Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-29@06:46:23 GMT

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ یاغی

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۶۳۳۵

لقب های ماندگار فوتبال ایران؛ یاغی

تعطیلات نوروزی به اتمام رسید اما سلسله مطالب القاب ماندگار هنوز ادامه دارد. در هفدهمین قسمت یادی کرده ایم از مهدی هاشمی نسب...

هفدهمین قسمت القاب ماندگار فوتبال ایران به مهدی هاشمی نسب اختصاص دارد.

به گزارش طرفداری، یکی از علاقه مندی های هواداران فوتبال در تمامی کشورها، دادن القاب به بازیکنان و مربیان محبوب شان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران هم از این دست القاب کم نداریم. در هفدهمین سلسله مطالب لقب های ماندگار فوتبال ایران، به لقب یاغی که از سوی کارشناسان و هواداران به مهدی هاشمی نسب نسبت داده شده است، پرداخته ایم.

ظهور هاشمی نسب

مهدی هاشمی نسب 9 بهمن 1352 در آبادان به دنیا آمد. هاشمی نسب از جوانان مبارزان و انتظام کارش را آغاز کرد و بعد از بازی در این دو باشگاه به برق شیراز پیوست. هاشمی نسب بعد از بازی در برق شیراز، به عضویت تیم بزرگسالان کپه داغ ترکمنستان درآمد. هاشمی نسب جوان همان ابتدا به دلیل قدرت سرزنی و ستحکامش در دفاع به تیم ملی ایران دعوت شد. حکایت پرسپولیس و هاشمی نسب از دیدار کوپه داغ و پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا آغاز شد. نام مهدی از همین بازی روی زبان ها افتاد. بعد از آن هاشمی نسب در سال 1376 راهی پرسپولیس شد. خط دفاع قرمزها در آن دوران پر از مدافعان ملی پوشی چون نادر محمدخانی، افشین پیروانی، یحیی گل محمدی و بهروز رهبری فرد بود. موقع حضورش در پرسپولیس، قهرمانی تیم مسجل شده و چند بازی آخر جنبه تشریفاتی پیدا کرده بود. مهدی در آن ها در ترکیب قرار گرفت و نمایش های خوبی هم بروز داد. سال بعد به خاطر آن همه ستاره می خواست پرسپولیس را ترک کند که به دلیل درخواست مستقیم علی پروین، در این تیم ماندگار شد. و در سال 1379 در یکی از ناگهانی ترین و جنجالی ترین انتقال های فوتبال ایران، به استقلال پیوست!

یاغی ترین یاغی!

پیش از هاشمی نسب، بازیکنانی نظیر شاهرخ بیانی، جواد الله وردی، احمدرضا عابدزاده، غلامرضا فتح آبادی و... هم به تیم رقیب پیوسته بودند اما لقب یاغی از زمان انتقال هاشمی نسب به استقلال به وجود آمد. هاشمی نسب از معدود بازیکنان استقلال و پرسپولیس است که با پیراهن هر دو تیم به تیم رقیب گل زده است. یاغی فوتبال ایران در 4 دربی پشت سر هم برای سرخپوشان گلزنی کرد و محبوب میلیون ها هوادار پرسپولیس بود اما در سال 1379 علی فتح الله زاده توانست با 100 میلیون تومان، هاشمی نسب را استقلالی کند. او در اولین دربی روی اشتباه عابدزاده توانست دروازه تیم سابقش را باز کند و شادی گلش را با هواداران تقسیم کند. یاغی بعد از زدن گل به تیم سابقش از حال بی حال شد و کنار زمین افتاد. مهدی هاشمی نسب البته دلیل شادی اش را انتقام گرفتن از مسئولان و برخی هوادارانی که توهین های زیادی به خودش و مادرش می کردند، عنوان کرد. مهدی هاشمی نسب هم اکنون مربی تیم فولاد خوزستان است.

قسمت های قبلی لقب های ماندگار فوتبال ایران:

قسمت اول: آقای بخیه

قسمت دوم: معلم اخلاق

قسمت سوم: عقاب آسیا

قسمت چهارم: موشک

قسمت پنجم: رضا فاکتی

قسمت ششم: سیم خاردار

قسمت هفتم: پا طلایی

قسمت هشتم: سر طلایی

قسمت نهم: سلطان

قسمت دهم: جادوگر

قسمت یازدهم: هلی کوپتر

قسمت دوازدهم: شهریار

قسمت سیزدهم: حماسه ساز ملبورن

قسمت چهاردهم: ژنرال

قسمت پانزدهم: رضا مالدینی

قسمت شانزدهم: اصغر با تعصب!

اخبار داغ 

حسن روشن: خسروانی پرویز قلیچ خانی را از اعدام نجات داد، همایون بهزادی ساواکی نبود این بار پرسپولیس مدعی 3 امتیاز بازی مشهد شد / شکوری: پدیده بازیکن غیرقانونی داشت علت مرگ آزاده نامداری از زبان دایی روانپزشکش / ساعتی پیش اعلام شد + عکس ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت روبرت لواندوفسکی یک ماه از میادین دور خواهد بود پایان کار سرخیو آگوئرو و منچسترسیتی با انبوهی از افتخارات / کاریکاتور 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ماندگار فوتبال ایران مهدی هاشمی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این جلسه که در محل دفتر این گروه برگزار شد، علی عسکری، با اشاره به اهمیت رقابت تیم‌های بزرگ در عرصه داخلی، این مهم را موجب تقویت فوتبال ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: صنعت خودروسازی در آلمان به این دلیل از آمریکا پیش افتاد که دو شرکت بنز و بی‌ام‌و با هم رقابت می‌کردند و این رقابت موجل رشد این صنعت در عرصه جهانی شد. در حوزه فوتبال هم معتقدیم رقابت داخلی برای موفقیت جهانی بسیار مؤثر است، همچنین معتقدیم تیم‌های محبوب ملت باید مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه استقلال ایران باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای، آسیایی و جهانی جزو برترین‌ها باشد، تصریح کرد: گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در حمایت از تیم استقلال ایران جدی است و ما نیز با توکل به خدا و توسل به معصومین و با حمایت هواداران پرشور استقلال ان‌شاءالله به سمت توفیقات ورزشی در عرصه‌های جهانی خواهیم رفت.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، موفقیت تیم‌های ورزشی و بخصوص فوتبال در عرصه‌های جهانی را موجب نشان‌دادن عظمت و اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و افزود: این موفقیت‌ها به همراه وحدت، همدلی و یکپارچگی در داخل باعث تولید قدرت ملی می‌شود و می‌بایست هر کدام از ما به نحوی برای رسیدن به این مهم تلاش کنیم.

توجه ویژه باشگاه استقلال به حوزه فرهنگی از مواردی بود که در این جلسه موردبحث و بررسی قرار گرفت.این جلسه با حضور علی عسکری، رشید سمیعی، مهدی حیدرزاده، مهدی افضلی، علی خطیر، احمد شهریاری، حسین پناهیان، مهدی قربانی و مهدی سالم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • گذر از دوران سیاه؛ اورتون در لیگ برتر ماندگار شد
  • حذف پرسپولیس از جام حذفی فوتبال ایران
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۲ پرسپولیس
  • تصمیم مهم مهدی قایدی برای فصل آینده
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۱ پرسپولیس
  • آلومینیوم اراک ۰ - ۰ پرسپولیس
  • اعلام ترکیب پرسپولیس برای بازی با آلومینیوم