Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، محققان در مطالعات قبلی به رابطه بین مصرف فیبر و پیامدهای مثبت آن برای سلامت پی برده بودند.

باکتری‌ها با متابولیز فیبر، موجب ایجاد میکروبیوم های سالم در روده می‌شوند.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد افزایش دو هفته‌ای مصرف فیبر به طور قابل توجهی موجب تغییر میکروبیوم های روده شده و گونه‌های باکتریایی تجزیه کننده فیبر را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه تعداد اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه افزایش نیافتند. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه، حاصل باکتری‌های تجزیه کننده فیبر هستند و دارای نقش‌های مختلفی در بدن هستند.

به عنوان مثال این اسیدهای چرب به عنوان منبع انرژی برای سلول‌های روده استفاده می‌شوند و در سیگنال دهی سلولی دخیل هستند. برخی از این اسیدهای چرب دارای خواص ضدالتهابی بوده و بر حساسیت انسولین و وزن بدن تأثیر دارند.

فیبر نقش مهمی در سلامت انسان دارد. به عنوان مثال، یک بررسی اخیر در متاآنالیزهای مختلف نشان داد ریسک مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی در افرادی که بیشترین مصرف فیبر را دارند به طورقابل توجهی کاهش می‌یابد.

دکتر «کاترین وایتسون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «عدم دریافت فیبر کافی در جهان صنعتی امروز، میکروب‌های روده ما را گرسنه نگه داشته است، و پیامدهای مهمی بر سلامت دارد که ممکن است با افزایش سرطان روده بزرگ، بیماری‌های خودایمنی و حتی کاهش اثر واکسن و واکنش به ایمونوتراپی سرطان همراه باشد.»

روده کوچک قادر به هضم فیبر نیست. در عوض، به گفته محققان، فیبر وارد روده بزرگ می‌شود و در آنجا میکروب‌ها می‌توانند فیبر را تجزیه نمایند.

محققان در این مطالعه، رژیم غذایی ۲۶ شرکت کننده را در طول ۳ هفته تحت نظر داشتند و به طورمیانگین روزانه ۲۵ گرم فیبر در رژیم غذایی آنها گنجانده شد.

سپس محققان با استفاده از توالی DNA، نمونه‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند تا ترکیب باکتری‌ها را شناسایی کنند.

محققان دریافتند که پس از مداخله در رژیم غذایی، ترکیب میکروبیوم های روده شرکت کنندگان حدود ۸ درصد تغییر کرد.

این تغییر عمدتاً به دلیل افزایش باکتری‌های معروف برای تجزیه فیبر از جمله Bifidobacterium ، Bacteroides و Prevotella بود.

از اینرو محققان بر افزودن انواع فیبرها نظیر لوبیا، توت‌ها و آووکادو در رژیم غذایی تاکید دارند.

کد خبر 5181359

منبع: مهر

کلیدواژه: میکروب رژیم غذایی سرطان روده بزرگ ویروس کرونا آمار کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیما سادات لاری کووید 19 اختلال اتیسم سازمان بیمه سلامت ورزش هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مرگ و میر ایرج حریرچی سعید نمکی اسیدهای چرب رژیم غذایی باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۰۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • لاپید به امارات می‌رود
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • کشف مهم محققان برای تشخیص سرطان | ویدئو
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • باور دانشمندان درباره میزان هوش «تی‌رکس‌ها» دگرگون شد
  • ۵ راه حل خانگی درمان مسمومیت