد با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، جشنواره حجاب برتر و نقش زنان جیرفتی در انقلاب را برگزار کند.


وی ابراز کرد: این جشنواره در راستای تبیین گفتمان مقام عظمای ولایت و با هدف تعمیق و تبیین شعار اسلامی در جامعه و ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل و معرفی الگوها و طلایه داران عرصه عفاف و حجاب شهرستان جیرفت، برگزار می‌شود.


فاریابی اظهار کرد: علاقمندان می توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را در قالب دلنوشته پیرامون زنان جیرفتی و حجاب برتر و تبیین نقش زنان جیرفتی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به دبیرخانه جشنواره به آدرس موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت جنب مصلی شهر جیرفت ارسال کنند.



مدیر موسسه فرهنگی هنری یادمان ولایت جیرفت در خاتمه عنوان کرد: اختتامیه جشنواره حجاب برتر و نقش زنان جیرفتی در انقلاب ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود و شرکت کنندگان تا ۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: نقش زنان در انقلاب حجاب برتر حجاب انقلاب اسلامی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت

روزنامه کیهان به اظهارات احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در باره حجاب واکنش نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد.

مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: لقب‌های تازه کیهان برای 5 چهره سیاسی و فرهنگی کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه

دیگر خبرها

  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود