Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای رسانۀ ملی در قالب گزارش فرهنگی به صورت الکترونیکی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای رسانۀ ملی در قالب گزارش فرهنگی و به صورت الکترونیکی از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

هدف نهایی این گزارش، شناسایی گام‌های ضروری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای تحول، متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگر این گزارش تلاش کرده در گام اول چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را شناسایی کند و در گام دوم، راهبردهای تحوّلی این سازمان، متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان را ارائه کند. به استناد این گزارش، این راهبردها خواهد توانست امکان تحول سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران متناسب با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان را پدید آورد.

این گزارش تأکید می‌کند افزایش تولید پیام‌های رسانه‌ای، مصرف‌کنندگان رسانه را به تولیدکنندگان رسانه تبدیل می‌کند و میلیون‌ها رسانۀ کوچک و بزرگ را در کنار ابر رسانه‌ها می‌آفریند. افزایش تولید پیام‌های رسانه‌ای افراد، موضوعات، مکان‌ها و زمان‌هایی را به زیر چتر رسانه می‌کشاند که تا به امروز نظیر نداشته است‌ و یک شبکۀ ارتباطی گسترده، سریع، پیچیده، چندلایه و غیرقابل‌کنترل را در بین مخاطبان پدید می‌آورد که دنیای رسانه‌ها را دگرگون می‌کند. بنابراین با توجه به دگرگونی‌های عظیمی که افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان پدید می‌آورد، ضروری است چالش‌هایی که چنین دگرگونی‌های عظیمی برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران (به‌عنوان رسانه‌ای که متناسب با مخاطبانی با سواد رسانه‌ای بالا نیست) پدید می‌آورد، شناسایی شود.

این گزارش همچنین هشدار می‌دهد غفلت از شناسایی چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان برای سازمان صداوسیما موجب خواهد شد تا رسانۀ ملی در گذر زمان به‌طور فزاینده با چالش‌های حیاتی روبه‌رو شود و آن را از ادامۀ کسب اهداف و انجام مأموریت‌های خود باز ‌دارد.

به استناد این گزارش، شناسایی این چالش‌ها ضمن آگاه‌نمودن مدیران، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان رسانۀ ملی از گسترۀ وسیع و غیرقابل‌انکار چالش‌های پدید آمده برای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در نتیجۀ افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان، مسیر تحول و دگرگونی رسانۀ ملی را برای ادامۀ حیات خود روشن می‌سازد.

گزارش چالش‌های افزایش سواد رسانه‌ای  مخاطبان برای رسانۀ ملی توسط ایمان خدابنده انجام شده و از طریق نشانی زیر قابل  دریافت است: 

https://www.ricac.ac.ir/fa/ebook/659

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رسانه ملی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سود رسانه ای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای سازمان چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم غریب آبادی، در مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در دو کشور کانادا و سوئد، اظهار داشت: بحث حقوق بشر موضوع مهمی است و دارای ۲ بعد در کشور ما است، یک بُعد حمایت و ارتقای حقوق بشر در داخل کشور است و یک بعد دیگر هم این است که از آنجایی که ما کشوری هستیم که در آماج اتهامات و حملات حقوق بشری از سوی برخی کشورها که ادعای حقوق بشری دارند، قرار داریم؛ از این رو وظیفه داریم وضعیت حقوق بشر را در این کشورها رصد کنیم و ببینیم آیا واقعاً این کشورها صلاحیت صحبت کردن در حوزه حقوق بشر و گزارش تولید کردن و یا اقدامات سیاسی انجام دادن، هستند یا خیر.

وی ادامه داد: از تحولات اکتبر سال گذشته در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، به نظر می رسد رویکرد جامعه بین‌المللی و خود ما نسبت به حقوق بشر باید تغییر کند.

غریب آبادی افزود: ما برای اولین بار به صورت مکتوب تصمیم گرفتیم گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران را تدوین و منتشر کنیم و این گزارش را در نیمه اول امسال به افکار عمومی عرضه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر بیان کرد: یکی از کارهایی که ما در ستاد حقوق بشر انجام می دهیم، رصد وضعیت حقوق بشر در بعضی از کشورها است که گاهی اوقات از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود که ممکن است بگویند نگاه ژورنالیستی است، ما آمدیم از گزارشات سازمان های حقوق بشری استفاده کردیم و این گزارشات را مبنا قرار دادیم و از هیچ رسانه‌ای استفاده نکرده ایم.

غریب آبادی افزود: رویکرد ما در حقوق بشر تدافعی نیست اما رویکرد فعالانه و تهاجمی داریم و برای این رویکردها برنامه‌ریزی می کنیم و به زودی ظرف یک ماه آینده رویکرد تهاجمی در حقوق بشر را نهایی می کنیم که مبنای دستگاه ها در داخل و خارج کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: این سیاست ابعاد مختلفی دارد قبلاً هم رویکرد تهاجمی داشتیم اما خیلی فعال نبود که امیدواریم تا یک ماه دیگر این رویکرد ابلاغ شود تا پررنگ تر رویکرد تهاجمی پیگیری شود.

غریب آبادی ادامه داد: کتاب هایی از کانادا و سوئد که به عنوان اولین مجموعه منتشر شد، کانادا کشوری است که خود گرفتار نقض حقوق بشر است و حداقل کاری که جمهوری اسلامی می‌تواند بکند این است که کانادا را که مدعی حقوق بشر است را به مردم بشناساند و بگوید که کشوری که خود مدعی حقوق بشر است گرفتار نقص حقوق بشر است. همچنین آنها نگران حقوق بشر نیستند و متاسفانه حقوق بشر تبدیل به یک پدیده سیاسی شده است.

دبیر ستاد حقوث بشر خاطر نشان کرد: اگر حقوق بشر وجود دارد، معاهدات و سازمان حقوق بشری وجود دارد، چرا ما شاهد جنایات حقوق بشری در غزه هستیم و هیچکدام از این سازوکارها موثر نمی‌شود و یک قطعنامه محکومیت جنایات حقوق بشری تصویب نمی‌شود.

کد خبر 6092664

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده گزارش بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • حرف‌های سلمان نون خ با مردم در ساختمان صدا و سیما |‌ ویدئو
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • روزنامه نگاری با قدرت تیتر
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است