Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت از ابلاغ محدودیت‌ها متناسب با رنگ‌بندی جدید شهرها خبرداد.

دکتر سعید نمکی در دوازدهمین اجلاس مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: مردم، دعاگو، سپاسگزار و قدردان خادمان خودشان در نظام سلامت هستند و به آنها احترام می گذارند. از ابتدای شیوع کرونا در کشور خیلی از دستگاه های اجرایی به کمک نظام سلامت آمدند اما پیشانی این دفاع جانانه، مدافعان سلامت و دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیز جدید بیماری با خیزهای قبلی، متفاوت است. یکی دو روز قبل به معاون محترم درمان تاکید کردم که فعلا اعمال غیر اورژانسی لغو شود تا با مشکل کمبود تخت های بیمارستانی در کشور روبرو نشویم چون رفتار ویروس جهش یافته با ویروس قبلی متفاوت است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی حتما باید تعداد مراکز منتخب ۱۶ ساعته، فعال تر شود و گسترش پیدا کند و در این مراکز، داروهای سرپایی آنتی وایرال به ویژه در مراحل اولیه بیماری، تست های تشخیصی و تیم های مراقبتی برای افراد در تماس با بیماران حضور داشته باشند تا مراجعات بیمارستانی کنترل شود.

نمکی تاکید کرد: در فضای مجازی نوشتم که برخی تصور می کنند که تغییر منحنی بیماری در کشور، با فتوشاپ انجام می شود اما برای کاهش هر نیم میلی متری از این منحنی ها، عرق هزاران کارمند و زحمتکش نظام سلامت، خون و جان هزاران فرد پرتلاش و دوری و انتظار هزاران خانواده هزینه می شود.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی گفت: در آینده نزدیک شاهد تغییر متغیرهای رنگ بندی های شهرهای کشور و در نظر گرفتن مولفه های تاثیرگذار مانند ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها متناسب با رنگ بندی های جدید، ابلاغ خواهد شد. انتظار ما این است که روسای و همکاران ما در دانشگاه ها، همچنان بر روی پروتکل ها ایستادگی و مقاومت کنند.

گفتنی است در این نشست، گزارش هایی از سوی معاونین وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی ارائه شد.

/ایرنا 

فیلم/ وداع تلخ با پرستار بخش کرونا «مهشید گودرز»

اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه ها رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • وزیر ارشاد خبر داد: تغییر نامِ جزیره «ابوموسی» به «بوموسی» و احتمال ثبت عملیات «وعده صادق» در تقویم
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی