Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:51:43 GMT

۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز در کردستان نشت‌یابی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۰۲۳

۲۱ هزار کیلومتر شبکه گاز در کردستان نشت‌یابی شد

احمد فعله‌گری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کار به شناسایی ۸۹۴ مورد نشتی شبکه گاز زیرزمینی منجر و به علت اهمیت آن از لحاظ ایمنی، بلافاصله مشکل توسط واحد بهره‌برداری رفع شد.

وی اضافه کرد: طول شبکه گازرسانی‌ اجرا شده در استان ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد: سالانه حدود ۲ بار شبکه‌ گازرسانی استان برای شناسایی موارد معیوب مورد نشت‌یابی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان افزود: نشت گاز به علل گوناگون در شبکه روی می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به خوردگی، سایش داخلی، عوامل خارجی، نقص در ساختار لوله، جوش، اتصالات، شیرها و سایر متعلقات، نقص در نصب شیرها، اتصالات، برخورد دستگاه های حفاری با لوله های مدفون گاز طبیعی است.

فعله‌گری یادآور شد: عملیات نشت یابی خطوط لوله، شبکه تغذیه و توزیع گاز با هدف کاهش هدر رفت گاز طبیعی، ارتقای سطح کیفی عملکرد تاسیسات گازرسانی و کاهش آلاینده های زیست محیطی و با بهره‌گیری از نرم‌افزار دقیق نشت یابی به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی گفت: شرکت گاز استان کردستان به موضوع ایمنی نگاه ویژه ای داشته و حساسیت در عملیات نشت‌یابی با هدف افزایش ضریب ایمنی انتقال گاز و پایداری خدمات گازرسانی به مشترکان استان انجام می‌شود. 

فعله گری تعداد نشتی‌های درجه ۲ را ۷۷ هزار و ۳۲۹ مورد اعلام کرد و افزود: سال گذشته با وجود سردی هوا و افزایش مصرف گاز، در هیچ نقطه‌ای از استان قطعی یا افت فشار گاز روی نداد.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۴ درصد جمعیت روستایی و در مجموع ۵۶۰ هزار مشترک در کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند است.

برچسب‌ها کردستان گاز رسانی ایرنا سنندج نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان گاز رسانی ایرنا کردستان گاز رسانی ایرنا سنندج نفت اخبار کنکور نشت یابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند

 کرم گودرزی در حاشیه جلسه با کارشناسان شرکت گاز لرستان اظهار کرد: از زمان شروع دولت سیزدهم، با اجرای بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز، گازرسانی به ۲ شهر، ۴۳۰ روستا و بیش از ۱۴۳۴ واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی، اجرای ۲۵۰۰۰ علمک و اشتراک پذیری ۵۳۵۰۰ مشترک و اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ضریب نفوذ گازرسانی شهری به ۹۹/۹ درصد و ضریب نفوذ روستایی با برخورداری ۲۳۳۱ روستا به ۹۸/۵ درصد (حدود ۱۲درصد بالاتر از متوسط کشوری) رسیده است.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال جاری کلیه شهر‌ها و روستا‌های واجد شرایط استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
گودرزی تصریح کرد: عملکرد فوق الذکر باعث گردیده که این شرکت همواره در شاخص‌های ملی و استانی به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر معرفی گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است