Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:26:04 GMT

ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان های استان زنجان پر شد

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۷۹۴۵۶

ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان های استان زنجان پر شد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا در استان زنجان نگران کننده است، گفت: شرایط بسیار استثنایی برای زنجان ایجاد شده است و طی روزهای آینده زنجان و ابهر به وضعیت قرمز در خواهند آمد.

وی با بیان اینکه میزان اشغال تخت‌های بیمارستانی در روز به ۷۰۰ نفر رسید، اظهار کرد: در بازه آخر اسفند روزانه ۲۵ نفر بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان داشتیم که این تعداد در هفته اول فروردین به ۴۰ نفر در روز و در هفته دوم ۷۰ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در کل استان ۲ هزار ت خت بیمارستانی داریم که حدود ۲۲۰ تخت جدید نیز اضافه شده است.

قزلباش با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ درصد از این تخت‌ها نیز در شهرستان‌های کوچک استان هستند، تاکید کرد: بخش‌های زنان و زایمان نیز تعطیل بردار نیست و نمی‌توانیم تعطیل کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری شده در سه الی چهار روز آینده به ۲۰۰ الی ۲۵۰ نفر و در بدترین شرایط ۳۰۰ بیمار در زنجان برسد، ابراز داشت: در مدت یک هفته تا ۱۰ روز به سه هزار تخت در استان نیاز خواهیم پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش بیماران در استان زنجان یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ نفر است، گفت: در حال حاضر همه تخت‌های آی‌سی‌یو پر است.

قزلباش با بیان اینکه اگر این موج با این روال پیش برود تعداد مرگ و میرهای استان به بیش از ۵۰ نفر در روز می‌رسد، تصریح کرد: رفتار کرونا در این موج بسیار وحشی‌تر شده و در مدت هفت روز میزان بسترهای از ۱۴۰ نفر به ۴۰۰ نفر رسیده است و در حال حاضر ۴۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان بستری هستند.

وی به تعداد بیماران سرپایی کرونا در روز گذشته و امروز شهر زنجان اشاره کرد و افزود: تعداد بیماران سرپایی در زنجان از ۸۰۰ نفر به ۲۲۰۰ نفر رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه همه تخت‌های آی‌سی‌یو پر شده است، گفت: ۱۵ نفر بیمار بدحال کرونایی در استان در انتظار آی سی یو داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یاد آور شد: ظرفیت تخت‌ها کاملاً پراست و این وضعیت بسیار خطرناک است.

قزلباش با بیان اینکه شدت شیوع کرونا در ابهر، خدابنده و خرمدره بسیار زیاد است، گفت: بیشترین نیاز به تخت را در این شهرها داریم.

کد خبر 5181396

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی زنجان ویروس کرونا شیوع کرونا روز طبیعت آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان اراک محدودیت های کرونایی 12 فروردین ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف تردد وسایل نقلیه استان زنجان آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۷۹۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

حسین سلطانی با بیان اینکه  وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد گفت:‌ این شرایط جوی تا اواسط هفته جاری ادامه می یابد.

وی با بیان اینکه تا اواسط هفته جاری بارندگی برای استان پیش بینی نشده است، یادآور شد: تا روز سه شنبه هفته جاری دمای هوا نیز به صورت تدریجی افزایش و از روز چهارشنبه تا آخر هفته دمای هوا در اغلب مناطق استان کاهش می یابد و هوا خنک خواهد شد.

سلطانی اظهار داشت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۲ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان چهار و ۲۵ درجه، ابهر چهار و ۲۵، خرمدره ۶ و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۴ و ۲۹ درجه، قیدار ۶ و ۲۱ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۳ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین زنجان درحال انجام است
  • انجام فرآیند جابه‌جایی تعدادی از ساکنان کوی فلسطین شهر زنجان
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • طارم، نگین سبز زنجان
  • وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی