Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:46:06 GMT

مشکل قطع آب منطقه «عثمانوند» و مسکن مهر پاوه رفع شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۱۱۷۱

مشکل قطع آب منطقه «عثمانوند» و مسکن مهر پاوه رفع شد

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمانشاه، «پرویز توسلی‌زاده» روز دوشنبه افزود: در زمینه پیگیری رفع مشکل قطع آب منطقه عثمانوند (سرفیروز آباد) شهرستان کرمانشاه که یکی از مصوبات سفر استانی ریاست قوه‌قضاییه به این استان بود، پس از طرح موضوع در جریان سفر آیت‌الله رئیسی، مراتب با جدیت در دستور کار قرار گرفت و در کمترین زمان ممکن و با برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و پیگیری‌های مجدانه مجموعه قضایی استان کرمانشاه خوشبختانه نتایج قابل‌توجهی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و پیگیری حقوق عامه دادسرای مرکز استان کرمانشاه به‌ عنوان متولی امر انتخاب شد، مکاتبات متعددی با دستگاه اجرایی جهت پیگیری رفع مشکل قطع آب منطقه عثمانوند (سرفیروز آباد) به عمل آمد و در نهایت مقرر شد فرماندار کرمانشاه با همراهی نماینده دادستان، جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در منطقه حضور یافته و از طریق شناسایی معتمدان و ریش‌سفیدان اقدامات لازم برای حصول سازش میان اهالی روستاهای درگیر این موضوع انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد تا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فرایند پیگیری مطالبات اهالی روستای «سرین» در خصوص مجوز حق‌آبه و نتایج آن را به دادگستری استان کرمانشاه اعلام کند که بنا بر اعلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه در مکاتبه‌ای اعلام داشت که تاکنون برای روستای سرین از توابع بخش سرفیروز آباد عثمانوند حق آبه‌ای ثبت‌نشده است.

توسلی‌زاده اذعان کرد: در ادامه جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان کرمانشاه با موضوع رفع معارض و مشکلات پروژه آب‌رسانی روستای سرین با حضور اشخاص ذی‌ربط و از جمله بزرگان و معتمدان محلی برگزار شد که در نهایت به لحاظ همکاری قابل ‌توجه اهالی روستا برای اجرای کامل طرح آب‌رسانی مقرر شد شرکت آبفا بلافاصله نسبت به تکمیل کار اقدام کند.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در نهایت و در پی حصول سازش میان اهالی منطقه به ویژه روستای سرین که معارض منبع تأمین آب بوده‌اند، مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از طریق پیمانکار حداکثر ظرف یک ماه نسبت به رفع نواقص و بهره‌برداری از پروژه اقدام کند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد تا شرکت مذکور برای تأمین کسری احتمالی آب، اقدامات لازم برای اضافه کردن آب از منابع دیگر را انجام دهد و فرمانداری شهرستان کرمانشاه نسبت به تأمین اعتبار بهره‌برداری از چشمه روستای «شینه» (به‌عنوان منبع دوم تأمین آب) برای سال جاری پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

توسلی‌زاده تاکید کرد: دادگستری استان کرمانشاه پیگیری موضوع تا حصول نتیجه نهایی را در دستور کار قرار می‌دهد.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام‌شده پیرامون مشکلات مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله شهرستان پاوه اظهار کرد: در این خصوص، ضمن صدور دستور مقتضی به دادستان شهرستان پاوه جهت پیگیری موضوع و ارائه گزارش مستمر از اقدامات انجام‌ شده، جلسه‌ای با شرکت نمایندگان اعضای تعاونی و دیگر ادارات ذی‌ربط برای استماع اظهارات طرفین در محل دادگستری مرکز استان کرمانشاه برگزار شد و پس از بحث و تبادل‌ نظر پیرامون اختلافات موجود در نهایت مقر شد تا اعضای تعاونی مبالغ لازم برای تکمیل پروژه را تا پایان سال ۹۹ پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا به تخلفات هیات مدیره که مورد درخواست اعضای تعاونی بود و دعاوی حقوقی مطروحه توسط دادستانی و دادگستری شهرستان پاوه رسیدگی شود و نتایج آن تا پایان شهریور سال جاری مشخص شود.

توسلی‌زاده اذعان کرد: در خصوص آن بخش از اختلافات یا تخلفات که در صلاحیت مرکز داوری اتاق تعاون است نیز مقرر شد تا پایان شهریورماه سال جاری تعیین تکلیف و منتج به نتیجه شود.

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد: پیگیری این موضوع تا زمان حصول نتیجه و احقاق حق اعضای تعاونی با جدیت در دستور کار دادگستری استان کرمانشاه قرار خواهد داشت.

رییس قوه قضاییه دی ماه ۹۹ در سفری ۲ روزه به استان کرمانشاه، رفع مهمترین  مشکلات و دغدغه‌های مردم استان را در دستور کار قرار داد. همچنین در جریان این سفر ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار مالی برای دادگستری‌های استان و سازمان‌های تابعه تصویب شد که زمان جذب آن ۲ ساله است.

برچسب‌ها مسکن مهر پاوه کرمانشاه قوه قضاییه دادگستری کل استان کرمانشاه پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکن مهر پاوه کرمانشاه مسکن مهر پاوه کرمانشاه قوه قضاییه دادگستری کل استان کرمانشاه اخبار کنکور رییس کل دادگستری استان کرمانشاه اعضای تعاونی دستور کار توسلی زاده مقرر شد آب منطقه شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۱۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار رئیس و اعضای شورای شهر کرج با وی بر لزوم نظارت درون سازمانی تاکید کرد و متذکر شد: در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری البرز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری البرز در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.

وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی

رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز

وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.

وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.

در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • ۱۳۵ چاه غیرمجاز در کرمانشاه مسدود شد
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • پیگیری مشکل پل های عابرپیاده اسلامشهر
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است