Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@00:12:16 GMT

لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۴۲۹۸

لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها

آیت الله اعرافی در دیار با شهردار قم با اشاره به لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها گفت: اگر در همه فعالیت هایی که داریم نگاه جامع و خالصانه باشد کارها بهتر پیش می رود و پرونده ابدی انسان نیز با سعادت رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله اعرافی امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین)در دیدار شهردار  و جمعی از مدیران شهری قم ضمن تشکر از فعالیت های انجام گرفته توسط شهرداری قم با اشاره به بخش ابتدایی عهدنامه مالک اشتر گفت: حضرت علی(ع) در این عهدنامه چهار وظیفه مهم یک مسئول نظام اسلامی را بیان کرده  و  از مالک خواسته اند که وقتی از مردم خراج(مالیات) گرفت آن را در سه مورد امنیت، صلاح و آبادانی و رفاه مردم مصرف نماید که در حقیقت این نگاه جامع باید در همه مدیریت های کشور مدنظر مسئولین باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به لزوم داشتن اخلاص و نگاه الهی در همه کارها و برنامه ها افزود: شهرداری امروز از ارکان های اصلی این ماموریت های بزرگ است و اگر در همه فعالیت هایی که داریم نگاه جامع و خالصانه باشد کارها بهتر پیش می رود و پرونده ابدی انسان نیز با سعادت رقم خواهد خورد.

 

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: یکی از شرایط توفیق در کارها داشتن یک نگاه بلند مدت و جامع در کارها و بازسازی مستمر این برنامه ها می باشد که خوشبختانه مسئولین شهری قم دارای این نگاه جامع و بلند مدت هستند.

 

امام جمعه قم داشتن برش استانی از برنامه ها و اسناد بالادستی کشور را امری ضروری خواند و خطاب به شهردار و مسئولین شهری قم ابراز داشت: کشور از اسناد بالادستی و مهم خوبی برخوردار است و شایسته است که یک برش استانی از این برنامه ها و اسناد راهبردی برای قم نیز تعریف شود و انعکاس آن برنامه های بلند مدت  کشور در قم نیز دیده شود که این کار افق های جدیدی را جلوی روی شما باز خواهد کرد.

 

آیت الله اعرافی داشتن نگاه بین المللی به قم را مهم ارزیابی کرد و گفت: رویکرد بین المللی در انجام کارها و برنامه های قم بسیار مهم است و شما مسئولین شهری قم نیز در انجام کارها و برنامه هایی که دارید این نگاه و رویکرد بین المللی قم را مدنظر داشته باشید.

مدیر حوزه های علمیه توجه به مسائل نرم افزاری و فرهنگی قم را یکی از وظایف مهم شهرداری دانست و تاکید کرد: بیش از جاهای دیگر شما مسئولین شهری قم می توانید زیرساخت های فرهنگی ایجاد کنید و توجه به آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی و مسائلی از این دست در هر جایی که به کار شما مرتبط می شود می تواند بسیار مهم باشد و فعالیت های شما در این راستا تاثیرگذار باشد و در انجام این کار و ماموریت مهم هرجا لازم باشد حوزه نیز وظیفه خود می داند به کمک شهرداری بیاید.

وی افزود: بحث بافت تاریخی و میراث فرهنگی نیز از آن جاهایی است که شهرداری باید به آن بپردازد و سختی ها و مشکلات مردم در این عرصه را کم نماید.

 

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود هماهنگی میان نهادی همانند شهرداری و استانداری را مهم دانست و تاکید کرد: باید یک جبهه مشترک از همه نهادها و ارگان های استان شکل گیرد و این همگرایی  و تعامل میان دستگاه ها بسیار در حل مشکلات و معضلات شهری و استان می تواند اثرگذار باشد.

 

امام جمعه قم در پایان اتمام طرح های نیمه تمام در سال جاری را خواستار شد و گفت: اتمام طرح های نیمه تمام که سال های زیادی از شروع آن گذشته است و مدام جلوی چشم مردم است بسیار مهم است که امیدواریم شهرداری قم برای اتمام این پروژه ها در سال ۱۴۰۰ قدم های خوبی بردارد.

 

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله علیرضا اعرافی آیت الله اعرافی شهردار قم کارها و برنامه ها نگاه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید خلجی چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان، با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ در شهرها اجرا شد که اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها سه هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: استفاده از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری شهرهای استان زنجان، نشان از عزم جدی در این حوزه است و قطعاً کام مردم را شیرین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته با وجود نیاز مبرم ناوگان حمل‌ونقل شهری هیچ‌گونه اقدامی مؤثر در این حوزه انجام نشده بود، افزود: با تلاش‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده شاهد این هستیم که تعداد قابل توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و ون در سطح شهرها وارد ناوگان شده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان است.

خلجی ادامه داد: در بخش خرید ماشین‌آلات سنگین نیز در سطح استان ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین خریداری و در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان با بیان اینکه افزایش بودجه شهرداری‌ها در راستای تداوم نگاه توسعه‌ای به شهرها است، گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم بودجه شهرداری زنجان ۳.۵ برابر شده است که رقم بسیار قابل توجهی است و با تزریق آن به طرح‌ها افزایش خدمات عمومی به مردم را شاهد هستیم.

خلجی افزود: با بررسی بودجه شهرداری استان، مشاهده می‌شود که بیش از ۶۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته است در حالی‌که در قانون این عدد ۴۰ درصد است که مقایسه این دو عدد نشان می‌دهد که در شهرداری نگاه به عمران شهری بسیار جدی بوده و سعی شده است با کاهش سایر هزینه‌ها پروژه‌های مورد نیاز در شهرها به مرحله اجرا درآید.

وی ادامه داد: از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، تلاش شد نگاه‌ها در این حوزه به مسائل شهری منطبق بر واقعیت و کمک برای رفع نواقص باشد و همه تلاش‌ها در این راستا انجام شده است.

مدیرکل امور شهری و امور شوراهای استانداری زنجان در ادامه با اشاره به احداث ۹۴ هزار مترمربع فضای سبز در سطح شهرهای استان، گفت: در این راستا اقدام به جداسازی آب خام و آب شهری برای آبیاری فضای سبز نیز انجام شده که بخش عمده‌ای از کار در این حوزه انجام شده است.

خلجی با اشاره عملکرد شورای شهر زنجان، افزود: فعالیت شوراهای اسلامی در شهرها به‌عنوان پارلمان شهری نشان از بلوغ سیاسی و توجه به نظرات مردم در همه حوزه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری است.

کد خبر 6094383

دیگر خبرها

  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • دهه کرامت فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی است
  • لزوم شکل‌گیری دبیرخانه دائمی رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان/ برگزاری ره‌آورد فناورانه
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران