Web Analytics Made Easy - Statcounter

معین افضلی گفت: تأسیسات گردشگری که در بازرسی ها به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی از صد، نمره بالای نود را می گرفتند، نشان سلامت به آنها اهدا می کردیم؛ تا با این اقدام گردشگران از پروتکل بهداشتی آن تأسیسات اطمینان داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معین افضلی در گفتگو با راه آرمان؛ در رابطه با مسافرت های نوروزی در ایام کرونایی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا و شعار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اولویت حفظ سلامت گردشگران احتمالی و سلامت جامعه میزبان در تعطیلات نوروز مد نظر بود و بر همین اساس در خصوص سفر به استان تبلیغاتی را انجام نداده بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمان ادامه داد: در سال های گذشته در ستاد هماهنگی خدمات سفر بخش بازاریابی و تبلیغات داشتیم که قبل از نوروز فعالیت های تبلیغاتی خود را انجام می دادیم و استان ها بر اساس ظرفیت خود گردشگر می پذیرفتند؛ اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا رویکرد متفاوت بود.

اماکن گردشگری با رعایت ۹۰درصدی پروتکل های بهداشتی نشان سلامت گرفتند

وی با بیان اینکه تأکید ما در تعطیلات امسال بر بازرسی و نظارت بود، ابراز کرد: تأسیسات گردشگری که زیر مجموعه میراث فرهنگی هستند تقریبا پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و این اماکن، امن تر هستند و ما در یک سال گذشته ابتکاری را انجام داده ایم و آن این است که تأسیساتی که از صد، نمره بالای نود را می گرفتند، نشان سلامت به آنها اهدا می کردیم؛ تا با این اقدام گردشگران از پروتکل بهداشتی آن تأسیسات اطمینان داشته باشند.

افضلی با اشاره به اینکه در ایام نوروز ۲۷ تیم بازرسی متشکل از ۶۰ بازرس در سطح استان تأسیسات گردشگری را مورد نظارت و بازرسی قرار داده اند، اظهار کرد: در این ایام موارد تذکر، اخطار و تشویق را نیز داشته ایم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمان در خصوص آمار حضور گردشگران در سطح استان گفت: امسال در موزه ها حدود ۸۵ هزار بلیط به فروش رفته است و در زمینه جاذبه های طبیعی نیز بر اساس آمار تردد جاده ای، حدود ۲۷۹ هزار نفر از جاذبه های طبیعی ما بازدید کرده و ۲۳ هزار نفر در سطح استان از واحدها اقامتی استفاده کرده اند.

وی با اشاره به وجود ۳۲۵ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان خاطر نشان کرد: باغ شاهزاده ماهان به دلیل مسافت کم این اثر تاریخی با مرکز استان همواره بازدید کننده بیشتری دارد؛ اما چنانچه بر اساس ترددهای جاده ای بخواهیم حضور گردشگران را مورد ارزیابی قرار دهیم، کلوت های شهداد بیشترین بازدید کننده را در ایام نوروز در لیست جاذبه های ما دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی سطح استان نشان سلامت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران-آفریقا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد ۱۶ هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با ۶۰۰ هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری ۳۰ میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود