Web Analytics Made Easy - Statcounter

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، نظام بانکی قرار نیست خزانه دوم دولت باشد، واحد‌های تولیدی به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند، آرامش در بازار مرغ در روزهای آینده، مشتریان بانک مهر ایران منتظر نمی‌مانند برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۵ فروردین شبستان به شرح زیر است:

مشتریان بانک مهر ایران منتظر نمی‌مانند

مرکز ارتباط با مشتریان این بانک در سال گذشته فعالیت‌های خود را بهبود و فرآیند پاسخگویی و پیگیری نیازهای مشتریان را ارتقا داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع موجب شده مشتریان بانک مهر ایران، مرکز ارتباط با مشتریان این بانک را به‌عنوان یکی از مجراهای اصلی پیگیری مسائل خود در نظر گرفته و تماس‌ها با این مرکز به‌طرز چشمگیری افزایش یابد. تعداد تماس‌های مشتریان از ۱۴هزار مورد در مرداد سال ۱۳۹۹به بیش از ۴۰هزار تماس در بهمن این سال رسیده است. افزایش تعداد تماس‌های برقرار شده با مرکز ارتباط با مشتریان بانک معنای متناظری نیز دارد. روی دیگر این سکه، کاهش مراجعات مشتریان به شعب است که در شرایط فراگیری بیماری کرونا، اهمیتی مضاعف پیدا کرده است.

مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال ۱۳۹۹

احراز هویت مشتریان از طریق ارسال کد امنیتی یکی از موارد مهم اجرایی شده در سال گذشته است. این موضوع برای حفظ محرمانگی اطلاعات مشتریان و اطمینان از اینکه اطلاعات صرفاً به شخص صاحب حساب داده می‌شود، اهمیت بالایی دارد.

بهبود رویه‌های پیگیری مسائل مشتریان نیز از اقدامت مهمی است که در سال گذشته اجرایی شد و باعث تسهیل پاسخگویی به مشتریان و افزایش سرعت و دقت این پاسخگویی شد. راه‌اندازی سامانه تیکتینگ برای پیگیری امور مشتریان مهم‌ترین نمود این بهبود فرآیند است؛ به‌طوری که ماهانه بیش از ۷۰۰ تیکت مختلف برای پیگیری مسائل مشتریان ثبت می‌شود. پیش از این بستر مناسبی برای پیگیری امور مشتریان وجود نداشت، اما اکنون با ارسال درخواست‌های مشتریان در بستر سامانه و دریافت پاسخ آن‌ها و اطلاع به مشتریان و همچنین آموزش سامانه تیکتینگ به واحدها و استان‌ها، پیگیری مسائل مشتریان با سرعت بیشتری انجام می‌شود و این مسئله، افزایش رضایت مشتریان بانک را در پی داشته است.

لایه‌بندی مرکز ارتباط با مشتریان نیز یکی از کارهای انجام شده این مرکز در سال ۱۳۹۹ است. این موضوع باعث شد بسته به تخصصی بودن پرسش یا مسئله مشتری و سطحی از دسترسی که لازم است اپراتور داشته باشد، دو لایه برای مرکز ارتباط با مشتریان طراحی شود. ۹۲ درصد پرسش‌ها و مسائل مشتریان در سطح لایه نخست پاسخ داده شده و مرتفع می‌شود و تنها کمتر از ۸ درصد تماس‌ها به لایه دوم ارجاع داده می‌شود.

مجموع اقدامات انجام شده مبتنی بر نگرشی بوده که تبدیل مرکز ارتباط با مشتریان از تماس‌محور به مشتری‌محور را در پی داشته است. اپراتورهای مرکز ارتباط با مشتریان بانک مهر ایران صرفاً در پی پاسخگویی به تماس‌ها نیستند و پیگیری مسئله مشتری تا زمان حل شدن آن اولویت آن‌هاست.

 

قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران چه تغییری کرد؟

روندی که در بازه یک ساله بیان گر افزایش ۹۳.۷ درصدی متوسط قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران نسبت به اسفندماه ۱۳۹۸ دارد. 

بر این اساس در آخرین ماه سال گذشته، تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران به ۵.۳ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۳۴.۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸.۴ درصد کاهش نشان می دهد.

حجم معاملات مسکن

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در اسفندماه سال ۱۳۹۹ حاکی از آن است که از مجموع ۵۲۷۳ واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۳۸.۴ درصد بیشترین سه را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با اسفندماه سال قبل از آن حدود ۶.۵ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سه واحدهای با قدمت بالا در گروه های "۶ تا ۱۰" ،"۱۱ تا ۱۵ "و "بیش از ۲۰ سال" ساخت افزوده شده است.

 

واحد‌های تولیدی به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند

یاسر مرادی استاد دانشگاه و مشاور حقوق بانکی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه واحد‌های تولیدی به تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند گفت: برای سرمایه در گردش آن‌ها به تسهیلات ارزان قیمت، نیازی نداریم، بانک باید اعتبار سنجی کند و به تولیدکننده واقعی دارای اعتبار لازم و کافی، تسهیلات را اعطا کند.

 

وی افزود: در برخی موارد، بانک‌ها با فشار و لابی‌ها مجبور می‌شوند به واحد‌هایی که ظرفیت و اعتبار لازم ندارند، تسهیلات بدهند باوجود اطلاع از اینکه این تسهیلات و منابع اعطایی بر نمی‌گردد و این موجب هدر رفت منابع می‌شود.

 

مرادی گفت: همچنین بسیاری از واحد‌های تولیدی، زیرساخت‌های لازم برای اعطای وثیقه بانکی مورد تایید قانون را ندارند و بانک برای تملیک این وثایق با مشکلات فراوانی روبرو می‌شود.

 

این استاد دانشگاه و مشاور حقوق بانکی با بیان اینکه شبکه بانکی بر مصرف تسهیلات اعطایی نظارت دقیقی ندارد اضافه کرد: تسهیلات در محل خود مصرف نمی‌شود.

 

نظام بانکی قرار نیست خزانه دوم دولت باشد

محمد قاسمی، رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه منابع مالی، خون رگ‌های تولید است در برنامه گفتگوی ویژه خبریشبکه دو سیما گفت: با توجه به اینکه هزینه تامین مالی در قیمت تمام شده محصول تولیدی موثر است بنابراین این موضوع بر مصرف کننده هم تاثیر دارد. اگر چه حرف‌های زیادی درباره میزان نقدینگی در کشور زده می‌شود، اما واقعیت این است که تامین مالی تولید از طریق بازار سرمایه و سرمایه گذاری خارجی در کشور، چندان وسیع نبوده است بنابراین می‌توان گفت نقدینگی و منابع کافی برای سرمایه گذاری در کشور وجود ندارد و از منابع موجود هم به خوبی استفاده نمی‌شود.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه نظام بانکی، نظام تامین اجتماعی یا نظام حمایتی نیست گفت: نظام بانکی قرار نیست خزانه دوم دولت باشد.

 

قاسمی افزود: سال هاست که سیاست گذاران اعم از دولت و مجلس، نظام بانکی را از کارکرد خود خارج کردند.

 

وی با بیان اینکه نقش نظام بانکی در طرح‌های زودبازده و طرح‌های مشابه، صرفاً نگاه حمایتی بود ادامه داد: زمانی که این بنگاه‌ها جنبه اقتصادی نداشته باشند، پول، خراب می‌شود و به جایی می‌رود که بازده ندارد.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی اضافه کرد: از آن جایی که همیشه کسری بودجه وجود دارد یکی از راه‌های تامین این کسری، رجوع مستقیم و نامستقیم به بانک هاست.

 

آرامش در بازار مرغ در روزهای آینده

مرتضی رضایی در ارتباط تصویری با استودیوی خبر ۲۱ شنبه شب شبکه یک سیما گفت: با بهبود روند توزیع مرغ در تمام استان‌ها، در یک تا دو روز آینده آرامش بیشتری را در بازار شاهد خواهیم بود. با توجه به افزایش تقاضا در بازار و عملکرد ضعیف در توزیع، بازار با تنش روبرو شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرارگاه ساماندهی مرغ کشور با تمامی دستگاه‌های مرتبط با تولید، نظارت و توزیع با دستور رئیس جمهور تشکیل شده است و شبانه روزی در تمام کشتارگاه‌ها نیرو‌هایی مستقر هستند.

وی درباره برنامه ریزی برای تأمین مرغ در بازار افزود: تعداد ۱۳۵ میلیون جوجه ریزی و تولید جوجه انجام شده است و مشکلی در تأمین گوشت مرغ ایجاد نشد، ولی تقاضا و تنش در بازار موجب کمبود گوشت مرغ
شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۸ میلیون جوجه ریزی شده که گوشت مرغ آن از اواسط اردیبهشت وارد بازار خواهد شد که نسبت به سال قبل بسیار بالاتر است.

وی درباره توزیع نهاده‌ها با ارز ترجیحی گفت: تمام نهاده‌های وارداتی ذرت و سویای مورد نیاز پرورش طیور برای مرغ اجداد، گله‌های مادر و جوجه‌های گوشتی، کامل تأمین می‌شود و نظام‌مند (سیستمی) در سامانه بازارگاه بین مرغدارانی که جوجه ریزی کرده اند در کمترین زمان توزیع می‌شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار مرکز ارتباط با مشتریان مشتریان بانک مهر ایران مسائل مشتریان پیگیری مسائل نظام بانکی سال گذشته انجام شده تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار

فرارو- ردمی A۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A۰۵s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

135 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟