Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: قیمت خرما در ماه رمضان 1400 افزایش نمی‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا، عباس تابش افزود: در تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد و با تدابیر اندیشیده شده، قیمت خرما در این ماه افزایش نخواهد یافت.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان گفت: طرح ویژه نظارتی سازمان حمایت با همکاری دستگاه‌های مربوطه تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته برای تامین کالا‌های پرمصرف ماه رمضان هیچ مشکلی وجود ندارد ضمن اینکه با تدارکی که دیده شده، همه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم تامین و در شبکه توزیع قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در خصوص کارخانجات روغن خوراکی نیز امسال متفاوت از سال‌های گذشته به تفکیک واحد‌های تولیدی، نوع تولید مشخص شده و به اندازه نیاز واحد، روغن خام تحویل داده شده است.
رئیس سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف کنندگان افزود: به این ترتیب مشخص است که هر کارخانه با چه ضرایبی روغن جامد، نیمه جامد، پخت و پز و روغن سرخ کردنی تولید می‌کند، ضمن این که بازرسان مقیم سازمان حمایت در واحد‌های تولیدی مستقر شده اند، همچنین براساس داده‌های سامانه جامع انبار، شرکت‌های پخش که روغن را تحویل گرفته اند پایش می‌شوند و هر روز با آن‌ها مکاتبه می‌شود تا براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع انبار شرکت‌های پخش روغن را در انبار‌های شان ذخیره کنند، ضمن این که این ذخیره تاریخ مشخصی دارد و اگر از آن تاریخ عدول شود، حتما مشمول احتکار خواهد شد و اگر میزان موجودی انبار این شرکت‌ها با ارقام سامانه جامع انبار‌ها همکاری نداشته باشند موضوع به عنوان عدم ثبت اطلاعات درست تلقی شده و به دلیل عرضه خارج از شبکه با شرکت مربوطه برخورد می‌شود.
تابش با اشاره به این که روغن سرخ کردنی به اندازه کافی در بازار موجود است گفت: در حال حاضر مشکل اصلی در خصوص تامین روغن جامد است که با برنامه ریزی‌های انجام شده و نظارت، امیدواریم تا پیش از ماه مبارک رمضان این مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: علت آن که روغن سرخ کردنی در برخی از خرده فروشی‌ها عرضه نمی‌شود کمبود آن نیست بلکه موضوع این است که این خرده فروشی‌ها واحد خود را در سامانه جامع تجارت تعریف نکرده و کد نقش دریافت نکرده اند چرا که همه واحد‌های متقاضی توزیع انواع روغن باید در سامانه جامع تجارت واحد خود را تعریف کرده و کد نقش دریافت کنند، در غیر این صورت حق عرضه روغن خوراکی ندارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خرما رمضان مصرف کنندگان سازمان حمایت سامانه جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر ادامه روند نظارت دقیق بر بازار گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی براساس دستور رییس‌جمهور، تفاهمنامه‌ای بین معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان با اتاق اصناف ایران منعقد شده است.

فضل‌الله رحمتی افزود: براساس این تفاهم‌نامه، نظارت بر سطوح تولید و عمده‌فروشی با مجموعه جهادکشاورزی، انبارها و شرکت‌های پخش با مجموعه اداره کل صمت وعرضه و خرده‌فروشی‌ها با اتاق اصناف است.

وی اضافه کرد: همچنین برای دریافت هرچه بهتر گزارش‌های مردمی و تقویت روند رسیدگی‌ها نیز طرح ناظران افتخاری در دستورکار سازمان حمایت از مصرف‌کننده قراردارد.

به گفته رحمتی، در این ارتباط افراد داوطلب می‌توانند به سامانه سازمان از مصرف‌کنندگان وارد و اقدام به ثبت‌نام کنند و هر جایی که گران‌فروشی و تخلفی مشاهده کردند می‌توانند مختصات جغرافیایی واحد صنفی متخلف را ثبت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898971

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد