Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@02:33:14 GMT

شرایط و نحوه برگزاری آزمون آیلتس چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۲۷۳

همه افرادی که قصد دارند برای تحصیل و یا کار به کشور دیگری مهاجرت کنند، می‌دانند که باید در آزمون آیلتس شرکت کرده و با پذیرش در این آزمون و کسب نمره قابل قبول، این مدرک را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز به سفارت ارائه نمایند. آزمون آیلتس چیست و چه اهمیتی دارد؟ چگونه می‌توان در کلاس‌های آموزش آیلتس شرکت کرد؟ ما تا انتهای این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ خواهیم داد و در انتها نیز مجموعه آموزشگاه‌های سفیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید در کلاس آنلاین آیلتس سفیر که به صورت تخصصی برگزار می‌شود شرکت کرده و در آزمون شرکت نمایید. 

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتسIELTS مخفف عبارت International English Language Testing System است و یک آزمون معتبر در سطح جهان به شمار می‌آید که بسیاری از کشورها برای پذیرش دانشجو و یا برای کار در رشته‌های مختلف به مدرک این آزمون نیاز دارند و باید حتما جزء مدارک درخواست کننده به سفارت ارائه شود زیرا پس از شرکت در این آزمون سطح زبان شما تشخیص داده می‌شود.

در کلاس‌های آموزش آیلتس نکات خاصی به زبان آموزان آموزش داده می‌شود و نحوه برگزاری آزمون آیلتس نیز بسیار خاص و هوشمندانه انجام می‌شود زیرا میزان تسلط زبان آموز را بر زبان انگلیسی در شرایط زندگی روزمره می‌سنجد و به رشته خاصی مربوط نمی‌شود و شما را در حد تخصصی و علمی رشته خاصی محک نمی‌زند. دلایل اهمیت آزمون آیلتس را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود.

معیار دقیقی برای نشان دادن سطح زبان انگلیسی به شمار می‌آید.

از آن جا که آزمون آیلتس بسیار استاندارد و علمی برگزار می‌شود، جواب آن و نمره‌ای که شرکت کنندگان در آیلتس دریافت می‌کنند، می‌تواند در پذیرش آن‌ها در یکی از کشورهایی که این آزمون را قبول دارند، مانند استرالیا، کانادا و .. نقش مهمی داشته باشد.

مورد تایید سازمان‌ها و مراکز آموزشی در کشورهای انگلیسی زبان است.

تمامی کشورهای انگلیسی زبان، مدرک آزمون آیلتس را برای دانشگاه‌ها، کالج‌ها و سازمان‌هایی که می‌توان در آن‌ها مشغول به کار شد می‌پذیرند. به طورکل 9 هزار سازمان در بیش از 140 کشور دنیا این مدرک را قبول دارند.

آزمون آیلتس چگونه برگزار می‌شود؟

پس از شرکت در کلاس‌های آموزش آیلتس لازم است در آزمون آن شرکت نمایید. آزمون آیلتس در چهار مهارت شنیداری Listening، خواندن متون Reading، نوشتن Writing و همچنین صحبت کردن Speaking ، زبان انگلیسی مورد سنجش قرار می‌گیرد و شما می توانید متناسب با سطح خود نمره‌ای بین 1 تا 9 را در این آزمون کسب نمایید. این آزمون در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می‌شود.

نکته مهم درباره مدرک و دریافت نمره قابل قبول در آزمون آیلتس این است که میزان نمره مورد نظر برای هر کشوری متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما می‌خواهید در یک کشور انگلیسی زبان در دوره کارشناسی و یا مقاطع بالاتر مشغول به ادامه تحصیل شوید، نیاز به پذیرش در آزمون آیلتس آکادمیک دارید، اما اگر می‌خواهید در دوره‌هایی پیش از شروع تحصیلات دانشگاهی شرکت کنید و یا تنها قصد زندگی و کار در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارید نتیجه آزمون آیلتس عمومی برای شما کافی خواهد بود.

در کلاس‌های آموزش آیلتس چه سرفصل‌هایی آموزش داده می‌شود؟

مجموعه سفیر که در ادامه بیشتر به معرفی آن خواهیم پرداخت برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کشورهای انگلیسی زبان را دارند، دوره‌ها و کلاس‌های مختلفی را تدارک دیده است. در کلاس آنلاین آیلتس سفیر، آموزش‌ها در سه سطح ارائه شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

دوره پیش نیاز Pre-IELTS که در 5 ترم برگزار می‌شود. دوره IELTS که در سه سطح Bridging ، Developing ، Expanding و در طی 20 جلسه برگزار می‌گردد. یکی دیگر از دوره‌های آموزش آیلتس دوره Post- IELTS است که در طی 4 ترم در کلاس آنلاین آیلتس سفیر برگزار می‌شود و شرکت در این دوره به زبان آموزان کمک می‌کند تا بتوانند بر یکی از مهارت‌های زبانی شامل Listening ، Reading، Speaking و  Writing مسلط شوند.

بخش‌های مختلف آزمون آیلتس چگونه برگزار می‌شود؟ آزمون مهارت شنیداریListening

مدت برگزاری آزمون شنیداری 30 دقیقه است و لازم است شما به 40 سوال پاسخ دهید. هر متن تنها یکبار پخش می‌شود و در انتها زمان کافی در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد تا پاسخ نهایی را وارد پاسخنامه کنند.

آزمون مهارت کتبی Reading

در این بخش 3 متن و 40 سوال در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می‌شود و لازم است تا در مدت 60 دقیقه به این سوالات به صورت کتبی پاسخ داده شود.

آزمون مهارت نوشتاریWriting

در این بخش شرکت کنندگان باید در ۶۰ دقیقه، دو متن بنویسند. متن اول باید حداقل ۱۵۰ کلمه و باید حداقل ۲۵۰ کلمه باشد.

آموزشگاه زبان سفیر

به دلیل آن که آزمون آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است و شما برای مهاجرت تحصیلی و کاری به کشورهای انگلیسی زبان نیاز به قبولی و کسب نمره مورد نظر در این آزمون را دارید لازم است برای آن وقت بیشتری گذاشته و با تلاش مداوم بتوانید قبولی خود را در این آزمون تضمین کنید تا وقت شما برای ارائه مدارک مورد نیاز مهاجرت تلف نشود. البته شرکت در کلاس آموزش آیلتس که در یک آموزشگاه معتبر برگزار شود و تمامی آموزش‌ها و آزمون‌های پیش فرض آن علمی و استاندارد باشد در موفقیت شما نقش مهم و اساسی خواهد داشت. کلاس آنلاین آیلتس سفیر که در برخی از مجموعه آموزشگاه‌های سفیر برگزار می‌شود، می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. موسسه سفیر گفتمان با 102 شعبه در تهران و شهرستان‌ها و 3 واحد IELTS، یکی از موسسات پیشرو و البته استاندارد از نظر علمی در سطح کشور به شمار می‌آید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مجموعه سفیر به آدرس www.gosafir.com  مراجعه کنید و درباره مجموعه کلاس‌های سفیر که در سطوح مختلف و برای افراد با سنین گوناگون برگزار می‌شود اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید. همچنین در سایت آموزشگاه سفیر گفتمان اطلاعات کاملی در زمینه کلاس‌های آنلاین و حضوری آموزش آیلتس و .. درج شده که می‌توانید زمان خود را برای شرکت در کلاس‌ها تنظیم نمایید.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی آزمون آیلتس کشورهای انگلیسی زبان آموزش آیلتس برگزار می شود شرکت کنندگان آزمون آیلتس داده می شود کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کنکور هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز پنج شنبه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

۲۰ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری متقاضی شرکت در بزرگترین ماراتن علمی کشور

داوطلبان برای کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) که در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند. 

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

آزمون کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در مراکز شهرستان‌های ۱۲گانه چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • موفقیت در اسپیکینگ آیلتس!
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عبدالحسین خسروپناه: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • ۱۵ هزار دانش آموز در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری