Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: مطابق با پایان هر سال (۲۹/ ۱۲) که سود شرکت‌ها شناسایی می‌شود، در فروردین و اردیبهشت ماه سال جدید، بازار سرمایه به طور معمول با روندی مثبت همراه است. اما سال جدید با انتخابات ریاست‌جمهوری همراه است و فضای انتخاباتی در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریورماه سال جاری نیز، سکان‌دار جدید دولت مشخص خواهد شد. 

وی افزود: به نظر من در سه یا چهار ماه پیش‌رو (خرداد تا شهریورماه سال جاری)، بازار سرمایه با حرکت و نوسانات زیادی همراه نیست. اما از مهرماه، بازار سهام به روند مثبت باز خواهد گشت. اگرچه پیش‌بینی من این است که  این روند مثبت، ۴۰ تا ۶۰درصد بازدهی برای بورس خواهد داشت و رشد شتابان سال ۹۹ برای آن قابل تصور نیست. 

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص موضوع دامنه نوسان تصریح کرد: حذف یا اعمال دامنه نوسان در شرایطی که بازار سهام مثبت است، تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند. 

صفاری درمورد بازدهی بازار سرمایه درمقایسه با سایر بازارهای موازی اظهار داشت: من فکر می‌کنم که بازدهی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای موازی مانند دلار، مسکن و... بیشتر است. اگرچه در سال جدید بیش از ۴۰ یا ۵۰درصد تورم را شاهد خواهیم بود و به دلیل اینکه بورس تنها بازاری است که تورم را پوشش می‌دهد، تا مدت زیادی این بازار با بازدهی بیشتری همراه خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: صنایع صادرات محور و سود محور در سال جاری با استقبال بیشتری از سوی سرمایه‌گذاران مواجه خواهند شد. اما سرمایه‌گذاران باید به این موضوع نیز توجه کنند که سال ۱۴۰۰، سال شوک سیاسی است و تحولات سیاسی، بازتاب‌ها، عکس‌العمل‌ها و... ریسک زیادی را وارد خواهند کرد.

پربیننده ترین روند سنتی نوروزی بورس شکست شرایط دریافت کارت اعتباری سهام عدالت ارزش سهام عدالت من (۱۴فروردین ماه) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس (۱۴فروردین)/ ورود حقیقی‌ها تنها به ۹نماد! گزارش بورس چهاردهم فروردین ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس برجام بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۴۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت